Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZając, Ewelina
dc.date.accessioned2024-12-18T07:27:51Z
dc.date.available2024-12-18T07:27:51Z
dc.date.issued2024-12-17
dc.identifier.issn2544-7238
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/54005
dc.description.abstractA wide range of voice disorders may be diagnosed in school-age children and adolescents, especially during the pubery period. For the purposes of the article, a study was conducted with 12-year-old primary school students. The Child Voice Impairment Scale (CVHI–10) was used for subjective voice testing, which consists of three parts: functional, emotional and physical subscales. The surveyed students, of both sexes, experience vocal difficulties, especially on the physical and emotional levels.en
dc.description.abstractU dzieci i młodzieży w wieku szkolnym, przede wszystkim w okresie dojrzewania, diagnozowanych może być wiele zaburzeń głosu. Na potrzeby artykułu przeprowadzono badanie z udziałem czterdzieściorga 12-letnich uczniów szkoły podstawowej. Do subiektywnego badania głosu wykorzystana została Skala Niepełnosprawności Głosu Dziecka (CVHI–10), która składa się z trzech części – podskal: funkcjonalnej, emocjonalnej i fizycznej. Badani uczniowie, zarówno chłopcy, jak i dziewczęta, odczuwali trudności głosowe, zwłaszcza na płaszczyźnie fizycznej i emocjonalnej.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesLogopaedica Lodziensia;9pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectvoice disabilityen
dc.subjectchildrenen
dc.subjectChild Voice Disability Scaleen
dc.subjectvoice disorders in childrenen
dc.subjectniepełnosprawność głosupl
dc.subjectdziecipl
dc.subjectSkala Niepełnosprawności Głosu Dzieckapl
dc.subjectzaburzenia głosu dziecipl
dc.titleWykorzystanie Skali Niepełnosprawności Głosu Dziecka (CVHI–10) do subiektywnej oceny niepełnosprawności głosu dzieci 12-letnichpl
dc.title.alternativeUsing the Child Voice Disability Scale (CVHI–10) to Subjectively Assess Voice Disability in 12-year-old Childrenen
dc.typeArticle
dc.page.number157-164
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Dialektologii Polskiej i Logopediipl
dc.identifier.eissn2657-4381
dc.referencesBrännström K.J., Kastberg T., Lochow H. von, Haake M., Sahlén B., Lyberg-Ahlander V., 2018, The influence of voice quality on sentence processing and recall performance in school-age children with normal hearing, „Speech, Language and Hearing”, Vol. 21(1), s. 1–9.pl
dc.referencesCarding P., Roulstone S., Northstone K., ALSPAC Study Team, 2006, The prevalence of childhood dysphonia: a cross-sectional study, „Journal of Voice”, Vol. 20(4), s. 623–630.pl
dc.referencesCohen S.M., Kim J.K., Roy N., 2017, The prevalance of childhood dysfonia: A cross-sectional study, „Journal of Voice”, Vol. 20(4), s. 623–630.pl
dc.referencesGokula R., Sharma M., Cupples L., Valenzuela J.T., 2019, Comorbidity of auditory processing, attention, and memory in children with word reading difficulties, „Frontiers in Psychology”, Vol. 10, 2383.pl
dc.referencesJohnson Ch.M., Anderson D.C., Brigger M.T., 2020, Pediatric Dysphonia: A Cross-Sectional Survey of Subspeciality and Primary Care Clinics, „Journal of Voice”, Vol. 34(2), s. 301.e1–301.e5.pl
dc.referencesKallvik E., Lindstrom E., Holmqvist S., Lindman J., Simberg S., 2015, Prevalence of Hoarseness in School-aged Children, „Journal of Voice”, Vol. 29(2), s. 260.e1–260.e19.pl
dc.referencesMartins R.H., Hidalgo Ribeiro C.B., Fernandes de Mello B.M., Branco A., Tavares E.L., 2012, Dysphonia in children, „Journal of Voice”, Vol. 26(5), s. 674.e17–674.e20.pl
dc.referencesMartins R.H., Amaral H.A. do, Tavares E.L., Martins M.G., Goncalves T.M., Dias N.H., 2016, Voice Disorders – Etiology and Diagnosis, „Journal of Voice”, Vol. 30(6), s. 761.e1–761.e9.pl
dc.referencesMcAllister A., Rantala L., Jónsdóttir V.I., 2019, The Others Are Too Loud! Children’s Experiences and Thoughts Related to Voice, Noice, and Communication in Nordic Preschools, „Frontiers in Psychology”, Vol. 10, 1954.pl
dc.referencesMohammadzadeh A., Sandoughdar N., 2017, Prevalence of Voice Disorders in Iranian Primary School Students, „Journal of Voice”, Vol. 31(2), s. 263.e13–263.e18.pl
dc.referencesMornet E., Coulombeaub B., Fayouxc P., Maried J.P., Nicollase R., Robert-Rochet D., Marianowski R., 2014, Assessment of chronic childhood dysphonia, „European Annals of Otorhinolaryngology, Head and Neck Diseases”, Vol. 13, s. 309–312.pl
dc.referencesPossamai V., Hartey B., 2013, Voice disorders in children, „Pediatric Clinics of North America”, Vol. 60(4), s. 7–92.pl
dc.referencesPribuisiene R., Pasvenskaite A., Pribuisis K., Balsevicius T., Liutkevicius V., Uloza V., 2020, Dysphonia screening in vocally trained and untrained children, „International Journal of Pediatric Otorhinolaryngology”, Vol. 129, 109776.pl
dc.referencesReis-Rego A., Santos P.H., Santos G., Carva P., Santos P.C., Dias D., Freitas S.V., Carvalho I., Coutinho M., Feliciano T., Almeida C., 2019, Behavioral Profile of Children with Vocal Fold Nodules – A Case-control Study, „Journal of Voice”, Vol. 33(4), s. 584.e1–584.e4.pl
dc.referencesSchiff C.S., Zur K.B., Biggs L.M., Guo J., Pitman M.J., 2019, Pediatricians’ proficiency in the care of the dysphonic child, „Laryngoscope”, Vol. 129(8), s. 1756–1762.pl
dc.referencesStachler R.J., Francis D.O., Schwartz S.R., Damask C.C., Digoy G.P., Krouse H.J., McCoy S.J., Ouellette D.R., Patel R.R., Reavis C.W., Smith L.J., Smith M., Strode S.W., Woo P., Nnacheta L.C., 2018, Clinical Practice Guideline: Hoarsenses (Dysphonia) (Update) Executive Summary, „Otolaryngology – Head and Neck Surgery”, Vol. 158(3), s. 409–426.pl
dc.referencesSwain S.K., Behera I .C., Sahoo L., 2019, Hoarseness of voice in the pediatric age group: Our experiences a tan Indian teaching hospital, „Indian Journal of Child Health”, Vol. 6(2), s. 74–78.pl
dc.referencesSzkiełkowska A., Gos E., Miaśkiewicz B., Skarżyński P.H., Świerniak W., 2020, Zaburzenia głosu u dzieci rozpoczynających naukę w szkole podstawowej, „Otolaryngologia Polska”, nr 74(6), s. 16–20.pl
dc.referencesTavares E.L., Brasolott A., Santana M.F., Padovan C.A., Martins R.H., 2011, Epidemiological study of dysphonia in 4–12 year-old children, „Brazilian Journal of Otorhinolaryngology”, Vol. 77(6), s. 736–746.pl
dc.referencesTezcaner C.Z., Ozgursoy S.K., Sati I., Dursun G., 2009, Changes after voice therapy in objective and subjective voice measurements of pediatric patients with vocal nodules, „European Archives of Otorhinolaryngology”, Vol. 266(12), s. 1923–1927.pl
dc.referencesTuz-Hrycyna N., Sielska-Badurek E., 2017, Adaptacja i walidacja polskiej wersji językowej testów CVHI–10 oraz CVHI–10-P, „Otorynolaryngologia”, nr 16(1), s. 19–25.pl
dc.contributor.authorEmailewelina.zajac@uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/2544-7238.09.11


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0