Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKaczmarek, Hanna
dc.date.accessioned2025-07-01T09:56:21Z
dc.date.available2025-07-01T09:56:21Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.otherRPS4290
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/55819
dc.descriptionZ uwagi na obowiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY).pl_PL
dc.description.abstractRozprawa ma na celu przede wszystkim kontrastywną analizę walencji, która — w oparciu o teksty podręcznika glottodydaktycznego — przyczynia się także do użyteczności gramatyki walencyjnej. Stwarza to warunki do oceny wartości dydaktycznej i przydatności podręcznika „Dein Deutsch”. Celem jest z jednej strony analiza materiałów dydaktycznych „Dein Deutsch” dla szkół średnich (t. 1-3) w odniesieniu do struktur walencyjnych czasowników niemieckich, a z drugiej strony analiza struktur walencyjnych czasowników niemieckich w sposób konfrontacyjny. Badanie jest analizą kontrastywną, w której niemieckie czasowniki są zestawiane z ich polskimi odpowiednikami i omawiane są różnice między niemieckim i polskim. Porównanie niemiecko-polskie ma przede wszystkim na celu podkreślenie czasowników, które są szczególnie podatne na interferencję. Czasowniki są analizowane za pomocą modelu walencyjnego, który opiera się na dwóch podstawowych koncepcjach walencyjnych: autorstwa G. Helbiga i U. Engela.pl_PL
dc.description.sponsorshipProjekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.pl_PL
dc.language.isodepl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectgramatyka walencyjna języka niemieckiegopl_PL
dc.subjectjęzyk niemiecki — walencjapl_PL
dc.subjectjęzyk niemiecki — gramatykapl_PL
dc.subjectDein Deutsch dla szkół średnichpl_PL
dc.subjectglottodydaktyka języka niemieckiegopl_PL
dc.titleZur valenztheoretischen Überprüfung eines Lehrbuches für den Deutschunterricht — Anhand von „Dein Deutsch”pl_PL
dc.title.alternativeO walencyjno-teoretycznym badaniu podręcznika do nauki języka niemieckiego — na przykładzie „Dein Deutsch”pl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number546pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Językoznawstwa Niemieckiego i Stosowanego, Zakład Językoznawstwa Niemieckiegopl_PL
dc.dissertation.directorSadziński, Roman


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe