Show simple item record

dc.contributor.authorStasiak, Andrzej
dc.contributor.authorRochmińska, Agnieszka
dc.date.accessioned2014-06-03T18:26:55Z
dc.date.available2014-06-03T18:26:55Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationStasiak A., Rochmińska A., 2011, Regionalne strategie rozwoju turystyki w Polsce - stan w 2010 roku, [w:] B. Krakowiak, J. Latosińska (red.), Turystyka polska w latach 1989-2009, seria: Warsztaty z geografii turyzmu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-586-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/4809
dc.description.abstractNa początku XXI w. po raz pierwszy w swej historii branża turystyczna w Polsce rozwija się w mniej lub bardziej, ale jednak uporządkowany, sformalizowany sposób. W 1997 r. powstała pierwsza nowoczesna „Strategia rozwoju krajowego produktu turystycznego”. W kolejnych latach opracowano następne dwa dokumenty strategiczne. Regionalne strategie rozwoju turystyki zaczęły powstawać po 2004 r., po wejściu Polski do Unii Europejskiej. Początkowo najważniejszym powodem ich opracowywania były starania o pozyskanie środków unijnych. Dopiero później zaczęto je traktować jako najważniejsze dokumenty definiujące regionalną politykę turystyczną, wytyczające dalekosiężne cele i kierunki działania dla całej branży. Artykuł stanowi podsumowanie badań ankietowych przeprowadzonych przez autorów na zlecenie Wiadomości Turystycznych w 16 urzędach marszałkowskich w Polsce. Ich celem było zbadanie stopnia przygotowania i poziomu wdrożenia regionalnych strategii turystycznych w połowie 2010 r. W opracowaniu przedstawiono jedynie wybrane zagadnienia i wyniki, gdyż zebrany materiał jest bardzo obszerny. Szczegółowo scharakteryzowano: produkty turystyczne wskazane w regionalnych strategiach turystycznych, plany rozwoju i postęp prac nad zintegrowanym systemem informacji turystycznej, a także największe (najdroższe) projekty turystyczne w polskich regionach.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łodzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesWarsztaty z geografii turyzmu;
dc.subjectstrategie rozwoju turystykipl_PL
dc.subjectturystyka w regionachpl_PL
dc.titleRegionalne strategie rozwoju turystyki w Polsce - stan w 2010 rokupl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number39-52pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Łodzipl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Gospodarki Przestrzennej i Planowania Przestrzennego, Uniwersytet Łódzkipl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record