Show simple item record

dc.contributor.authorTumielewicz, Michał
dc.contributor.authorSzmelcuch, Dominik
dc.date.accessioned2025-11-07T10:12:28Z
dc.date.available2025-11-07T10:12:28Z
dc.date.issued2025-11-06
dc.identifier.citationTumielewicz M., Szmelcuch D., Bilans zagrożeń w transporcie drogowym, [w:] Zrównoważony transport w logistyce i handlu międzynarodowym, Tokarski D. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2025, s. 91-100, https://doi.org/10.18778/8331-833-2.9pl
dc.identifier.isbn978-83-8331-832-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/56666
dc.description.abstractCelem rozdziału jest identyfikacja i charakterystyka zagrożeń występujących w transporcie drogowym w sektorze TSL oraz ocena działań prewencyjnych podejmowanych przez przedsiębiorstwa. Zastosowano metodę sondażu diagnostycznego w formie ankiety skierowanej do pracowników branży TSL, co umożliwiło zebranie danych jakościowych i ilościowych. Wyniki wskazują, że najczęstszymi zagrożeniami są opóźnienia w dostawach, uszkodzenia towarów i wypadki drogowe. Główne czynniki ryzyka to brak umiejętności kierowców, zły stan techniczny pojazdów oraz niewłaściwe zabezpieczenie ładunku. Ograniczeniem badania jest ograniczona liczba respondentów. Praktyczne implikacje obejmują potrzebę szkoleń, modernizacji floty i inwestycji w infrastrukturę drogową. Społeczne znaczenie badań wiąże się z poprawą bezpieczeństwa na drogach. Wartość artykułu polega na wskazaniu skutecznych metod minimalizacji ryzyka i budowie systemu zarządzania bezpieczeństwem transportu drogowego.pl
dc.description.abstractThe objective of the chapter is to identify and characterize risks occurring in road transport within the TSL sector and to assess the preventive measures undertaken by companies. A diagnostic survey was used, in the form of a questionnaire directed at employees in the TSL industry, enabling the collection of both qualitative and quantitative data. The results show that the most frequent risks include delivery delays, cargo damage, and road accidents. The main risk factors are a lack of driver skills, poor vehicle technical condition, and inadequate cargo securing. A limitation of the study is the relatively small number of respondents. Practical implications include the need for training, fleet modernization, and investment in road infrastructure. The social relevance of the research is tied to improving road safety. The value of the chapter lies in highlighting effective methods for minimizing risk and developing a road transport safety management system.en
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofTokarski D. (red.), Zrównoważony transport w logistyce i handlu międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2025;pl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleBilans zagrożeń w transporcie drogowympl
dc.title.alternativeRisk Assessment in Road Transporten
dc.typeBook chapter
dc.page.number91-100
dc.contributor.authorAffiliationTumielewicz, Michał - Społeczna Akademia Nauk w Łodzi, Wydział Zarządzaniapl
dc.contributor.authorAffiliationSzmelcuch, Dominik - Społeczna Akademia Nauk w Łodzi, Wydział Zarządzaniapl
dc.identifier.eisbn978-83-8331-833-2
dc.identifier.doi10.18778/8331-833-2.9


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/