Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRapacka, Sylwia
dc.date.accessioned2025-10-15T06:22:52Z
dc.date.available2025-10-15T06:22:52Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.otherRPS20155
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/56481
dc.descriptionZ uwagi na obowiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY).pl_PL
dc.description.abstractCelem rozprawy jest wykazanie, że metoda projektowa wprowadza urozmaicenie do rutyny życia szkolnego i oprócz nauki języków obcych rozwija kompetencje edukacyjne, takie jak aktywność w nauce, samodzielność, odpowiedzialność za siebie i umiejętność pracy w zespole. Na podstawie analizy literatury fachowej na temat uczenia się opartego na projektach oraz rozwoju metody projektowej na poziomie socjologicznym i dydaktycznym, a także badania empirycznego sformułowano wnioski, które przedstawiają znaczenie metody projektowej i jej zastosowania w praktyce szkolnej. Na podstawie konkretnych doświadczeń zawodowych związanych ze stosowaniem metody projektowej napisano raport, w którym szczegółowo opisano niektóre projekty zrealizowane przez autorkę rozprawy. Badania empiryczne przeprowadzone w pierwszej klasie liceum w Łodzi, na pierwszym roku studiów w kolegium języków obcych oraz podczas różnych seminariów doskonalenia zawodowego pokazują, że różne warianty nauczania opartego na projektach mogą wspierać rozwój umiejętności komunikacyjnych. Wykazano również, że umożliwiają one rozwój kompetencji społeczno-kulturowych.pl_PL
dc.description.sponsorshipProjekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.pl_PL
dc.language.isodepl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectmetoda projektowa w nauczaniupl_PL
dc.subjectjęzyk obcy w szkolepl_PL
dc.subjectmetody dydaktycznepl_PL
dc.subjectteoria edukacjipl_PL
dc.subjectkompetencje uczniówpl_PL
dc.titleProjektmethode im Fremdsprachenunterrichtpl_PL
dc.title.alternativeMetoda projektowa na lekcji języka obcegopl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number317pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filozoficzny, Katedra Językoznawstwa Niemieckiego i Stosowanegopl_PL
dc.dissertation.directorKozłowski, Aleksander


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe