Show simple item record

dc.contributor.authorJabłoński, Wojciech
dc.date.accessioned2014-09-25T09:41:14Z
dc.date.available2014-09-25T09:41:14Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn0208-600X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/5456
dc.description.abstractW artykule przedstawiam wyniki badania, jakie przeprowadziłem w latach 2009−2010 wśród ankieterów realizujących badania CATI (Computer Assisted Telephone Inter- view), współpracujących z 12 czołowymi polskimi ośrodkami badawczymi oraz z dwiema firmami zagranicznymi – norweską i islandzką. W badaniu zastosowano technikę ankiety. Artykuł prezentuje wybrane rezultaty projektu – charakteryzuje dane pozyskane w bloku pytań mierzących stopień satysfakcji ankieterów z wykonywanej przez nich pracy. Zadowolenie to oceniano w sześciu wymiarach: „nadzór”, „uznanie”, „współpracownicy”, „rozwój”, „warunki pracy” i „wynagrodzenie”. Zadowolenie polskich ankieterów z pracy jest największe na poziomie wymiaru „współpracownicy” i „nadzór”, natomiast w najmniejszym stopniu ankieterzy usatysfakcjonowani są perspektywami rozwoju zawodowego stwarzanymi przez firmę oraz uznaniem, jakim ich praca się cieszy. Satysfakcja z pracy ankieterów zagranicznych jest trochę większa aniżeli ankieterów polskich – różnica ta widoczna jest na poziomie wszystkich wymiarów zadowolenia, w szczególności skal „nadzór”, „uznanie” i „rozwój”pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica; 42
dc.subjectankieterzypl_PL
dc.subjectCATIpl_PL
dc.subjectbadania telefonicznepl_PL
dc.subjectzadowolenie z pracypl_PL
dc.titleAnkieterzy CATI o swoim zadowoleniu z pracypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number143-159pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesBedyńska S., Cypryańska M. (2007), Zaawansowane sposoby tworzenia wskaźników: zastosowanie analizy czynnikowej oraz analizy rzetelności pozycji, [w:] Bedyńska S., Brzezicka A. (red.), Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii), Warszawa: SWPS Academica
dc.referencesBowers A., Heeringa S. G., Elliott M. R., Cameron A. H., Yahng L. (2012), Investigating the Effect of Interviewer Job Attitudes on Turnover and Job Performance, referat wygłoszony na: 67th American Association for Public Opinion Research Annual Conference w Orlando (USA)
dc.referencesCertyfikaty VII audytu PKJPA (2008), Warszawa, strona internetowa http://www.ofbor.pl/public/ File/Wyniki_VII_edycji_audytu_PKJPA.pdf (dostęp: grudzień 2012)
dc.referencesChojnowski P., Wódkowski A. (2011), Rynek badań marketingowych z perspektywy 2011 roku, [w:] Katalog PTBRiO 2011/12, edycja XVI, Warszawa: PTBRiO
dc.referencesCouper M. P., Groves R. M. (2002), Introductory Interactions in Telephone Surveys and Nonresponse, [w:] Maynard D. W., Houtkoop-Steenstra H., Schaeffer N. C., van der Zouwen J. (eds.), Standardization and Tacit Knowledge: Interaction and Practice in the Survey Interview, New York: John Wiley & Sons
dc.referencesDe Leeuw E. D. (1992), Data Quality in Mail, Telephone and Face to Face Surveys, Amsterdam: Vrije Universiteit
dc.referencesDe Leeuw E. D., Callegaro M., Hox J., Korendijk E., Lensvelt-Mulders G. (2007), The Influence of Advance Letters on Response in Telephone Surveys: A Meta-Analysis, “Public Opinion Quarterly”, 71(3)
dc.referencesEurope in figures: Eurostat yearbook 2011 (2011), Luksemburg: Eurostat, strona internetowa http:// epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/KS-CD-11-001/EN/KS-CD-11-001-EN.PDF (dostęp: grudzień 2012)
dc.referencesEuropean Price Statistics (2008), Luksemburg: Eurostat, strona internetowa http://epp.eurostat. ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/KS-70-07-038/EN/KS-70-07-038-EN.PDF (dostęp: grudzień 2012)
dc.referencesEurostat – strona internetowa http://epp.eurostat.ec.europa.eu
dc.referencesFazzi G., Martire F., Pitrone M. C. (2009), Hanging by a Thread: the Telephone Interviewers Tell (Their) Story, JSM Proceedings (Survey Research Methods Section), Alexandria: American Statistical Association
dc.referencesFowler Jr. F. J., Mangione T. W. (1990), Standardized Survey Interviewing. Minimizing InterviewerRelated Error, Newbury Park: Sage Publications
dc.referencesFrey J. H. (1989), Survey Research by Telephone, Newbury Park: Sage Publications
dc.referencesGoldstein K. M., Jennings M. K. (2002), The Effect of Advance Letters on Cooperation in a List Sample Telephone Survey, “Public Opinion Quarterly”, 66(4)
dc.referencesGroves R. M. (1990), Theories and Methods of Telephone Surveys, “Annual Review of Sociology”, No. 16
dc.referencesGroves R. M., Magilavy L. J. (1986), Measuring and Explaining Interviewer Effects in Centralized Telephone Surveys, “Public Opinion Quarterly”, 50(2)
dc.referencesGwartney P. A. (2007), The Telephone Interviewer’s Handbook. How to Conduct Standardized Conversations, San Francisco: Jossey-Bass
dc.referencesHaeder S., Haeder M., Kuehne M. (eds.) (2012), Telephone Surveys in Europe. Research and Practice, Berlin−Heidelberg: Springer-Verlag
dc.referencesHarkness J. A., Villar A., Edwards B. (2010), Translation, Adaptation, and Design, [w:] Harkness J. A., Braun M., Johnson T. P., Lyberg L., Mohler P. P., Pennell B.-E., Smith T. W. (eds.), Survey Methods in Multinational, Multiregional, and Multicultural Contexts , Hoboken: John Wiley & Sons
dc.referencesHartline M. D., Ferrell O. C. (1996), The Management of Customer-Contact Service Employees: An Empirical Investigation, “Journal of Marketing”, 60(4)
dc.referencesHolbrook A. L., Green M. C., Krosnick J. A. (2003), Telephone versus Face-to-Face Interviewing of National Probability Samples with Long Questionnaires: Comparisons of Respondent Satisficing and Social Desirability Response Bias, “Public Opinion Quarterly”, 67(1)
dc.referencesHołdakowski W. (2006), Nie(d)ocenione CATI, “One Way Mirror”, No. 24
dc.referencesHyman H. H. (1954), Interviewing in Social Research, Chicago: University of Chicago Press
dc.referencesJabłoński W. (2012a), Landline versus Cell Phone Surveys: Interviewers’ Experience, Proceedings of 8th International Social Science Methodology Conference of the International Sociological Association’s Research Committee on Logic and Methodology in Sociology, ISA, Sydney, strona internetowa http://conference.acspri.org.au/index.php/rc33/2012/schedConf/presentations (dostęp: grudzień 2012)
dc.referencesJabłoński W. (2012b), Sytuacje trudne w wywiadzie telefonicznym, „Przegląd Socjologiczny”, 61(1)
dc.referencesKeeter S., Kennedy C., Clark A., Tompson, T., Mokrzycki, M. (2007), What’s Missing from National Landline RDD Surveys? The Impact of the Growing Cell-Only Population, “Public Opinion Quarterly”, 71(5)
dc.referencesKlasyfikacja Dziedzin Nauki i Techniki OECD (2007), strona internetowa http://www.nauka.gov. pl/nauka/nauka-dla-kazdego/raporty-i-publikacje/sprawy-nauki/forum/forum/artykul/klasyfikacja-dziedzin-i-dyscyplin-naukowych-w-badaniach-statystycznych (dostęp: grudzień 2012)
dc.referencesKormendi E. (1988), The Quality of Income Information in Telephone and Face to Face Surveys, [w:] Groves R. M., Biemer P. P., Lyberg L. E., Massey J. T., Nicholls II W. L., Waksberg J. (eds.), Telephone Survey Methodology, New York: John Wiley & Sons
dc.referencesKubiak A., Przybyłowska I., Rostocki W. A. (1992), Społeczna przestrzeń wywiadu kwestionariuszowego, [w:] Gostkowski Z. (red.), Analizy i próby technik badawczych w socjologii, T. 9. Problemy humanizacji procesu badawczego, Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN
dc.referencesLavrakas, P. J. (1993). Telephone Survey Methods. Sampling, Selection, and Supervision, Thousand Oaks: Sage Publications
dc.referencesLepkowski J. M., Tucker C., Brick J. M., De Leeuw E. D., Japec L., Lavrakas P. J., Link M. W. i in. (eds.) (2008), Advances in Telephone Survey Methodology, Hoboken: John Wiley & Sons
dc.referencesMalhotra N., Mukherjee A. (2004), The relative influence of organisational commitment and job satisfaction on service quality of customer-contact employees in banking call centres, “Journal of Services Marketing”, 18(3)
dc.referencesMathiebe A. (2011), How to Survive (& Thrive) in a Call Centre, Alison Mathiebe
dc.referencesMorton-Williams J. (1993), Interviewer Approaches, Aldershot: Dartmouth Publishing Company
dc.referencesSawiński Z. (1996), Sondaże telefoniczne, „Ask. Społeczeństwo − Badania − Metody”, nr 1
dc.referencesSawiński Z. (2005), Wywiady osobiste z komputerem przenośnym (CAPI), [w:] Sztabiński P. B., Sawiński Z., Sztabiński F. (red.), Fieldwork jest sztuką. Jak dobrać respondenta, skłonić do udziału w wywiadzie, rzetelnie i sprawnie zrealizować badanie, Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN
dc.referencesSawiński Z., Sztabiński F. (2005), Czy ankieterzy oszukują? Jak można to sprawdzić?, [w:] Sztabiński P. B., Sawiński Z., Sztabiński F. (red.), Fieldwork jest sztuką. Jak dobrać respondenta, skłonić do udziału w wywiadzie, rzetelnie i sprawnie zrealizować badanie, Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN
dc.referencesSinger E., Van Hoewyk J., Maher M. P. (2000), Experiments with Incentives in Telephone Surveys, “Public Opinion Quarterly”, 64(2)
dc.referencesSteeh C. (2008), Telephone surveys, [w:] de Leeuw E. D., Hox J. J., Dillman D. A. (eds.), International Handbook of Survey Methodology, New York: Taylor & Francis Group
dc.referencesStoop I., Billiet J., Koch A., Fitzgerald R. (2010), Improving Survey Response: Lessons learned from the European Social Survey, Chichester: John Wiley & Sons
dc.referencesSztabiński F. (2005), Kontrola realizacji badania, [w:] Sztabiński P. B., Sawiński Z., Sztabiński F. (red.), Fieldwork jest sztuką. Jak dobrać respondenta, skłonić do udziału w wywiadzie, rzetelnie i sprawnie zrealizować badanie, Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN
dc.referencesSztabiński P. B. (1999), Wywiad telefoniczny ze wspomaganiem komputerowym: nowa technika badawcza, czy wywiad kwestionariuszowy przez telefon?, „Przegląd Socjologiczny”, 48(1)
dc.referencesTarnai J., Paxson M. C. (2005), Interviewer Judgments about the Quality of Telephone Interviews, JSM Proceedings (Survey Research Methods Section), Alexandria: American Statistical Association
dc.referencesTucker C. (1983), Interviewer Effects in Telephone Surveys, “Public Opinion Quarterly”, 47(1)
dc.referencesWeiss D. J., Dawis R. V., England G. W., Lofquist L. H. (1967), Manual for the Minnesota Satisfaction Questionnaire (Minnesota Studies on Vocational Rehabilitation: XXII), Minneapolis: University of Minnesota Press, strona internetowa http://www.psych.umn.edu/psylabs/vpr/ pdf_files/Monograph XXII - Manual for the MN Satisfaction Questionnaire.pdf (dostęp: grudzień 2012)
dc.referencesZiegler R., Hagen B., Diehl M. (2012), Relationship Between Job Satisfaction and Job Performance: Job Ambivalence as a Moderator, “Journal of Applied Social Psychology”, 42(8)


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record