Władztwo korporacyjne w kontekście społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
Streszczenie
Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw podkreśla, że
podmioty gospodarcze są integralną częścią społeczeństwa, a zatem koniecznym
jest sankcjonowanie nadrzędnych norm, zasad i wartości społecznych. Rosnąca
popularność odpowiedzialnych postaw biznesowych ma swój wpływ także i na
systemy ładu korporacyjnego. Dobre władanie korporacyjne zapewnia, iż
potrzeby interesariuszy, mających uzasadnione oczekiwania wobec działalności
przedsiębiorstwa, są wzięte pod uwagę przy podejmowaniu decyzji odnośnie
funkcjonowania spółki.
W opracowaniu omówiono koncepcję społecznej odpowiedzialności
przedsiębiorstw oraz proces zarządzania przez spółkę relacjami z jej
interesariuszami. Następnie omówiono modele ładu korporacyjnego
w kontekście podejścia do społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
i wynikającą stąd redefinicję celów przedsiębiorstwa i zadań nadzoru
korporacyjnego. W związku z tym nakreślono również konieczność opracowania
nowych mierników sukcesu spółki. Powinny one odnosić się do pomiaru reakcji
odzwierciedlających stopień zadowolenia poszczególnych grup interesów
z realizacji ich oczekiwań. Corporate social responsibility concept emphasizes that business entities
are an integral part of a society and therefore they need to affirm the general
social norms, principles and values. The growing popularity of accountable
business attitudes affects also corporate governance systems. Good corporate
governance assures that the needs of stakeholders having reasonable
expectations to the company actions are taken into consideration in decision
making with respect to the company functioning.
The paper discusses the CSR concept and the process of managing
the company relations with its stakeholders. The models of corporate governance
within the CSR concept are presented and the redefinition of company goals and
the tasks of corporate governance. The necessity of the choice of the new
success measures of a company is emphasized. These indicators should measure
the satisfaction of stakeholders groups from the realization of their expectations.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: