dc.contributor.editor | Bluszcz, Ewa | |
dc.date.accessioned | 2024-06-20T11:10:03Z | |
dc.date.available | 2024-06-20T11:10:03Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Biała Księga: Raport na temat rynku wydawnictw naukowych w Polsce w 2021 roku, red. E. Bluszcz, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2021. | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/52562 | |
dc.description.abstract | Projekt zatytułowany "Biała Księga wydawnictw naukowych w Polsce" został zainicjowany przez
Komisję ds. Wydawnictw Naukowych przy Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich
(KRASP) oraz Sekcję Wydawców Akademickich i Naukowych (SWAiN) Polskiej Izby Książki
(PIK) w 2021 r. w związku z organizacją konferencji „Publikacje naukowe w Polsce. Stan prawny
i kierunki zmian”. Cel tego przedsięwzięcia stanowi zebranie i coroczne aktualizowanie danych,
które umożliwi diagnozowanie problemów, formułowanie wniosków i proponowanie rozwiązań
dotyczących rynku wydawnictw naukowych w Polsce. Zamiarem zespołu, który opracowuje dokument, jest – oprócz systematycznego gromadzenia danych ogólnych o rynku – syntetyczne
podsumowanie zebranych za pomocą formularza ankietowego opinii i uwag środowiska wydawców dotyczących wybranych zagadnień. Zakładamy, że ankieta będzie aktywowana co roku przy
okazji kolejnej konferencji, zaś jej wiodący temat będzie w tym samym cyklu – w zależności od
bieżących potrzeb – modyfikowany.
Raport 2021 przygotowany został przez specjalistów pracujących w branży wydawniczej, którzy
wydają publikacje naukowe polskich autorów. Uważamy, że doświadczenie zawodowe wydawców gwarantuje kompetencje niezbędne przy opisywaniu zjawisk, potrzebne do wychwycenia
aktualnych trendów, problemów, potrzeb i wyzwań.
Opracował Zespół Wydawnictwa UŁ na zlecenie i przy współpracy Sekcji Wydawców Akademickich i Naukowych Polskiej Izby Książki. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | rynek wydawniczy w Polsce | pl_PL |
dc.subject | rynek książki naukowej | pl_PL |
dc.subject | polskie wydawnictwa naukowe | pl_PL |
dc.subject | publikacje naukowe | pl_PL |
dc.title | Biała Księga: Raport na temat rynku wydawnictw naukowych w Polsce w 2021 roku | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.type | Other | pl_PL |
dc.rights.holder | Autorzy & Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.page.number | 100 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.discipline | nauki o komunikacji społecznej i mediach | pl_PL |