Miejsce i rola audiowizualnych tekstów kultury w edukacji polonistycznej
Streszczenie
Rozprawa dotyczy edukacji polonistycznej w kontekście obecności w niej audiowizualnych tekstów kultury. Autorka bada autorskie programy do nauczania ścieżki czytelniczej i medialnej, jak również pierwsze programy do przedmiotu wprowadzonego do szkół ponadgimnazjalnych „Wiedza o kulturze”. Dokonuje przeglądu programów, a krytyczna ocena ich treści ma pomóc w ich praktycznym wykorzystaniu. Ta część pracy pełni rolę przewodnika po autorskich programach i poradnikach. Temat rozprawy zawęża problematykę „tekstów kultury” do sfery „audiowizualnej”, odnosząc to pojęcie do filmu, telewizji, wideo i komputerów. Dodatkowym ograniczeniem zakresu badań jest założenie, że owe „teksty” są ważne dla pracy o tyle, o ile objęte są rzeczywistą bądź postulowaną działalnością edukacyjną w szkole. Specjalną uwagę autorka pracy poświęciła także „hipertekstowości” w komunikacji komputerowej.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: