Proces logistyki zwrotnej w sprzedaży "omnichannel" na przykładzie Decathlon Sp. z o.o.

Oglądaj/ Otwórz
Data
2023-12-27Autor
Skurpel, Dagmara
Bakalarczyk, Bartłomiej Tomasz
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Niniejszy rozdział przedstawia zagadnienie logistyki zwrotnej w omnichannel commerce, czyli strategii sprzedaży w segmencie B2C, opierającej się na założeniu, że wszystkie dostępne kanały dotarcia, obsługi klienta i sprzedaży, na każdym etapie transakcji, powinny ze sobą współpracować w celu zapewnienia wygody zakupów w sieci handlowej. Celem autorów jest zwrócenie uwagi na rosnącą rolę zwrotów w e-commerce oraz wskazanie wyzwań logistycznych związanych z funkcjonowaniem sklepów detalicznych w modelu omnichannel. Autorzy zaprezentowali ewolucję i rozwój kanałów sprzedaży, jak również skupili się na istocie logistycznej obsługi sprzedaży w modelu omnichannel. W artykule przedstawiono także aspekty formalno- prawne związane ze zwrotem przez klienta zakupionego towaru. Część teoretyczna, oparta na literaturze przedmiotu, została wzbogacona o wyniki badań własnych przeprowadzonych zarówno wśród klientów sklepów internetowych, jak i analizę procesów obsługi zwrotów w Decathlon Sp. z o.o. This chapter presents the issue of reverse logistics in omnichannel commerce, a sales strategy in the B2C segment based on the assumption that all available outreach, customer service and sales channels, at each stage of the transaction, should work together to ensure the convenience of the retailer's shopping experience. The authors aim to highlight the growing role of returns in e-commerce and to point out the logistical challenges of operating retail shops in an omnichannel model. The authors presented the evolution and development of sales channels, as well as focusing on the essence of the logistical handling of sales in the omnichannel model. The article also presents the formal and legal aspects related to the customer's return of purchased goods. The theoretical part, based on the literature on the subject, was enriched with the results of own research conducted both among customers of online shops and an analysis of the return handling processes at Decathlon Sp. z o.o.
Collections