Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWójcik, Szymon
dc.date.accessioned2023-09-20T10:51:27Z
dc.date.available2023-09-20T10:51:27Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationWójcik S., Determinanty zachowań transportowych mieszkańców Łodzi, WUŁ, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8220-026-3pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-026-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47962
dc.description.abstractZatłoczenie transportowe, zanieczyszczenie powietrza oraz emisja hałasu należą do szczególnie uporczywych efektów zewnętrznych rosnącej motoryzacji i stanowią najbardziej aktualne wyzwania dla miejskiej polityki transportowej. Problemy te są szczególnie widoczne w dużych aglomeracjach, w których historyczne uwarunkowania architektoniczne utrudniają procesy infrastrukturalnego usprawniania systemu transportowego. Jedynym skutecznym rozwiązaniem może być wpływanie na codzienne zachowania mieszkańców miast skłaniające ich do rezygnacji z samochodu na rzecz bardziej ekologicznych środków transportu. Głównym celem monografii było określenie czynników wpływających na wybory środka lokomocji używanego w codziennych podróżach przez mieszkańców Łodzi. Naukowe rozpoznanie przyczyn tych decyzji przeprowadzono na podstawie mikroekonometrycznych modeli wyborów dyskretnych. W książce wykorzystano dane z badań socjologicznych do określenia determinant zachowań transportowych. Uwzględniono więc bardzo szeroki zestaw zmiennych mogących wpływać na decyzje transportowe łodzian, niespotykany dotąd w innych badaniach tego typu. W publikacji przeanalizowano literaturę dotyczącą modelowania determinant zachowań transportowych, omówiono i uzasadniono przypadek Łodzi jako interesującego naukowo miasta poprzemysłowego. Przedstawiono wyniki badań z wykorzystaniem kilku rodzajów modeli dyskretnego wyboru oraz wnioski, które mogą zainteresować zarówno badaczy tematu, jak i decydentów szukających sposobów na usprawnienie miejskiej polityki transportowej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecttransport w Łodzipl_PL
dc.subjectinfrastruktura drogowapl_PL
dc.subjecttransport kołowypl_PL
dc.subjectkolejowy transport pasażerskipl_PL
dc.subjectsystem komunikacyjnypl_PL
dc.titleDeterminanty zachowań transportowych mieszkańców Łodzipl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number204pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Instytut Ekonometrii, Katedra Ekonometriipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-027-0
dc.referencesAbenoza R. F., Cats O., Susilo Y. O. (2017), Travel satisfaction with public transport: Determinants, user classes, regional disparities and their evolution, „Transportation Research Part A: Policy and Practice”, Vol. 95.pl_PL
dc.referencesAczel A., Sounderpandian J. (2009), Complete business statistics – Seventh Edition, McGraw-Hill, Boston.pl_PL
dc.referencesAhern A., Weyman G., Redelbach M., Schulz A., Akkermans L., Vannacci L., Anoyrkati E., van Grinsven A. (2013), Analysis of national travel statistics in Europe, OPTIMISM WP2: harmonisation of national travel statistics in Europe, Publications Office of the European Union, Luksemburg.pl_PL
dc.referencesAjzen I. (1991), The theory of planned behavior, „Organizational Behavior and Human Decision Processes”, Vol. 50, Issue 2.pl_PL
dc.referencesAktualizacja studium systemu komunikacyjnego dla miasta Łodzi (2007).pl_PL
dc.referencesAktualizacja studium systemu transportowego dla miasta Łodzi (2013).pl_PL
dc.referencesAnaliza i optymalizacja systemu transportowego w Łodzi (2014).pl_PL
dc.referencesAnderson J. A. (1984), Regression and ordered categorical variables, „Journal of the Royal Statistical Society. Series B (Methodological)”, Vol. 46, No. 1.pl_PL
dc.referencesAndrzejewska S., Kamyszek K., Merkisz-Guranowska A. (2014), Problem wyboru środka transportu przez studentów w celu dojazdu na uczelnię, „Logistyka”, nr 6.pl_PL
dc.referencesAsad F. H. A. (2013), City centres: understanding the travel behaviour of residents and the implications for sustainable travel, Doctoral Thesis, University of Salford.pl_PL
dc.referencesAsakura Y., Hato E. (2009), Tracking individual travel behaviour using mobile phones: recent technological development, [w:] R. Kitamura, T. Yoshii, T. Yamamoto (red.), The expanding sphere of travel behaviour research: selected papers from the 11th international conference on travel behaviour research, Emerald Group Publishing Limited, Bingley.pl_PL
dc.referencesAsensio J. (2002), Transport mode choice by commuters to Barcelona’s CBD, „Urban Studies”, Vol. 39, No. 10.pl_PL
dc.referencesBadanie pilotażowe zachowań komunikacyjnych ludności w Polsce – etap III raport końcowy (2015), Centrum Badań i Edukacji Statystycznej GUS, Jachranka.pl_PL
dc.referencesBank danych lokalnych GUS (2019), https://bdl.stat.gov.pl/ (dostęp: 10.07.2020).pl_PL
dc.referencesBaranowski P., Gałecka-Burdziak E., Górajski M., Malaczewski M., Szafrański G. (2013), Inflacja a mechanizmy aktualizacji cen. Studium dla Polski, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesBartosiewicz B., Nowicki P., Wójcik S. (2018), Określenie własnego potencjału dla skutecznej realizacji planu zrównoważonej mobilności w Łódzkim Obszarze Metropolitalnym, [w:] T. Markowski (red.), Zintegrowana koncepcja wprowadzenia zrównoważonej mobilności w Łódzkim Obszarze Metropolitalnym, Łódź.pl_PL
dc.referencesBartosiewicz B., Pielesiak I. (2019), Spatial patterns of travel behaviour in Poland, „Travel Behaviour and Society”, Vol. 15.pl_PL
dc.referencesBartosiewicz B., Wiśniewski S. (2015), The use of modern information technology in research on transport accessibility, „Problemy Transportu”, Vol. 10, Issue 3.pl_PL
dc.referencesBartosiewicz B., Wiśniewski S. (2016a), Kolej Aglomeracyjna jako element systemu lokalnego transportu zbiorowego w Łodzi, „Space–Society–Economy”, nr 18.pl_PL
dc.referencesBartosiewicz B., Wiśniewski S. (2016b), Lokalny transport zbiorowy w Łodzi w świetle badań dostępności, „Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG”, nr 19(2).pl_PL
dc.referencesBauer M., Klimontowska N. (2010), Wykorzystanie techniki GPS w badaniu zachowań pasażerów komunikacji zbiorowej, [w:] J. Żurowska (red.), Modelowanie podróży i prognozowanie ruchu, „Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Oddział w Krakowie – seria: Materiały Konferencyjne”, nr 94, z. 153, Kraków.pl_PL
dc.referencesBen-Akiva M., Lerman S. R. (1985), Discrete choice analysis. theory and application to travel demand, The MIT Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesBernetti G., Longo G., Tomasella L., Violin A. (2008), Sociodemographic Groups and Mode Choice in a Middle-Sized European City, „Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board”, Vol. 2067.pl_PL
dc.referencesBhat C. (1997), Work travel mode choice and number of non-work commute stops, „Transportation Research Part B: Methodological”, Vol. 31, Issue 1.pl_PL
dc.referencesBhat C. (1998), Analysis of travel mode and departure time choice for urban shopping trips, „Transportation Research Part B: Methodological”, Vol. 32, Issue 6.pl_PL
dc.referencesBirr K. (2018), Mode choice modelling for urban areas, „Technical Transactions. Czasopismo Techniczne”, Vol. 6.pl_PL
dc.referencesBlack J. (2008), Słownik ekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBlinkee (2020), https://blinkee.city/pl (dostęp: 10.07.2020).pl_PL
dc.referencesBoarnet M., Crane R. (2001), The influence of land use on travel behavior: specification and estimation strategies, „Transportation Research Part A: Policy and Practice”, Vol. 35, Issue 9.pl_PL
dc.referencesBoarnet M., Sarmiento S. (1998), Can land-use policy really affect travel behaviour? A study of the link between non-work travel and land-use characteristics, „Urban Studies”, Vol. 35, No. 7.pl_PL
dc.referencesBolduc D., Fortin B., Fournier M. (1996), The impact of incentive policies on the practice location of doctors: A multinomial probit analysis, „Journal of Labor Economics”, No. 14.pl_PL
dc.referencesBöcker L., Dijst M., Faber J. (2016), Weather, transport mode choices and emotional travel experiences, „Transportation Research Part A: Policy and Practice”, Vol. 94.pl_PL
dc.referencesBöcker L., Dijst M., Prillwitz J. (2013), Impact of everyday weather on individual daily travel behaviours in perspective: a literature review, „Transport Reviews: A Transnational Transdisciplinary Journal”, Vol. 33, No. 1.pl_PL
dc.referencesBraun Kohlová M. (2009), Everyday travel mode choice and its determinants: trip attributes versus lifestyle, Benátky.pl_PL
dc.referencesBresson G., Dargay J., Madre J., Pirotte A. (2004), Economic and structural determinants of the demand for public transport: an analysis on a panel of French urban areas using shrinkage estimators, „Transportation Research Part A: Policy and Practice”, Vol. 38, Issue 4.pl_PL
dc.referencesBrown B., Werner C., Kim N. (2003), Personal and contextual factors supporting the switch to transit use: evaluating a natural transit intervention, „Analyses of Social Issues and Public Policy”, Vol. 3, Issue 1.pl_PL
dc.referencesBrownstone D., Train K. (1999), Forecasting new product penetration with flexible substitution patterns, „Journal of Econometrics”, No. 89.pl_PL
dc.referencesBuehler R. (2011), Determinants of transport mode choice: a comparison of Germany and the USA, „Journal of Transport Geography”, Vol. 19, Issue 4.pl_PL
dc.referencesCalfee J., Winston C., Stempski R. (2001), Econometric issues in estimating consumer preferences from stated preference data: a case study of the value of automobile travel time, „The Review of Economics and Statistics”, Vol. 83, Issue 4.pl_PL
dc.referencesCameron A. C., Trivedi P. K. (2005), Microeconometrics. Methods and applications, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesCameron A. C., Trivedi P. K. (2010), Microeconometrics using stata. Revised edition, Stata Press, Texas.pl_PL
dc.referencesCarter D. K. (2016), Remaking post-industrial cities: lessons from North America and Europe, Routledge.pl_PL
dc.referencesCascetta E. (2009), Transportation systems analysis. models and applications – Second Edition, Springer, New York.pl_PL
dc.referencesCervero R. (2002), Built environments and mode choice: toward a normative framework, „Transportation Research Part D: Transport and Environment”, Vol. 7, Issue 4.pl_PL
dc.referencesCervero R. (2006), Office development, rail transit, and commuting choices, „Journal of Public Transportation”, Vol. 9, No. 5.pl_PL
dc.referencesChauhan V., Suman H. K., Bolia N. B. (2016), Binary logistic model for estimation of mode shift into Delhi metro, „The Open Transportation Journal”, Vol. 10.pl_PL
dc.referencesCheba K., Saniuk S. (2015), Kreowanie mobilności mieszkańców miast jako nowy obszar wartości miasta, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 249.pl_PL
dc.referencesChen J., Li S. (2017), Mode choice model for public transport with categorized latent variables, „Mathematical Problems in Engineering”, Vol. 2017.pl_PL
dc.referencesCheng L., Chen X., Yang S. (2016), An exploration of the relationships between socioeconomics, land use and daily trip chain pattern among low-income residents, „Transportation Planning and Technology”, Vol. 39, No. 4.pl_PL
dc.referencesCheng L., Chen X., De Vos J., Lai X., Witlox F. (2019), Applying a random forest method approach to model travel mode choice behavior, „Travel Behaviour and Society”, Vol. 14.pl_PL
dc.referencesCirillo C., Axhausen K. (2002), Comparing urban activity travel behaviour, „Transportation Research Board – working paper”, Washington.pl_PL
dc.referencesClark B., Chatterjee K., Melia S. (2016), Changes to commute mode: The role of life events, spatial context and environmental attitude, „Transportation Research Part A: Policy and Practice”, Vol. 89.pl_PL
dc.referencesClifton K. J., Handy S. L. (2003), Qualitative methods in travel behaviour research, [w:] P. Jones, P. R. Stopher (red.), Transport survey quality and innovation, Emerald.pl_PL
dc.referencesCollins C. M., Chambers S. M. (2005), Psychological and situational influences on commuter transport- mode choice, „Environment and Behavior”, Vol. 37, Issue 5.pl_PL
dc.referencesCollins P. A., MacFarlane R. (2018), Evaluating the determinants of switching to public transit in an automobile- oriented mid-sized Canadian city: a longitudinal analysis, „Transportation Research Part A: Policy and Practice”, Vol. 118.pl_PL
dc.referencesCullinane S. (2002), The relationship between car ownership and public transport provision: a case study of Hong Kong, „Transport Policy”, Vol. 9, Issue 1.pl_PL
dc.referencesCurtis C., Perkins T. (2006), Travel Behaviour: A review of recent literature, „Working Paper No. 3: Travel Behaviour”.pl_PL
dc.referencesDargay J., Hanly M. (2007), Volatility of car ownership, commuting mode and time in the UK, „Transportation Research Part A: Policy and Practice”, Vol. 41, Issue 10.pl_PL
dc.referencesDe Abreu e Silva J. (2014), Spatial self-selection in land-use–travel behavior interactions: Accounting simultaneously for attitudes and socioeconomic characteristics, „The Journal of Transport and Land Use”, Vol. 7, No. 2.pl_PL
dc.referencesDe Dios Ortúzar J., Willumsen L. G. (2011), Modelling transport – 4th edition, Wiley, Chichester.pl_PL
dc.referencesDe La Fuente Layos L. A. (2005), Short distance passenger mobility in Europe, „Statistics in focus. Transport”, No. 2.pl_PL
dc.referencesDe Palma A., Rochat D. (2000), Mode choices for trips to work in Geneva: an empirical analysis, „Journal of Transport Geography”, Vol. 8, Issue 1.pl_PL
dc.referencesDe Vos J., Mokhtarian P. L., Schwanen T., Van Acker V., Witlox F. (2016), Travel mode choice and travel satisfaction: bridging the gap between decision utility and experienced utility, „Transportation”, Vol. 43.pl_PL
dc.referencesDe Witte A., Macharis C. (2010), Commuting to Brussels: how attractive is ‘free’ public transport?, „Brussel Studies”, Issue 37.pl_PL
dc.referencesDe Witte A., Hollevoet J., Dobruszkes F., Hubert M., Macharis C. (2013), Linking modal choice to motility: A comprehensive review, „Transportation Reasearch Part A: Policy and Practice”, No. 49.pl_PL
dc.referencesDębowska-Mróz M., Bator K., Wójcik E. (2014), Analiza jakości funkcjonowania komunikacji miejskiej w Puławach, „Logistyka”, nr 4.pl_PL
dc.referencesDieleman F. M., Dijst M., Burghouwt G. (2002), Urban form and travel behaviour: micro-level household attributes and residential context, „Urban Studies”, Vol. 39, Issue 3.pl_PL
dc.referencesDomencich T. A., McFadden D. (1975), Urban travel demand: a behavioral analysis, North-Holland Publishing, Amsterdam.pl_PL
dc.referencesDudek M., Richter M. (2016), Zachowania transportowe mieszkańców dużego miasta w zakresie ruchu rekreacyjnego na przykładzie Krakowa, „Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej – Transport”, z. 111.pl_PL
dc.referencesDudek P., Ochelska-Mierzejewska J. (2016), Analiza wybranych czynników wpływających na jakość komunikacji miejskiej w Łodzi ze szczególnym uwzględnieniem transportu tramwajowego, „Autobusy – Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe”, nr 12.pl_PL
dc.referencesEasyshare (2020), https://easyshare.pl (dostęp: 10.07.2020).pl_PL
dc.referencesFajczak-Kowalska A., Wojcieszak A., Siedlecki T. (2016), Stan i ocena pracy przewozowej oraz potoków pasażerskich autobusowego transportu miejskiego w wybranych miastach wojewódzkich, „Autobusy – Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe”, nr 12.pl_PL
dc.referencesFaron A. (2014), Dostępność transportowa – czynnik struktury funkcjonalno-przestrzennej obszaru wpływający na wybór środka transportu, „Logistyka”, nr 4.pl_PL
dc.referencesFinlay S. (2012), Credit scoring, response modeling, and insurance rating. A practical guide to forecasting consumer behavior – Second Edition, Palgrave Macmillan, Basingstoke.pl_PL
dc.referencesFiszer K. (2018), Łódź: Lada dzień przetarg na nowe przystanki kolejowe, https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lodz-lada-dzien-przetarg-na-nowe-przystanki-kolejowe-57364.html (dostęp: 10.07.2020).pl_PL
dc.referencesFranses P. H., Cramer J. S. (2010), On the number of categories in an ordered regression model, „Statistica Neerlandica”, Vol. 64, No. 1.pl_PL
dc.referencesFriedrich M., Immisch K., Jehlicka P., Otterstätter T., Schlaich J. (2010), Generating origin-destination matrices from mobile phone trajectories, „Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board”, Vol. 2196.pl_PL
dc.referencesFrijters P., Beatton T. (2012), The mystery of the U-shaped relationship between happiness and age, „Journal of Economic Behavior & Organization”, Vol. 82, Issue 2–3.pl_PL
dc.referencesFu X., Juan Z. (2017), Understanding public transit use behavior: integration of the theory of planned behavior and the customer satisfaction theory, „Transportation”, Vol. 44.pl_PL
dc.referencesFung G. M., Mangasarian O. L. (2005), Multicategory Proximal Support Vector Machine Classifiers, „Machine Learning”, Vol. 59, Issue 1–2.pl_PL
dc.referencesGadziński J. (2013), Funkcjonowanie lokalnego systemu transportowego na tle współczesnych procesów urbanizacyjnych. Przykład aglomeracji poznańskiej, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.pl_PL
dc.referencesGadziński J. (2016), Wpływ dostępności transportu publicznego na zachowania transportowe mieszkańców – przykład aglomeracji poznańskiej, „Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG”, nr 19(1).pl_PL
dc.referencesGarcia-Sierra M., Miralles-Guasch C., Martínez-Melo M., Marquet O. (2018), Empirical analysis of travellers’ routine choice of means of transport in Barcelona, Spain, „Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour”, Vol. 55.pl_PL
dc.referencesGiaimo G., Anderson R., Wargelin L., Stopher P. (2010), Will it work? Pilot results from the first large- scale global positioning system-based household survey in the United States, „Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board”, Vol. 2176.pl_PL
dc.referencesGłówny Urząd Statystyczny (2020), www.stat.gov.pl (dostęp: 10.07.2020).pl_PL
dc.referencesGoodwin P. (2008), Policy incentives to change behaviour in passenger transport, The Centre for Transport & Society University of the West of England, Bristol.pl_PL
dc.referencesGrabowski W. (2019), Modele wielopoziomowe. Wykorzystanie danych regionalnych w badaniach mikroekonomicznych i socjologicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesGreaves S., Ellison A., Ellison R., Rance D., Standen C., Rissel C., Crane M. (2015), A Web-Based Diary and Companion Smartphone app for Travel/Activity Surveys, „Transportation Research Procedia”, Vol. 11.pl_PL
dc.referencesGretkowska K. (2002), Wyniki badań preferencji i ocen pasażerów w zakresie przewozów realizowanych przez MPK S.A. w Krakowie, [w:] W. Starowicz (red.), Badania procesów przewozowych wspomagające zarządzanie transportem zbiorowym w miastach, „Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie – seria: Materiały Konferencyjne”, nr 46, z. 92, Kraków.pl_PL
dc.referencesGrotenhuis J.-W., Wiegmans B. W., Rietveld P. (2007), The desired quality of integrated multimodal travel information in public transport: customer needs for time and effort savings, „Transport Policy”, Vol. 14, Issue 1.pl_PL
dc.referencesGruszczyński M. (red.), (2012), Mikroekonometria. Modele i metody analizy danych indywidualnych, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrzywacz W. (2003), Podstawy teoretyczne polityki transportowej, [w:] W. Grzywacz, K. Wojewódzka- Król, W. Rydzkowski, Polityka transportowa, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesHagenauer J., Helbich M. (2017), A comparative study of machine learning classifiers for modeling travel mode choice, „Expert Systems with Applications”, Vol. 78.pl_PL
dc.referencesHandy S., Weston L., Mokhtarian P. L. (2005), Driving by choice or necessity?, „Transportation Research Part A: Policy and Practice”, Vol. 39, Issue 2–3.pl_PL
dc.referencesHasnine M. S., Lin T. Y., Weiss A., Nurul Habib K. (2018), Determinants of travel mode choices of post- secondary students in a large metropolitan area: The case of the city of Toronto, „Journal of Transport Geography”, Vol. 70.pl_PL
dc.referencesHausman J. A., McFadden D. (1984), A specification test for the multinomial logit model, „Econometrica”, No. 49.pl_PL
dc.referencesHebel K. (2011), Zachowania transportowe jako rodzaj zachowań podmiotów rynkowych, [w:] W. Rydzykowski (red.), Funkcjonowanie i rozwój transportu, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego. Ekonomika Transportu Lądowego”, nr 41, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesHebel K. (2013), Zachowania transportowe mieszkańców w kształtowaniu transportu miejskiego, wyd. Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesHebel K. (2014), Zmiany preferencji i zachowań transportowych mieszkańców Gdyni w latach 1996– 2013, „Transport Miejski i Regionalny”, nr 4.pl_PL
dc.referencesHebel K. (2015), Postulaty przewozowe mieszkańców Gdyni w badaniach marketingowych na przykładzie bezpośredniości, „Transport Miejski i Regionalny”, nr 5.pl_PL
dc.referencesHebel K., Wyszomirski O. (2016), Ewolucja postulatów przewozowych dotyczących podróży miejskich mieszkańców Gdyni w świetle wyników badań marketingowych z lat 1985–2015, „Problemy Transportu i Logistyki”, nr 3(35).pl_PL
dc.referencesHeinen E., Chatterjee K. (2015), The same mode again? An exploration of mode choice variability in Great Britain using the National Travel Survey, „Transportation Research Part A: Policy and Practice”, Vol. 78.pl_PL
dc.referencesHelbin M., Wołek M., Wyszomirski O. (2015), Uwarunkowania reprezentatywności badań marketingowych preferencji i zachowań transportowych mieszkańców na przykładzie Gdyni, „Transport Miejski i Regionalny”, nr 5.pl_PL
dc.referencesHensher D. A., Greene W. H. (2003), The Mixed Logit model: the state of practice, „Transportation”, Vol. 30, Issue 1.pl_PL
dc.referencesHensher D. A., King J. (2001), Parking demand and responsiveness to supply, pricing and location in the Sydney central business district, „Transportation Research Part A: Policy and Practice”, Vol. 35, Issue 3.pl_PL
dc.referencesHensher D. A., Rose J. M., Greene W. H. (2005), Applied Choice Analysis, Cambridge University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesHine J., Scott J. (2000), Seamless, accessible travel: users’ views of the public transport journey and interchange, „Transport Policy”, Vol. 7, Issue 3.pl_PL
dc.referencesHiscock R., Macintyre S., Kearns A., Ellaway A. (2002), Means of transport and ontological security: Do cars provide psycho-social benefits to their users?, „Transportation Research Part D: Transport and Environment”, Vol. 7, Issue 2.pl_PL
dc.referencesHollander Y. (2016), Transport modelling for a complete beginner, CTthink, London.pl_PL
dc.referencesHop.city (2020), https://hop.city/lodz (dostęp: 10.07.2020).pl_PL
dc.referencesIngvardson J. B., Nielsen O. A. (2018), How urban density, network topology and socio-economy influence public transport ridership: Empirical evidence from 48 European metropolitan areas, „Journal of Transport Geography”, Vol. 72.pl_PL
dc.referencesIseki H., Taylor B. D. (2009), And All Transfers Are Created Equal: Towards a Framework Relating Transfer Connectivity to Travel Behaviour, „Transport Reviews”, Vol. 29, No. 6.pl_PL
dc.referencesJackiewicz J., Czech P., Barcik J. (2010), Standardy jakości usług w komunikacji miejskiej – część 1, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej – Seria Transport”, nr 67.pl_PL
dc.referencesJacyna M., Wasiak M. (2014), Modelowanie podziału zadań przewozowych w segmencie przewozów pasażerskich, [w:] J. Żurowska (red.), Modelowanie podróży i prognozowanie ruchu, „Zeszyty Naukowo- Techniczne Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie – seria: Materiały Konferencyjne”, nr 1(103), Kraków.pl_PL
dc.referencesJASPERS (2015), Niebieska Księga. Sektor Transportu Publicznego w miastach, aglomeracjach, regionach.pl_PL
dc.referencesKahneman D., Tversky A. (1979), Prospect theory: an analysis of decision under risk, „Econometrica”, Vol. 47, No. 2.pl_PL
dc.referencesKaproń G., Łazarz B. (2010), Wybrane zagadnienia budowy modelu ruchu, „Logistyka”, nr 4.pl_PL
dc.referencesKenworthy J., Laube F. (1996), Automobile dependence in cities: an international comparison of urban transport and land use patterns with implications for sustainability, „Environmental Impact Assessment Review”, No. 16.pl_PL
dc.referencesKim S., Ulfarsson G. (2008), Curbing automobile use for sustainable transportation: analysis of mode choice on short home-based trips, „Transportation”, Vol. 35, Issue 6.pl_PL
dc.referencesKmieć B., Mokrzański M. (2010), GPS jako narzędzie monitorowania podróży w miastach, [w:] J. Żurowska (red.), Modelowanie podróży i prognozowanie ruchu, „Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Oddział w Krakowie – seria: Materiały Konferencyjne”, nr 94, z. 153, Kraków.pl_PL
dc.referencesKołodziejski H. (2014), Projektowanie rozwoju publicznego transportu zbiorowego w planach transportowych na przykładzie województwa pomorskiego, „Technika Transportu Szynowego”, nr 11–12.pl_PL
dc.referencesKołodziejski H., Wyszomirski O. (2002), Badania marketingowe jako podstawa oceny jakości usług komunikacji miejskiej na przykładzie Gdyni, [w:] W. Starowicz (red.), Badania procesów przewozowych wspomagające zarządzanie transportem zbiorowym w miastach, „Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie – seria: Materiały Konferencyjne”, nr 46, z. 92, Kraków.pl_PL
dc.referencesKompil M., Schulz A., Seppänen T.-M., Schroten A. (2013), Recommendations to harmonize travel behaviour analysis, OPTIMISM WP2: harmonisation of national travel statistics in Europe, Publications Office of the European Union, Luksemburg.pl_PL
dc.referencesKostelecka A. (2015), Planowanie badań zachowań transportowych, „Transport Miejski i Regionalny”, nr 5.pl_PL
dc.referencesKroesen M., Chorus C. (2018), The role of general and specific attitudes in predicting travel behavior – A fatal dilemma?, „Travel Behaviour and Society”, Vol. 10.pl_PL
dc.referencesKrych A., Kaczkowski M. (2010), Słownictwo kompleksowych badań i modelowania potoków ruchu, „Materiały Konferencyjne II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Technicznej: Modelowanie podróży i prognozowanie ruchu”, Kraków.pl_PL
dc.referencesKrygsman S., Arentze T., Timmermans H. (2007), Capturing tour mode and activity choice interdependencies: a co-evolutionary logit modelling approach, „Transportation Research Part A: Policy and Practice”, Vol. 41, Issue 10.pl_PL
dc.referencesKrzymuski M. (2016), Charakter prawny planu transportowego, „Transport Miejski i Regionalny”, nr 1.pl_PL
dc.referencesKształtowanie powiązań funkcjonalnych obszarów metropolitalnych Łodzi i Warszawy – raport końcowy (2015), Łódź.pl_PL
dc.referencesKulpa T., Szarata A. (2016), Analysis of household survey sample size in trip modelling process, „Transportation Research Procedia”, No. 14.pl_PL
dc.referencesKurowski Z. M. (1997), Audiogenne uwarunkowania zaburzeń mowy, „Audiofonologia”, t. 10.pl_PL
dc.referencesLaMondia J., Bhat C. (2011), A study of visitors’ leisure travel behavior in the northwest territories of Canada, „Transportation Letters”, Vol. 3, No. 1.pl_PL
dc.referencesLee R. J., Sener I. N., Mullins J. A. III (2016), An evaluation of emerging data collection technologies for travel demand modeling: from research to practice, „Transportation Letters”, Vol. 8, No. 4.pl_PL
dc.referencesLepanjuuri K., Cornick P., Byron C., Templeton I., Hurn J. (2017), National Travel Survey 2016. Technical Report, NatCen Social Research, London.pl_PL
dc.referencesLi J., Lo K., Guo M. (2018), Do socio-economic characteristics affect travel behavior? a comparative study of low-carbon and non-low-carbon shopping travel in Shenyang City, China, „International Journal of Environmental Research and Public Health”, Vol. 15, Issue 7.pl_PL
dc.referencesLi M., Song G., Cheng Y., Yu L. (2015), Identification of prior factors influencing the mode choice of short distance travel, „Discrete Dynamics in Nature and Society”, Vol. 2015.pl_PL
dc.referencesLiberadzki B. (1999), Transport: popyt, podaż, równowaga, Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Informatyczna w Warszawie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLiepmann K. K. (1945), The Journey to Work, Kegan Paul, Trench, Trubner & Co. Ltd., London.pl_PL
dc.referencesLimtanakool N., Dijst M., Schwanen T. (2006), The influence of socioeconomic characteristics, land use and travel time considerations on mode choice for medium- and longer-distance trips, „Journal of Transport Geography”, Vol. 14, Issue 5.pl_PL
dc.referencesLindner A., Pitombo C. S., Cunha A. L. (2017), Estimating motorized travel mode choice using classifiers: An application for high-dimensional multicollinear data, „Travel Behaviour and Society”, Vol. 6.pl_PL
dc.referencesLitman T. (2004), Transit price elasticities and cross-elasticities, „Journal of Public Transportation”, Vol. 7, No. 2.pl_PL
dc.referencesLiu C., Susilo Y. O., Karlström A. (2015), The influence of weather characteristics variability on individual’s travel mode choice in different seasons and regions in Sweden, „Transport Policy”, Vol. 41.pl_PL
dc.referencesLiu X. (2014), Fitting stereotype logistic regression models for ordinal response variables in educational research (Stata), „Journal of Modern Applied Statistical Methods”, Vol. 13, Issue 2.pl_PL
dc.referencesLong J. S., Freese J. (2006), Regression models for categorical dependent variables using Stata. Second Edition, Stata Press, Texas.pl_PL
dc.referencesLouviere J., Hensher D., Swait J. (2000), Stated choice methods: analysis and applications, Cambridge University Press, New York.pl_PL
dc.referencesLucas T., Archilla A., Papacostas C. (2007), Mode choice behavior of elderly travelers in Honolulu, Hawaii, „Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board”, Vol. 2013.pl_PL
dc.referencesLuce R. D. (1959), Individual choice behavior: A theoretical analysis, Wiley, New York.pl_PL
dc.referencesLudność w województwie łódzkim. Stan i struktura demograficzno-społeczna. Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2011 (2013), Urząd Statystyczny w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesLunt M. (2001), Stereotype ordinal regression, „Stata Technical Bulletin”, No. 61.pl_PL
dc.referencesŁódzki Rower Publiczny (2019), https://lodzkirowerpubliczny.pl (dostęp: 11.10.2019).pl_PL
dc.referencesŁódź w liczbach 2019 (2019), Urząd Statystyczny w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesMadhuwandhi R. A. M., Marasinghe A., Rajapakse R. P. C. J., Dharmawansa A. D., Nomura S. (2016), Factors influencing to travel behavior on transport mode choice – a case of Colombo Metropolitan Area in Sri Lanka, „International Journal of Affective Engineering”, Vol. 5, No. 2.pl_PL
dc.referencesMahmud M., Rabbani A. (2012), Travel mode choice preferences of urban commuters in Dhaka – a pilot study, „IGC Working Paper”.pl_PL
dc.referencesMaj-Łabuz K., Mitis J., Szałkowski M. (2002), Efekty badań marketingowych w transporcie zbiorowym na przykładzie wielkiego zespołu osiedli mieszkaniowych w rejonie Kurdwanowa w Krakowie, [w:] W. Starowicz (red.), Badania procesów przewozowych wspomagające zarządzanie transportem zbiorowym w miastach, „Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie – seria: Materiały Konferencyjne”, nr 46, z. 92, Kraków.pl_PL
dc.referencesMajchrowska A., Strawiński P. (2016), Regional differences in gender wage gaps in Poland: new estimates based on harmonized data for wages, „Central European Journal of Economic Modelling and Econometrics”, Issue 2.pl_PL
dc.referencesManor O., Matthews S., Power C. (2000), Dichotomous or categorical response? Analysing self-rated health and lifetime social class, „International Journal of Epidemiology”, Vol. 29, Issue 1.pl_PL
dc.referencesMarkowski A. (red.), (2002), Nowy słownik poprawnej polszczyzny PWN, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMarschak J. (1974), Economic Information, Decision, and Prediction Selected Essays: Volume I, D. Reidel Publishing Company, Dordrecht.pl_PL
dc.referencesMassani J. (2014), Stated preference surveys for electric and alternative fuel vehicles: are we doing the right thing?, „Transportation Letters”, Vol. 6, No. 3.pl_PL
dc.referencesMassel A. (2016), Rozwój sieci TEN-T w Polsce, „Technika Transportu Szynowego”, nr 9.pl_PL
dc.referencesMazur E. (1998), Słownik geografii transportu i łączności, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl_PL
dc.referencesMcCarthy L., Delbosc A., Currie G., Molloy A. (2017), Factors influencing travel mode choice among families with young children (aged 0–4): a review of the literature, „Transport Reviews”, Vol. 37, Issue 6.pl_PL
dc.referencesMcCullagh P., Nelder J. A. (1989), Generalized linear models 2nd Edition, Chapman and Hall, London.pl_PL
dc.referencesMcFadden D. (1973), Conditional logit analysis of qualitative choice behavior, [w:] P. Zarembka (red.), Frontiers in econometrics, Wiley, New York.pl_PL
dc.referencesMcFadden D. (1978), Modelling the choice of residential location, [w:] A. Karlquist, L. Lundquist, F. Snickars, J. W. Weibull (red.), Spatial interaction theory and planning models, North-Holland, Amsterdam, New York.pl_PL
dc.referencesMcFadden D. (2007), The behavioral science of transportation, „Transport Policy”, Vol. 14, Issue 4.pl_PL
dc.referencesMcFadden D., Talvitie A., Cosslett S., Hasan I., Johnson M., Reid F., Train K. (1977), Demand model estimation and validation, [w:] Urban travel demand forecasting project, Final Report, Vol. V, Institute of Transportation Studies, University of California, Berkeley.pl_PL
dc.referencesMcFadden D., Bemmaor A. C., Caro F. G., Dominitz J., Jun B.-H., Lewbel A., Matzkin R. L., Molinari F., Schwarz N., Willis R. J., Winter J. K. (2005), Statistical analysis of choice experiments and surveys, „Marketing Letters”, Vol. 16, Issue 3–4.pl_PL
dc.referencesMcNally M. G. (2008), The four-step model, [w:] D. A. Hensher, K. J. Button (red.), Handbook of transport modelling – second edition, Emerald, Bingley.pl_PL
dc.referencesMoeckel R., Fussell R., Donnelly R. (2015), Mode choice modelling for long-distance travel, „Transportation Letters”, Vol. 7, No. 1.pl_PL
dc.referencesMoser S., Fauveaud G., Cutts A. (2019), Montréal: Towards a post-industrial reinvention, „Cities”, Vol. 86.pl_PL
dc.referencesMøller M., Haustein S., Bohlbro M. S. (2018), Adolescents’ associations between travel behaviour and environmental impact: A qualitative study based on the Norm-Activation Model, „Travel Behaviour and Society”, Vol. 11.pl_PL
dc.referencesMPK Łódź (2020), www.mpk.lodz.pl (dostęp: 10.07.2020).pl_PL
dc.referencesMulíček O., Osman R., Seidenglantz D. (2015), Time–space rhythms of the city – the industrial and postindustrial Brno, „Environment and Planning A: Economy and Space”, Vol. 48, Issue 1.pl_PL
dc.referencesNaess P. (2003), Urban structures and travel behavior: experiences from empirical research in Norway and Denmark, „European Journal of Transport and Infrastructure Research”, Vol. 3, Issue 2.pl_PL
dc.referencesNaess P., Jensen O. (2004), Urban structure matters, even in a small town, „Journal of Environmental Planning and Management”, Vol. 47, Issue 1.pl_PL
dc.referencesNapierała T., Adamiak M., Wiśniewska S. (2013), Regionalna sieć transportowa determinantą lokalizacji centrów logistycznych w województwie łódzkim, „Transport Miejski i Regionalny”, nr 9.pl_PL
dc.referencesNational Household Travel Survey 2018 (2018), https://nhts.ornl.gov (dostęp: 10.07.2018).pl_PL
dc.referencesNational Travel Survey 2017 (2017), https://www.gov.uk/government/statistics/national-travel-survey-2017 (dostęp: 10.07.2018).pl_PL
dc.referencesNguyen-Phuoc D. Q., Amoh-Gyimah R., Tran A. T. P., Phan C. T. (2018), Mode choice among university students to school in Danang, Vietnam, „Travel Behaviour and Society”, Vol. 13.pl_PL
dc.referencesNilsson M., Küller R. (2000), Travel behaviour and environmental concern, „Transportation Research Part D: Transport and Environment”, Vol. 5, Issue 3.pl_PL
dc.referencesNowak M., Koterbicki M., Pashkevich A. (2016), Analiza przewozów pasażerskich i oferty przewozowej kolei aglomeracyjnej na przykładzie linii Kraków – Miechów, „Technika Transportu Szynowego”, nr 12.pl_PL
dc.referencesNurul Habib K. M., Day N., Miller E. J. (2009), An investigation of commuting trip timing and mode choice in the Greater Toronto Area: application of a joint discrete-continuous model, „Transportation Research Part A: Policy and Practice”, Vol. 43, Issue 7.pl_PL
dc.referencesOakil A. T. M. (2016), Securing or sacrificing access to a car: gender difference in the effects of life events, „Travel Behaviour and Society”, Vol. 3.pl_PL
dc.referencesOECD (2017), PISA 2015 Results (Volume III): Students’ Well-Being, PISA, „OECD Publishing”, Paris.pl_PL
dc.referencesO’Fallon C., Sullivan C., Hensher D. (2004), Constraints affecting mode choices by morning car commuters, „Transport Policy”, Vol. 11, Issue 1.pl_PL
dc.referencesOmrani H. (2015), Predicting travel mode of individuals by machine learning, „Transportation Research Procedia”, Vol. 10.pl_PL
dc.referencesOrzechowski B., Wyszomirski O. (2015), Preferencje i zachowania komunikacyjne w podróżach miejskich uczniów gimnazjów w Gdyni, Uniwersytet Gdański, Gdynia.pl_PL
dc.referencesPankowska D. (2012), Analiza transakcyjna w edukacji czy edukacyjna analiza transakcyjna? – próba porządkowania znaczeń, „Edukacyjna Analiza Transakcyjna”, nr 1.pl_PL
dc.referencesPatterson Z., Ewing G., Haider M. (2005), Gender-based analysis of work trip mode choice of commuters in suburban Montreal, Canada, with stated preference data, „Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board”, Vol. 1924.pl_PL
dc.referencesPendyala R. M. (2003), Time use and travel behavior in space and time, [w:] K. G. Goulias (red.), Transportation systems planning: methods and applications, CRC Press, Boca Raton.pl_PL
dc.referencesPKP PLK (2020), Mapa linii kolejowych w Polsce, http://mapa.plk-sa.pl/ (dostęp: 10.07.2020).pl_PL
dc.referencesPlan zagospodarowania przestrzennego województwa łódzkiego oraz plan zagospodarowania przestrzennego miejskiego obszaru funkcjonalnego Łodzi (2018), Biuro Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesPlan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Łodzi do roku 2025 (2018), Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesPlugShare (2020), https://www.plugshare.com (dostęp: 10.07.2020).pl_PL
dc.referencesPojani E., Van Acker V., Pojani D. (2018), Cars as a status symbol: Youth attitudes toward sustainable transport in a post-socialist city, „Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour”, Vol. 58.pl_PL
dc.referencesPreferencje i zachowania komunikacyjne mieszkańców Gdyni – Raport z badań marketingowych 2015 (2016), ZKM Gdynia, Gdynia.pl_PL
dc.referencesPronello C., Gaborieau J.-B. (2018), Engaging in pro-environment travel behaviour research from a psycho- social perspective: a review of behavioural variables and theories, „Sustainability”, Vol. 10, Issue 7.pl_PL
dc.referencesPudło J. (2014), Plan transportowy. Po co i dla kogo?, http://www.infotram.pl/plan-transportowy-po-co-i-dla-kogo-_more_34615.html (dostęp: 10.07.2020).pl_PL
dc.referencesPulugurta S., Arun A., Errampalli M. (2013), Use of artificial intelligence for mode choice analysis and comparison with traditional multinomial logit model, „Procedia – Social and Behavioral Sciences”, Vol. 104.pl_PL
dc.referencesRaczyński J. (2015), Projekt kolei dużych prędkości w Polsce w kontekście trendów rozwojowych kolei w Europie, „Technika Transportu Szynowego”, nr 4.pl_PL
dc.referencesRadzimski A., Gadziński J. (2019), Travel behaviour in a post-socialist city, „European Spatial Research and Policy”, Vol. 26, No. 1.pl_PL
dc.referencesRaftery A. E. (1995), Bayesian model selection in social research, „Sociological Methodology”, Vol. 25.pl_PL
dc.referencesRaport z analizy badania ankietowego pn. Korzystasz z komunikacji miejskiej? Oceń, jakie rozwiązania twoim zdaniem są pozytywne, a co należy zmienić (2018), Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesRavi Sekhar Ch., Minal S., Madhu E. (2016), Mode choice analysis using random forest decision trees, „Transportation Research Procedia”, Vol. 17.pl_PL
dc.referencesRieser-Schüssler N. (2012), Capitalising modern data sources for observing and modelling transport behaviour, „Transportation Letters”, Vol. 4, Issue 2.pl_PL
dc.referencesRobinson R. (1980), Problems in the urban environment: traffic congestion and its effects, „Wollongong Studies in Geography”, No. 14.pl_PL
dc.referencesRocznik Demograficzny 2013 (2013), Główny Urząd Statystyczny.pl_PL
dc.referencesRokicka E. (red.), (2013), Jakość życia mieszkańców Łodzi i jej przestrzenne zróżnicowanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesRomanillos G., Zaltz Austwick M., Ettema D., De Kruijf J. (2016), Big Data and Cycling, „Transport Reviews”, Vol. 36, Issue 1.pl_PL
dc.referencesRosik P., Komornicki T., Goliszek S., Śleszyński P., Szarata A., Szejgiec-Kolenda B., Pomianowski W., Kowalczyk K. (2018), Kompleksowe modelowanie osobowego ruchu drogowego w Polsce i identyfikacja jego lokalnych uwarunkowań społeczno-ekonomicznych, Prace Geograficzne IGiPZ PAN, nr 267, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRotaris L., Danielis R. (2014), The impact of transportation demand management policies on commuting to college facilities: A case study at the University of Trieste, Italy, „Transportation Research Part A: Policy and Practice”, Vol. 67.pl_PL
dc.referencesRowerowe Łódzkie (2020), https://rowerowelodzkie.pl (dostęp: 10.07.2020).pl_PL
dc.referencesRozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 25 maja 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego (Dz.U. Nr 117, poz. 684).pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 692/2011 z dnia 6 lipca 2011 r. w sprawie europejskiej statystyki w dziedzinie turystyki i uchylające dyrektywę Rady 95/57/WE (Dz.Urz. UE L 192, s. 17 ze zm.).pl_PL
dc.referencesRozporządzenie (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylające rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191/69 i (EWG) nr 1107/70 (Dz.Urz. UE L 315, s. 1 ze zm.).pl_PL
dc.referencesRudnicki A. (2010), Dylematy metodyczne kompleksowych badań ruchu, [w:] J. Żurowska (red.), Kompleksowe badania ruchu teoria i praktyka – doświadczenia polskich miast, „Zeszyty Naukowo- Techniczne Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Oddział w Krakowie – seria: Materiały Konferencyjne”, nr 93, z. 152, Kraków.pl_PL
dc.referencesRudnicki L. (2004), Zachowania rynkowe nabywców. Mechanizmy i uwarunkowania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesRuiz T., Arroyo R., Mars L., Casquero D. (2018), Effects of a Travel Behaviour Change Program on Sustainable Travel, „Sustainability”, Vol. 10, Issue 12.pl_PL
dc.referencesRunge A., Runge J. (2008), Słownik pojęć z geografii społeczno-ekonomicznej, Videograf Edukacja, Katowice.pl_PL
dc.referencesRutkowski L., Svetina D., Liaw Y.-L. (2019), Collapsing Categorical Variables and Measurement Invariance, „Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal”, Vol. 26, Issue 5.pl_PL
dc.referencesRydzkowski W. (red.), Wojewódzka-Król K. (red.), (2009), Transport. Problemy transportu w rozszerzonej UE, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSarkar P. K., Maitri V., Joshi G. J. (2017), Transportation Planning – principles, practices and policies, Second Edition, PHI Learning Private Limited, Delhi.pl_PL
dc.referencesSarkar P. P., Mallikarjuna C. (2017), Effect of perception and attitudinal variables on mode choice behavior: A case study of Indian city, Agartala, „Travel Behaviour and Society”, Vol. 12.pl_PL
dc.referencesScheiner J. (2010), Interrelations between travel mode choice and trip distance: trends in Germany 1976–2002, „Journal of Transport Geography”, Vol. 18, Issue 1.pl_PL
dc.referencesScheiner J., Holz-Rau C. (2007), Travel mode choice: affected by objective or subjective determinants?, „Transportation”, Vol. 34, Issue 4.pl_PL
dc.referencesScheiner J., Holz-Rau C. (2012), Gendered travel mode choice: a focus on car deficient households, „Journal of Transport Geography”, Vol. 24.pl_PL
dc.referencesScheiner J., Huber O., Lohmüller S. (2019), Children’s mode choice for trips to primary school: a case study in German suburbia, „Travel Behaviour and Society”, Vol. 15.pl_PL
dc.referencesSchwanen T., Mokhtarian P. L. (2005), What affects commute mode choice: neighborhood physical structure or preferences toward neighborhoods?, „Journal of Transport Geography”, Vol. 13, Issue 1.pl_PL
dc.referencesSchwanen T., Dijst M., Dieleman F. M. (2002), A microlevel analysis of residential context and travel time, „Environment and Planning A”, Vol. 34.pl_PL
dc.referencesShen J., Sakata Y., Hashimoto Y. (2008), Is individual environmental consciousness one of the determinants in transport mode choice?, „Applied Economics”, Vol. 40, Issue 10.pl_PL
dc.referencesSierpiński G. (2012a), Sposoby przemieszczania na wybranym obszarze miejskim – potrzeby i możliwości, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria: Transport”, z. 74.pl_PL
dc.referencesSierpiński G. (2012b), Zachowania komunikacyjne osób podróżujących a wybór środka transportu w mieście, „Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej – Transport”, z. 84.pl_PL
dc.referencesSingleton P. A., Clifton K. J. (2015), The theory of travel decision-making: A conceptual framework of active travel behavior, Paper Presented at the 94th Annual Meeting of the Transportation Research Board.pl_PL
dc.referencesSmall K. A., Hsiao C. (1985), Multinomial logit specification tests, „International Economic Review”, Vol. 26, No. 3.pl_PL
dc.referencesSmirnow R. (2002), Badanie preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców, [w:] O. Wyszomirski (red.), Gospodarowanie w komunikacji miejskiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.pl_PL
dc.referencesSokołowicz M., Zasina J., Feltynowski M., Mikołajczyk K. (2011), Preferencje transportowe studentów łódzkich uczelni – II edycja (2010) – raport z badań, Łódź.pl_PL
dc.referencesSoltanzadeh H., Masumi H. E. (2014), The determinants of transportation mode choice in the middle eastern cities: the Kerman case, Iran, „TeMA. Journal of Land Use, Mobility and Environment”, Vol. 7, No. 2.pl_PL
dc.referencesStachowska S. (2013), Wynagradzanie kompleksowe w praktyce przedsiębiorstw, „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty”, nr 28, z. 2.pl_PL
dc.referencesStarosta P. (2016), Społeczny potencjał odrodzenia miast poprzemysłowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesStarosta P., Dymnicka M. (2018), Tożsamość i przynależność do miasta w dobie globalizacji, „Miscellanea Anthropologica Et Sociologica”, t. 19, nr 1.pl_PL
dc.referencesStatystyczne Vademecum Samorządowca 2019 – Miasto Łódź (2019), Urząd Statystyczny w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesStatystyka Łodzi 2018 (2018), Urząd Statystyczny w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesStecher C. C., Bricka S., Goldenberg L. (1996), Travel behavior survey data collection instruments, [w:] Conference on household travel surveys: new concepts and research needs, Transportation Research Board, National Research Council, Washington.pl_PL
dc.referencesStrategia przestrzennego rozwoju Łodzi 2020+ (2013), Łódź, 2013.pl_PL
dc.referencesStrawiński P. (2003), The inner-city travel demand in Poland. A discrete choice analysis of the preferences for different modes, master Thesis, Leuven.pl_PL
dc.referencesStrömberg U. (1996), Collapsing ordered outcome categories: a note of concern, „American Journal of Epidemiology”, Vol. 144, No. 4.pl_PL
dc.referencesStudium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łodzi (2018), Miejska Pracownia Urbanistyczna w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesSuchorzewski W. (red.), (1996), Badanie zachowań komunikacyjnych mieszkańców Łodzi 1995, Urząd Miasta Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesSulmicki M. (red.), (2014), Skąd się biorą korki i jak im zaradzić? Wpływ działań inwestycyjnych i organizacyjnych na zachowania komunikacyjne na przykładzie Warszawy, Zielone Mazowsze, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzałkowski M., Wróbel R. (2002), Badania marketingowe w transporcie zbiorowym na przykładzie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego s. a. w Krakowie, [w:] W. Starowicz (red.), Badania procesów przewozowych wspomagające zarządzanie transportem zbiorowym w miastach, „Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie – seria: Materiały Konferencyjne”, nr 46, z. 92, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzarata A. (2015), Wyniki badań podróży w Krakowie – KBR 2013, „Transport Miejski i Regionalny”, nr 5.pl_PL
dc.referencesSzczuraszek T., Chmielewski J., Kempa J., Bebyn G. (2005), Zachowania komunikacyjne osób w obszarze miasta, „Drogi i Mosty”, nr 1.pl_PL
dc.referencesSzeto W. Y., Wong R. C. P., Yeung J., Wong S. C. (2016), Mixed logit approach to modelling arrival time choice behaviour of cemetery and columbarium visitors during grave-sweeping festivals, „Transportmetrica A: Transport Science”, Vol. 12, Issue 4.pl_PL
dc.referencesSzołtysek J. (2011), Kreowanie mobilności mieszkańców miast, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTax D. M. J., Duin R. P. W. (2002), Using two-class classifiers for multiclass classification, „Proceedings of the 16th International Conference on Pattern Recognition”, Vol. 2.pl_PL
dc.referencesThøgersen J. (2006), Understanding repetitive travel mode choices in a stable context: A panel study approach, „Transportation Research Part A: Policy and Practice”, Vol. 40, Issue 8.pl_PL
dc.referencesThurstone L. (1927), A law of comparative judgement, „Psychological Review”, Vol. 34, Issue 4.pl_PL
dc.referencesTomanek R. (2004), Funkcjonowanie transportu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesTomTom Traffic Index (2020), https://www.tomtom.com/en_gb/trafficindex/city/lodz (dostęp: 10.07.2020).pl_PL
dc.referencesTracz M. (red.), (1984), Pomiary i badania ruchu drogowego, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTrain K. (2002), Discrete choice methods with simulations, Cambridge University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesTyrinopoulos Y., Antoniou C. (2013), Factors affecting modal choice in urban mobility, „European Transport Research Review”, Vol. 5, Issue 1.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U. z 2019 r. poz. 2475 ze zm.).pl_PL
dc.referencesVan Acker V., Van Wee B., Witlox F. (2010), When transport geography meets social psychology: toward a conceptual model of travel behaviour, „Transport Reviews: A Transnational Transdisciplinary Journal”, Vol. 30, No. 2.pl_PL
dc.referencesVan H. T., Choocharukul K., Fujii S. (2014), The effect of attitudes toward cars and public transportation on behavioral intention in commuting mode choice – A comparison across six Asian countries, „Transportation Research Part A: Policy and Practice”, Vol. 69.pl_PL
dc.referencesVan Wee B. (2009), Self‐selection: a key to a better understanding of location choices, travel behaviour and transport externalities?, „Transport Reviews”, Vol. 29, No. 3.pl_PL
dc.referencesVarian H. R. (2006), Mikroekonomia. Kurs średni – ujęcie nowoczesne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesVasconcellos E. A. (2005), Urban change, mobility and transport in São Paulo: three decades, three cities, „Transport Policy”, Vol. 12, Issue 2.pl_PL
dc.referencesVerbeek M. (2003), A guide to modern econometrics, Wiley, Chichester.pl_PL
dc.referencesVerplanken B., Aarts H., Van Knippenberg A. (1997), Habit, information acquisition, and the process of making travel mode choices, „European Journal of Social Psychology”, Vol. 27, Issue 5.pl_PL
dc.referencesVlassenroot S., Gillis D., Bellens R., Gautama S. (2013), The use of smartphone applications in the collection of travel behaviour data, „International Journal of Intelligent Transportation Systems Research”, Vol. 13, Issue 1.pl_PL
dc.referencesVolt Scooters (2020), https://www.voltscooters.pl (dostęp: 10.07.2020).pl_PL
dc.referencesWainaina S. (2002), Przegląd modeli podziału zadań przewozowych, [w:] W. Starowicz (red.), Badania procesów przewozowych wspomagające zarządzanie transportem zbiorowym w miastach, „Zeszyty Naukowo-Techniczne Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie – seria: Materiały Konferencyjne”, nr 46, z. 92, Kraków.pl_PL
dc.referencesWang Z., He S. Y., Leung Y. (2018), Applying mobile phone data to travel behaviour research: A literature review, „Travel Behaviour and Society”, Vol. 11.pl_PL
dc.referencesWaqas M., Dong Q., Ahmad N., Zhu Y., Nadeem M. (2018), Understanding acceptability towards sustainable transportation behavior, a case study of China, „Sustainability”, Vol. 10, Issue 10.pl_PL
dc.referencesWarszawskie Badanie Ruchu 2015 wraz z opracowaniem modelu ruchu – Raport z etapu III (2015), Sopot–Kraków–Warszawa.pl_PL
dc.referencesWelfe A. (2018), Ekonometria, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWilliams R. (2018), Understanding & interpreting the effects of continuous variables: The MCP command, Script, University of Notre Dame.pl_PL
dc.referencesWiśniewski S. (2015), Lokalizacja parkingów Park and Ride w przestrzeni Łodzi, „Problemy Rozwoju Miast”, z. 4.pl_PL
dc.referencesWiśniewski S. (2016), Wpływ budowy południkowych obwodnic Łodzi na dostępność sieci dróg o najwyższych parametrach dla mieszkańców miasta, „Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna”, nr 34.pl_PL
dc.referencesWójcik S. (2017), Private or Public Transport? The Determinants of travel behaviour in post-industrial city – the case of Łódź, „REAL CORP 2017 – Panta Rhei – A World in Constant Motion – Proceedings of 22nd International Conference on Urban Planning, Regional Development and Information Society”, Wiedeń.pl_PL
dc.referencesWójcik S. (2019), The determinants of travel mode choice: the case of Łódź, Poland, „Bulletin of Geography. Socio-economic Series”, No. 44.pl_PL
dc.referencesWrona J. (2012), Słownik geografii społeczno-ekonomicznej, Wydawnictwo Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesWyszomirski O. (red.), (2008), Transport miejski – ekonomika i organizacja, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesYang Y., Wang C., Liu W., Zhou P. (2018), Understanding the determinants of travel mode choice of residents and its carbon mitigation potential, „Energy Policy”, Vol. 115.pl_PL
dc.referencesYue Y., Lan T., Yeh A. G. O., Li Q.-Q. (2014), Zooming into individuals to understand the collective: A review of trajectory-based travel behaviour studies, „Travel Behaviour and Society”, Vol. 1, Issue 2.pl_PL
dc.referencesZasina J. (2018), The Instagram image of the city. Insights from Lodz, Poland, „Bulletin of Geography. Socio-economic Series”, No. 42.pl_PL
dc.referencesZgółkowa H. (red.), (2004), Praktyczny słownik współczesnej polszczyzny, Wydawnictwo Kurpisz, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŻochowska R. (2014), Modelowanie potoków ruchu w sieci miejskiej dla potrzeb analizy zakłóceń, „Logistyka”, nr 4.pl_PL
dc.referencesŻybura W. (2008), Zachowania komunikacyjne polityków – kobiet i mężczyzn, „Roczniki Psychologiczne”, t. 11, nr 2.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-026-3


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe