Show simple item record

dc.contributor.authorŚwieszczak, Marika
dc.date.accessioned2023-09-14T07:44:05Z
dc.date.available2023-09-14T07:44:05Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationŚwieszczak M., Tradycyjny a nowoczesny sposób budowania zaufania klientów do banku na przykładzie mBanku, WUŁ, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8142-877-4pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-877-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47921
dc.description.abstractSferą szczególnie wpływającą na decyzje konsumentów są działania marketingowe wykorzystujące takie instrumenty, jak reklamy i grywalizacja, których podstawowym celem jest dotarcie do klienta z określonym komunikatem na temat produktu lub usługi bankowej. Reklamy należą do tradycyjnych narzędzi kształtowania relacji z konsumentami, zaś grywalizacja reprezentuje nowoczesny, a nawet innowacyjny nurt komunikacji marketingowej. Obie te formy – reklamy i grywalizacja - posługują się innymi sposobami oddziaływania na klientów, a w konsekwencji w różnym stopniu wpływają na ich decyzje i poziom zaufania do banku. Grywalizacja jest mniej znanym narzędziem komunikacji, dlatego mniejsza jest, w porównaniu do reklam, świadomość konsumentów dotycząca wpływu mechanizmów grywalizacji na ich decyzje zakupowe. Jeśli jednak konsumenci zdają sobie sprawę, że są poddawani działaniu owych mechanizmów, może to w jakimś stopniu przekładać się na ich zaufanie do banku. Głównym celem monografii są rozważania na temat wpływu reklam i grywalizacji na zaufanie klientów do banków, a w dalszej kolejności na ich decyzje zakupowe. W książce przedstawiono mechanizmy kształtowania relacji z konsumentami na przykładzie działań marketingowych mBanku, jedynego banku w Polsce, który wdrożył w swoim systemie transakcyjnym grywalizację, a oprócz tego jego komunikaty reklamowe wyróżniają się pewnym stopniem niestandardowości w całokształcie działań instytucji finansowych. Publikacja stanowi istotny wkład w rozwój literatury przedmiotu, zaś wnioski z części badawczej mogą przyczynić się do udoskonalania działalności marketingowej banków.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmBankpl_PL
dc.subjectkonsumentpl_PL
dc.subjectsektor bankowypl_PL
dc.subjectmarketing bankowypl_PL
dc.subjectreklamy mBankupl_PL
dc.subjectmGrapl_PL
dc.subjectgrywalizacjapl_PL
dc.titleTradycyjny a nowoczesny sposób budowania zaufania klientów do banku na przykładzie mBankupl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number222pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Bankowościpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-878-1
dc.referencesAdamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych. Teoria i praktyka, PWE, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesAhn von L., Dabbish L., Designing Games with a Purpose, „Communications of the ACM”, 2008, vol. 51, no. 8, s. 58–67.pl_PL
dc.referencesAlbin K., Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Wrocław 2002.pl_PL
dc.referencesAllport G. W., Pattern and Growth in Personality, Holt, Rinehart and Winston, New York 1961.pl_PL
dc.referencesAnderson M., Family Structure in Nineteenth Century Lancashire, Cambridge University Press, Cambridge 1971.pl_PL
dc.referencesAronson E., Wilson T. D., Akert R. M., Psychologia społeczna. Serce i umysł, Zysk i S-ka, Poznań 1997.pl_PL
dc.referencesAronson E., Człowiek – istota społeczna, PWN, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesAtkinson J. W., Litwin G. H., Achievement Motive and Test Anxiety Conceived as Motive to Approach Success and Motive to Avoid Failure, „The Journal of Abnormal and Social Psychology” 1960, no. 60 (1), s. 52–63.pl_PL
dc.referencesBabbie E. R., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesBandura A., Self-efficacy Mechanism in Human Agency, „American Psychologist” 1982, no. 37 (2), s. 122–147.pl_PL
dc.referencesBandura A., Self-efficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change, „Psychological Review” 1977, no. 84 (2), s. 191–215.pl_PL
dc.referencesBandura A., Teoria społecznego uczenia się, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesBankowość praktyków. Europejski Certyfikat Bankowca EFCB, Wyd. Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową – Gdańska Akademia Bankowa, Międzynarodowa Szkoła Bankowości i Finansów, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Gdańsk–Katowice–Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesBarańska M., Reklama i jej ograniczenia. Standardy europejskie a prawo polskie, Poltext sp. z o.o., Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesBarber B., The Logic and Limits of Trust. Rutgers University Press, Rutgers University Press, New Brunswick 1983.pl_PL
dc.referencesBartle R., Hearts, Clubs, Diamonds, Spades: Players Who Suit Muds, http://mud.co.uk/richard/hcds.htm (dostęp: 28.12.2014).pl_PL
dc.referencesBartmiński J. (red.), Encyklopedia kultury polskiej XX wieku. Współczesny język polski, Wydawnictwo Wiedza o Kulturze, Wrocław 1993.pl_PL
dc.referencesBatra R., Myers J. G., Aaker D. A., Advertising. Management, Prentice Hall International, New Jersey 1996.pl_PL
dc.referencesBączyk M., Góral L., Fojcik-Mastalska E. (red.), Prawo bankowe. Komentarz, Wydawnictwo Prawo i Gospodarka, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesBerbeka J., Płeć a zachowania konsumentów, „Marketing w Praktyce” 1999, nr 1, s. 35–37.pl_PL
dc.referencesBerens K. C. (red.), Handbuch der Werbung, Gabler, Wiesbaden 1970.pl_PL
dc.referencesBeza O., Gamification – How Games Can Level Up Our Everyday Life?, VU University, Amsterdam 2011.pl_PL
dc.referencesBlau P. M., A Theory of Social Integration, „American Journal of Sociology” 1960, no. 65, s. 545–556.pl_PL
dc.referencesBlau P. M., Exchange and Power in Social Life, John Wiley and Sons, New York 1964.pl_PL
dc.referencesBlau P. M., The Dynamics of Bureaucracy, University of Chicago Press, Chicago 1963.pl_PL
dc.referencesBlythe J., Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesBocheński J. M., Przyczynek do filozofii i przedsiębiorstwa przemysłowego, [w:] J. M. Bocheński, Logika i filozofia, PWN, Warszawa 1993, s. 162–186.pl_PL
dc.referencesBourdieu P., Wacqunat L., An Innovation to Reflexive Sociology, Polity Press, Chicago 1992.pl_PL
dc.referencesBovée C. L., Arens W. F., Contemporary Advertising, Burr Ridge, Boston–Sydney 1994.pl_PL
dc.referencesBralczyk J., Język na sprzedaż, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1995.pl_PL
dc.referencesBrown W. J., Basil M. D., Bocarnea M. C., Social Influence of an International Celebrity: Responses to the Death of Princess Diana, „Journal of Communication” 2003, no. 4 (53), s. 587–605.pl_PL
dc.referencesBrzeziński J., Stachowski R., Zastosowanie analizy wariancji w eksperymentalnych badaniach psychologicznych, PWN, Warszawa 1984.pl_PL
dc.referencesBrzostowski M., Język reklamy, PTE, Warszawa 1975.pl_PL
dc.referencesBudzyński W., Reklama. Techniki skutecznej perswazji, Poltext, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesBudzyński W., Sztuka skutecznej reklamy, „Marketing w Praktyce” 1996, nr 1, s. 38–49.pl_PL
dc.referencesBujko M. M., Ona, „Business Magazine” 1996, nr 2, s. 108–110.pl_PL
dc.referencesBulmore D., Billboard, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesBylok F., Swadźba U., Walczak-Duraj D., Praca i konsumpcja w perspektywie tworzenia ładu aksjonormatywnego, „Śląsk” sp. z o.o. Wydawnictwo Naukowe, Katowice 2016.pl_PL
dc.referencesBywalec Cz., Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesBywalec Cz., Konsumpcja w teorii i praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesBywalec Cz., Rudnicki L., Podstawy ekonomiki konsumpcji, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesCampbell C., The Romantic Ethic and the Spirit of Modern Consumerism, Basil Blackwell Publisher, London 1987.pl_PL
dc.referencesCarroll A. B., The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders, „Business Horizons” 1991, July–August, s. 39–48.pl_PL
dc.referencesCattell R. B., The Scientific Analysis of Personality, Penguin Books, Baltimore 1965.pl_PL
dc.referencesCBOS: 65 proc. Polaków ma zaufanie do banków, https://www.pb.pl/cbos-65-proc-polakow-ma-zaufanie-do-bankow-691046 (dostęp: 13.08.2018).pl_PL
dc.referencesChłopocki J. H., Reklama – rozwój, pojęcia, metody, [w:] Materiały na II Kongres Reklamy Polskiej, Aida Media, Poznań 1993, s. 9–12.pl_PL
dc.referencesChryssides G. D., Kaler J. H., Wprowadzenie do etyki biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesCialdini R., Wywieranie wpływu, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2013.pl_PL
dc.referencesCieloch G., Kuczyński J., Rogoziński K., Czas wolny czasem konsumpcji, PWE, Warszawa 1992.pl_PL
dc.referencesCohen J., Trust, Voluntary Association and Workable Democracy, [w:] M. E. Warren (ed.), Democracy and Trust, Cambridge University Press, Cambridge 1999, s. 208–248.pl_PL
dc.referencesColeman J. S., Foundations of Social Theory, Harvard University Press, Cambridge 1990.pl_PL
dc.referencesColeman J. S., Perspektywa racjonalnego wyboru w socjologii ekonomicznej, [w:] A. Jasińska-Kania, L. M. Nijakowski, J. Szacki, M. Ziółkowski, Współczesne teorie socjologiczne, t. 1, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2006, s. 145–153.pl_PL
dc.referencesColeman J. S., Social Capital in the Creation of Human Capital, „American Journal of Sociology” 1988, nr 94, s. 95–120.pl_PL
dc.referencesCoote L., Forrest E. J., Tam T. W., An Investigation into Commitment in non-Western Industrial Marketing Relationships, „Industrial Marketing Management” 2003, vol. 32 (7), s. 595–604.pl_PL
dc.referencesCzarnota D., Bank jako instytucja zaufania publicznego w dobie kryzysu – mit czy rzeczywistość?, „Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Studia Ekonomiczne” 2014, nr 186, s. 154–155.pl_PL
dc.referencesCzerska B., Reklama jest kobietą, „Aida-Media” 1996, nr 11, s. 5–7.pl_PL
dc.referencesCzerw A., Stereotypy płci w reklamie, „Marketing i Rynek” 2004, nr 2, s. 35–40.pl_PL
dc.referencesCzubała A., Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesCzubała A., Jonas A., Smoleń T., Wiktor J. W., Marketing usług, Oficyna Ekonomiczna Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesĆwiakowski M., Problemy społeczne wolnego czasu, Wydawnictwo Związkowe CRZZ, Warszawa 1967.pl_PL
dc.referencesDąbrowska M., Bank jako instytucja zaufania publicznego, „Bezpieczny Bank” 2002, nr 2–3 (17–18), s. 131–138.pl_PL
dc.referencesDeci E. L., Koestner R., Ryan R. M., A Meta-analytic Review of Experiments Examining the Effects of Extrinsic Rewards on Intrinsic Motivation, „Psychological Bulletin” 1999, no. 125 (6), s. 627–668.pl_PL
dc.referencesDejnaka A., Strategia marki, produktów i usług reklamy, Wydawnictwo ONE Press, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesDelhey J., Newton K., Who Trusts? The Origins of Social Trust in Seven Societies, „European Societies” 2003, no. 5 (2), s. 99–100.pl_PL
dc.referencesDereń A. M., Próchniak E., Reklama a prawo. Poradnik dla przedsiębiorców, TNOiK, Bydgoszcz 1997.pl_PL
dc.referencesDeterding S., Dixon D., Khaled R., Nacke L., From Game Design Elements to Gamefulness: Defining „Gamification”, MindTrek ‘11 Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments, 2011.pl_PL
dc.referencesDobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Astrum, Wrocław 1999.pl_PL
dc.referencesDrewnowski J., Scott W., The Level of Living Index, United Nations Research Institute for Social Development, Geneva 1966.pl_PL
dc.referencesDyrektywa Rady Unii Europejskiej nr 89/552/EWG 3 października 1989 r., Dziennik Urzędowy Wspólnot Europejskich L298/23.pl_PL
dc.referencesDzik B., Tyszka T., Problem racjonalności podmiotów ekonomicznych, [w:] T. Tyszka (red.), Psychologia ekonomiczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004, s. 39–75.pl_PL
dc.referencesEarle T. C., Cvetkovich G., Social Trust: Towards a Cosmopolitan Society, Praeger, Westport 1995.pl_PL
dc.referencesEccles J. S., Wigfield A., Motivational Beliefs, Values, and Goals, „Annual Review of Psychology” 2002, no. 53 (1), s. 109–132.pl_PL
dc.referencesEdwards W., The Theory of Decision Making, „Psychological Bulletin” 1954, no. 51, s. 380–417.pl_PL
dc.referencesEl-Khuffash A., Gamification, http://elkhuffash.com/gamification/gamification_report.pdf (dostęp: 28.12.2014).pl_PL
dc.referencesEmrich B., Topika i topoi, „Pamiętnik Literacki” 1977, nr 1, s. 235–263.pl_PL
dc.referencesErikson E. H., Childhood and Society, Norton, New York 1950.pl_PL
dc.referencesEuropejska Konwencja o Telewizji Ponadgranicznej z 5 maja 1989 r. art. 2, punkt f.pl_PL
dc.referencesFalkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009.pl_PL
dc.referencesFestinger L., A theory of social comparison processes, „Human Relations” 1954, no. 7 (2), s. 117–140.pl_PL
dc.referencesFiorletta A., Leading Retailers Use Gamification To Boost Customer Engagement and Loyalty, http:// c3318102.r2.cf0.rackcdn.com/Gamification_Report_2012_Final.pdf (dostęp: 21.05.2015).pl_PL
dc.referencesFlejterski S., W poszukiwaniu nowego paradygmatu zarządzania przedsiębiorstwem bankowym, [w:] A. Panasiuk, K. Rogoziński (red.), Zarządzanie organizacjami usługowymi, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2009, s. 109–110.pl_PL
dc.referencesFojcik-Mastalska E., Prawo bankowe. Komentarz, LexisNexis, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesFoltyński Z. (red.), Reklama w handlu zagranicznym, PWE, Poznań 1983.pl_PL
dc.referencesFoxman E. R., Tansuhaj P. S., Adolescents and Mothers’ Perceptions of Relative Influence in Family Purchase Decisions: Patterns of Agreement and Disagreement, „Advances in Consumer Research” 1988, vol. 15, s. 449–453.pl_PL
dc.referencesFriedman D., Hechter M., The Contribution of Rational Choice Theory to Macrosociological Research, „Sociological Theory” 1988, vol. 6, no. 2, s. 201–218.pl_PL
dc.referencesFrykowski M., Zaufanie społeczne mieszkańców Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2005.pl_PL
dc.referencesFuchs M., Fizek S., Ruffino P., Schrape N., Rethinking Gamification, Meson Press, Germany 2014.pl_PL
dc.referencesFukuyama F., Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesFutrell Ch., Fundamentals of Selling, Fourth Edition, IRWIN, Homewood 1993.pl_PL
dc.referencesGajewski S., Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1994.pl_PL
dc.referencesGajlewicz M., Techniki perswazyjne. Podstawy, Difin, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesGałkowski J. W., Zasady etyki zawodowej – etyka biznesu, [w:] M. Borkowska, J. W. Gałkowski (red.), Etyka w biznesie, TN KUL, Lublin 2002, s. 13–42.pl_PL
dc.referencesGamification 101: An Introduction to the Use of Game Dynamics to Influence Behavior, http://www. bunchball.com/sites/default/files/downloads/gamification101.pdf (dostęp: 29.12.2014).pl_PL
dc.referencesGamification 101 – It’s And Just about Points and Badges, http://www.slideshare.net/gamemaki/gamification- 101 (dostęp: 12.05.2015).pl_PL
dc.referencesGamification Design: 4 Phases of a Player’s Journey, http://www.yukaichou.com/gamification-examples/ experience-phases-game/#.VdSnRfnm73U (dostęp: 19.08.2015).pl_PL
dc.referencesGarbarski L., Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesGarbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesGarris R., Ahlers R., Driskell J. E., Games, Motivation, and Learning: A Research and Practice Model, „Simulation and Gaming” 2000, no. 33 (4), s. 441–472.pl_PL
dc.referencesGellerman S. W., Dlaczego „dobrzy” menedżerowie dokonują złych etycznie wyborów, „Harvard Business Review” 1986, lipiec–sierpień, s. 3–9.pl_PL
dc.referencesGiles G. B., Marketing, London Pitman, London 1994.pl_PL
dc.referencesGłówne obserwacje z wyników badań reputacji polskiego sektora bankowego edycja 2018, Związek Banków Polskich, Warszawa 2018.pl_PL
dc.referencesGłuchowski J., Szambelańczyk J., Bankowość: podręcznik dla studentów, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 1999.pl_PL
dc.referencesGłuszek E., Zaufanie jako istotny składnik kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa, „Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu” 2002, nr 963, s. 123–124.pl_PL
dc.referencesGolędzinowski P., Wpływ regulacji systemu bankowego na jego efektywność, https://www.nbp.pl/publikacje/ materialy_i_studia/ms235.pdf (dostęp: 21.04.2015).pl_PL
dc.referencesGolka M., Świat reklamy, Agencja Badawczo-Promocyjna ARTIA, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesGóral L., Nadzór bankowy, PWE, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesGórniok O. (red.), Prawo karne gospodarcze. Prawo gospodarcze i handlowe, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesGrabski L., Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesGranzin K. L., Mason M. J., Motivating Participation in Exercise: Using Personal Investment Theory, „Advances in Consumer Research” 1999, no. 26, s. 101–106.pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk A., Reklama, PWE, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk A. M., Retoryka w środowisku komunikacji rynkowej. Podręcznik dla studentów Wyższej Szkoły Promocji, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk W., Marketing bankowy, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz–Łódź 2004.pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk W., Marketing bankowy – podręcznik, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk W., Reklama i promocja usług bankowych, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesGrzywacz J., Marketing bankowy, Difin, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesGrzywacz J., Marketing w działalności banku, Difin, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesGuiso L., Sapienza P., Zingales L., Social Capital as Good Culture, „Journal of the European Economic Association” 2008, vol. 6, no. 2–3, s. 295–320.pl_PL
dc.referencesHardin R., The Street-Level Epistemology of Trust, „Politics and Society” 1993, no. 21 (December), s. 505–529.pl_PL
dc.referencesHardin R., Trust and Trustworthiness, Russell Sage Foundation, New York 2002.pl_PL
dc.referencesHardin R., Zaufanie, Wydawnictwo Sic, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesHarris R., Seldon A., Advertising and the Public, Andre Deutsch, London, 1962.pl_PL
dc.referencesHechter M., Kanazawa S., Teoria racjonalnego wyboru a socjologia, [w:] A. Jasińska-Kania, L. N. Nijakowski, J. Szacki, M. Ziółkowski, Współczesne teorie socjologiczne, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2006, s. 164–170.pl_PL
dc.referencesHolder D., Reklama prasowa, [w:] M. J. Thomas, Podręcznik marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998, s. 568–574.pl_PL
dc.referencesHollensen S., Marketing Management. A Relationship Approach, FT Prentice Hall, Harlow 2003.pl_PL
dc.referencesHomans G. C., Bringing Men Back In, „American Sociological Review” 1964, no. 29, s. 809–818.pl_PL
dc.referencesHomans G. C., Contemporary Theory in Sociology, [w:] R. E. Lee Faris (ed.), Handbook of Modern Sociology, Rand McNally, Skokie 1964, s. 809–818.pl_PL
dc.referencesHomans G. C., Fundamental Social Processes, [w:] N. J. Smelser (ed.), Sociology, Wiley, New York 1967, s. 27–78.pl_PL
dc.referencesHomans G. C., Social Behavior: Its Elementary Forms, Harcourt Brace Jovanovich, New York 1972.pl_PL
dc.referencesHooghe M., Value Congruence within Voluntary Associations: Ethnocentrism in Belgian Organisations, paper presented to the ECPR Joint Sessions of Workshops, Copenhagen 2000.pl_PL
dc.referencesHouse J. S., Wolf Sh., Effects of Urban Residence on Interpersonal Trust and Helping Behavior, „Journal of Personality and Social Psychology” 1978, no. 36, s. 1029–1043.pl_PL
dc.referencesHuotari K., Hamari J., Defining Gamification: A Service Marketing Perspective, [w:] MindTrek ‘12 Proceeding of the 16th International Academic Mind Trek Conference, 3–5 October 2012, Tampere, Finland 2012, s. 17–22.pl_PL
dc.referencesInglehart R., Trust, Well-Being and Democracy, [w:] M. E. Warren (ed.), Democracy and Trust, Cambridge University Press, Cambridge 1999, s. 88–120.pl_PL
dc.referencesIwanicz-Drozdowska M., Typologia i tendencje rozwojowe systemów gwarantowania depozytów, [w:] M. Iwanicz-Drozdowska (red.), Systemy gwarantowania depozytów w Polsce i na świecie, PWE, Warszawa 2005, s. 442–451.pl_PL
dc.referencesJachnis A., Trelak J., Psychologia konsumenta i reklamy, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz 1998.pl_PL
dc.referencesJackson G. T., Boonthum C., McNamara D. S., iSTART-ME: Situating Extended Learning within a Game- -based Environment, In Proceedings of the Workshop on Intelligent Educational Games at the 14th Annual Conference on Artificial Intelligence in Education AIED 09, Brighton 2009, s. 59–68.pl_PL
dc.referencesJacyno M., Rewolucja konsumencka, [w:] A. Jawłowska, M. Kempny (red.), Konsumpcja – istotny wymiar globalizacji kulturowej, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesJaniak A., O przywilejach bankowych, cz. III, „Prawo Bankowe” 2000, nr 11, s. 47–59.pl_PL
dc.referencesJankowski M., Grywalizacja – wykorzystanie elementów gier do modyfikowania zachowań ludzi, „Nauki Społeczne” 2013, nr 2 (8), s. 139–155.pl_PL
dc.referencesJanoś-Kresło M., Mróz B., Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesJasińska-Kania A., Teoria racjonalnego wyboru, [w:] A. Jasińska-Kania, L. M. Nijakowski, J. Szacki, M. Ziółkowski, Współczesne teorie socjologiczne, t. 1, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2006, s. 134–145.pl_PL
dc.referencesJaworski L., Bankowość. Podręcznik akademicki, Poltext, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesKahn A. W., Psychological Conditions of Personal Engagement and Disengagement at Work, „The Academy of Management Journal” 2000, vol. 33, no. 4, s. 692–724.pl_PL
dc.referencesKahneman D., Tversky A., Judgment under Uncertainty: Heuristics and Biases, „Science” 1974, no. 185 (4157), s. 1124–1131.pl_PL
dc.referencesKahneman D., Tversky A., The Flaming of Decisions and the Psychology of Choice, „Science” 1981, no. 211 (4481), s. 453–458.pl_PL
dc.referencesKall J., Reklama, PWE, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesKałużny R., Skutki kryzysu. Nowe spojrzenie na rolę banków, [w:] A. Janc (red.), Bankowość a kryzys na rynkach finansowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010, s. 525–531.pl_PL
dc.referencesKanon Dobrych Praktyk Rynku Finansowego, KNF, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesKieżel E., Konsument i jego zachowania na rynku europejskim, PWE, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesKieżel E. (red.), Rynkowe zachowania konsumentów, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2000.pl_PL
dc.referencesKlimczak B., Etyka gospodarcza, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007.pl_PL
dc.referencesKnack S., Keefer Ph., Does Social Capital Have an Economic Payoff? A Cross-country Investigation, „Quarterly Journal of Economics” 1997, no. 112, s. 1282–1283.pl_PL
dc.referencesKodeks Etyki Bankowej, Związek Banków Polskich, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesKodeks etyki bankowej, http://www.bph.pl/repo/bph/zasady_dobrej_praktyki_bankowej.pdf (dostęp: 26.02.2014).pl_PL
dc.referencesKodeks etyki reklamy, http://www.radareklamy.org/kodeks-etyki-reklamy.htm (dostęp: 26.02.2014).pl_PL
dc.referencesKolasa M., Marketing bankowy, CeDeWu, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesKomisja Europejska, Communication from the Commission to the European Parliament, the Council and European Economic and Social Committee Implementing the Partnership for Growth and Jobs: Making Europe a Pole of Excellence on Corporate Social Responsibility, COM (2006) 136, Brussels, 22.03.2006.pl_PL
dc.referencesKomisja Nadzoru Finansowego, Zasady reklamowania usług bankowych, Załącznik do uchwały KNF z dnia 2 października 2008 r.pl_PL
dc.referencesKonert J., Vermittlung emotionaler Erlebniswerte. Eine Marketingstrategie für gesättigte Märkte, Physica- Verlag, Heidelberg 1985.pl_PL
dc.referencesKopaliński W., Słownik symboli, PWN, Warszawa 1990.pl_PL
dc.referencesKorolko M., Sztuka retoryki, Wiedza Powszechna, Warszawa 1990.pl_PL
dc.referencesKos B., Przesłanki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, [w:] G. Polok (red.), Społeczna odpowiedzialność – aspekty teoretyczne i praktyczne, „Zeszyty Naukowe” nr 64, Katowice 2011, s. 75–86.pl_PL
dc.referencesKosikowski C., Dzwonkowski H., Huchla A., Ustawa Ordynacja podatkowa. Komentarz, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesKosikowski C., Ławicki T., Ochrona prawna konkurencji i zwalczania praktyk monopolistycznych, PWN, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & S-ka, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Marketing, Management, Planning and Control, Prentice Hall, Englewood Cliffs 1980.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesKozek W., Praca w warunkach zmian rynkowych, Wydawnictwo First Business College, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesKozielecki J., Psychologiczna teoria decyzji, PWN, Warszawa 1977.pl_PL
dc.referencesKozłowska A., Reklama. Socjotechnika oddziaływania, Oficyna Wydawnicza Wyższej Szkoły Handlowej, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesKozłowska A., Reklama. Techniki perswazyjne, SGH, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesKraiger K., Ford J. K., Salas E., Application of Cognitive, Skill-based, and Affective Theories of Learning Outcomes to New Methods of Training Evaluation, „Journal of Applied Psychology” 1993, no 78 (2), s. 311–328.pl_PL
dc.referencesKramer T., Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesKreikebaum H., Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesKruglanski A. W., Mayseless O., Classic and Current Social Comparison Research: Expanding the Perspective, „Psychological Bulletin” 1990, no. 108 (2), s. 195–208.pl_PL
dc.referencesKurcz I., Zmienność i nieuchronność stereotypów. Studium na temat stereotypów w reprezentacji umysłowej świata społecznego, Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesKusińska A., Rodziny ludzi młodych jako uczestnicy rynku. Diagnoza i typologia, PWE, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesKuśmierski S., Reklama jest sztuką, DrukTur, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesKwarciak B., Co trzeba wiedzieć o reklamie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.pl_PL
dc.referencesLachmann R., Retoryka a kontekst kulturowy, „Pamiętnik Literacki” 1977, nr 2, s. 257–273.pl_PL
dc.referencesLaszczak M., Psychologia przekazu reklamowego, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.pl_PL
dc.referencesLawler E. J., Mutual Dependence and Gift Giving in Exchange Relations, „Advances in Group Processes” 1995, no. 12, s. 271–298.pl_PL
dc.referencesLawler E. J., Yoon J., Commitment in Exchange Relations: A Test of Theory of Relational Cohesion, „American Sociological Review” 1996, no. 61, s. 89–108.pl_PL
dc.referencesLawler E. J., Yoon J., Power and the Emergence of Commitment Behavior in Negotiated Exchange, „American Sociological Review” 1993, no. 58, s. 465–481.pl_PL
dc.referencesLewiński P. H., Dom w reklamie telewizyjnej, [w:] G. Sawicka (red.), Dom w języku i kulturze, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 1997, s. 151–163.pl_PL
dc.referencesLewiński P. H., Retoryka reklamy, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1999.pl_PL
dc.referencesLillienfeld S. O., Lynn S. J., Namy L. L., Woolf N. J., Psychology: From inquiry to Understanding, Pearson/ Allyn and Bacon, Boston 2009.pl_PL
dc.referencesLin N., Social Capital. A Theory of Social Structure and Action, Cambridge University Press, Cambridge 2001.pl_PL
dc.referencesLing K., Beenen G., Ludford P., Wang X., Chang K., Li X., Using Social Psychology to Motivate Contributions to Online Communities, Proceedings of the 2004 ACM conference on Computer supported cooperative work, 2005.pl_PL
dc.referencesLocke E. A., Shaw K. N., Saari L. M., Latham G. P., Goal Setting and Task Performance: 1969–1980, „Psychological Bulletin” 1981, no. 90 (1), s. 125–152.pl_PL
dc.referencesLutyński J., Metody badań społecznych. Wybrane zagadnienia, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź 1994.pl_PL
dc.referencesŁodziana-Grabowska J., Efektywność reklamy, PWE, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesŁudzińska K., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw i jej wpływ na budowę wartości, [w:] A. T. Szablewski (red.), Migracja kapitału w globalnej gospodarce, Difin, Warszawa 2009, s. 366–392.pl_PL
dc.referencesMaan J., Social Business Transformation through Gamification, „International Journal of Managing Information Technology” 2013, vol. 5, no. 3, s. 9–16.pl_PL
dc.referencesMacierzyński M., Historia powstania mBanku – pierwszego wirtualnego banku w Polsce, http:// www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/3/id/26 (dostęp: 22.06.2017).pl_PL
dc.referencesMaciuszek J., Zarys problematyki etyki biznesu, [w:] J. Dietl, W. Gasparski (red.), Etyka biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 73–82.pl_PL
dc.referencesMackiewicz H., Misja przedsiębiorstwa jako deklaracja sposobu konkurowania, „Przedsiębiorstwo i Region” 2009, nr 1, s. 4.pl_PL
dc.referencesMajewski J., Prawo karne gospodarcze, [w:] O. Górniok (red.), Prawo gospodarcze i handlowe, t. 10: Prawo karne gospodarcze, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2003, s. 292–304.pl_PL
dc.referencesMalone T. W., Toward a Theory of Intrinsically Motivating Instruction, „Cognitive Science” 1981, no. 5 (4), s. 333–369.pl_PL
dc.referencesMarcinkowska M., Kapitał relacyjny banku. Tom 1, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesMasiukiewicz P., Rola państwa w przezwyciężaniu kryzysu banku, [w:] J. Szambelańczyk (red.), Globalny kryzys finansowy i jego konsekwencje w opiniach ekonomistów polskich, Związek Banków Polskich, Warszawa 2009, s. 31–62.pl_PL
dc.referencesMaslow A. H., A Theory of Human Motivation, „Psychological Review” 1943, no. 50 (4), s. 370–396.pl_PL
dc.referencesMatysiak A., Źródła kapitału społecznego, Wydawnictwo AE, Wrocław l999.pl_PL
dc.referencesMcGarry E. D., The Propaganda Function in Marketing, „The Journal of Marketing” 1958, vol. XXIII, no. 2, s. 131–139.pl_PL
dc.referencesMcNamara D. S., Jackson G. T., Graesser A. C., Intelligent Tutoring and Games (ITaG), Proceedings of the Workshop on Intelligent Educational Games at the 14th Annual Conference on Artificial Intelligence in Education, Brighton 2009.pl_PL
dc.referencesMedler B., Magerko B., Analytics of Play: Using Information Visualization and Game-play Practices for Visualizing Video Game Data, „Parsons Journal for Information Mapping” 2011, no. 3 (1), s. 1–12.pl_PL
dc.referencesMichalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesMiędzynarodowy Kodeks Reklamy, 1991, art. 2, §1, https://m.budimex.pl/repository/sustainability/ CSR/dzialania/Kodeks_Etyki_Reklamy.pdf (dostęp: 18.02.2014).pl_PL
dc.referencesMika S., Psychologia społeczna, PWN, Warszawa 1987.pl_PL
dc.referencesMikosz J., Reklama prasowa – rodzaje i podrodzaje. Sposoby promocji prasy, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2011, nr 14, s. 54–64.pl_PL
dc.referencesMiles S., Consumerism – as a Way of Life, Sage Publication Ltd., London 1998.pl_PL
dc.referencesMill J. S., System der deduktiven und induktiven Logik, Braunschweig 1868.pl_PL
dc.referencesMinisterstwo Gospodarki, http://www.mg.gov.pl/node/10892 (dostęp: 18.02.2014).pl_PL
dc.referencesMisztal B., Trust in Modern Societies: The Search for the Bases of Social Order, „Theory and Society” 1999, vol. 28, no. 2, s. 342–350.pl_PL
dc.referencesMortensen K. W., Sztuka wywierania wpływu na ludzi. Dwanaście uniwersalnych praw skutecznej perswazji, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesMowen J. C., Consumer Behavior, Macmillan Publishing Company, New York–London 1987.pl_PL
dc.referencesMuntean C. I., Raising Engagement in e-learning through Gamification, Proceedings 6th International Conference on Virtual Learning ICVL, Cluj-Napoca, Romania, 2011.pl_PL
dc.referencesNeumann J. von, Morgenstern O., Theory of Games and Economic Behaviour, John Wiley and Sons, New York 1944.pl_PL
dc.referencesNewton K., Social Capital and Democracy in Modern Europe, [w:] J. van Deth, M. Maraffi, K. Newton, P. Whiteley (eds), Social Capital and European Democracy, Routledge, London 1999, s. 3–24.pl_PL
dc.referencesNewton K., Trust, Social Capital, Civil Society, and Democracy, „International Political Science Review” 2001, no. 22 (2), s. 201–214.pl_PL
dc.referencesNęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesNicholls J. G., Achievement Motivation: Conceptions of Ability, Subjective Experience, Task Choice, and Performance, „Psychological Review” 1984, no. 91 (3), s. 328–346.pl_PL
dc.referencesNorth D., Institutions, Institutional Change and Economic Performance, Cambridge University Press, New York 1990.pl_PL
dc.referencesNowacki R., Promocja w zarządzaniu marketingowym przedsiębiorstwem, [w:] A. Olejniczuk-Merta (red.), Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 1999, s. 192–193.pl_PL
dc.referencesNowacki R., Reklama. Podręcznik, Difin, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesNowacki R., Strużycki M., Reklama w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesNowak L., Pozaekonomiczne determinanty zachowań nabywców, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1995.pl_PL
dc.referencesNowak L., Uwarunkowania zachowań konsumenckich młodzieży akademickiej. Eksploracja struktur ukrytych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2009.pl_PL
dc.referencesNowak S., Metody badań socjologicznych, PWN, Warszawa 1965.pl_PL
dc.referencesNowińska E., Zwalczanie nieuczciwej konkurencji. Zagadnienia cywilno-prawne, Universitas, Kraków 2007.pl_PL
dc.referencesNowińska E., Vall M. du, Komentarz do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, LexisNexis, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesOctalysis Group, Gamification, Human Focused Design and 8 Core Drives, http://octalysisgroup.com/ (dostęp: 17.08.2015).pl_PL
dc.referencesOddział Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce, http://iaa.org.pl/o-reklamie/iaapoleca. html (dostęp: 2.09.2014).pl_PL
dc.referencesOfiarski Z., Prawo bankowe, Kantor Wydawniczy Zakamycze, Zakamycze 2004.pl_PL
dc.referencesOktaliza (octalysis): kompletna ramowa struktura grywalizacji, http://grywalizacja24.pl/oktaliza-octalisis-kompletna-ramowa-struktura-grywalizacji/ (dostęp: 18.09.2015).pl_PL
dc.referencesOlechnicki K., Załęcki P., Słownik socjologiczny, Wydawnictwo Gaffiti BC, Toruń 2002.pl_PL
dc.referencesOlejniczuk-Merta A., Młodzi konsumenci w procesie transformacji rynkowej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesOlson M., The Rise and Decline of Nations: Economic Growth, Stagflation and Social Rigidities, Yale University Press, New Haven 1982.pl_PL
dc.referencesOrren G., Fall from Grace: The Public’s Loss of Faith in Government, [w:] J. S. Nye, Ph. D. Zelikow, D. C. King (eds), Why Americans Mistrust Government, Harvard University Press, Cambridge 1997, s. 77–107.pl_PL
dc.referencesOsiński J., Stabilność finansowa w Polsce – aspekty finansowe, „Bank i Kredyt” 2005, nr 11–12, s. 4–5.pl_PL
dc.referencesPatterson O., Liberty against the Democratic State: On the Historical and Contemporary Sources of American Distrust, [w:] M. E. Warren (ed.), Democracy and Trust, Cambridge University Press, Cambridge 1999, s. 151–207.pl_PL
dc.referencesPaxton P., Social Capital and Democracy: An Interdependent Relationship, „American Sociological Review” 2002, no. 67, s. 254–277.pl_PL
dc.referencesPietrzak B., Polański Z. (red.), System finansowy w Polsce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesPilarczyk B., Reklama jako narzędzie komunikacji masowej, [w:] H. Mruk, B. Pilarczyk (red.), Komunikowanie się w marketingu, PWE, Warszawa 2004, s. 18–19.pl_PL
dc.referencesPitera J., Charakterystyka instytucji zaufania publicznego w orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego, Sądu Najwyższego oraz Sądów Powszechnych, „Kwartalnik Prawa Publicznego” 2007, nr 4, s. 149–150.pl_PL
dc.referencesPope N. K., Voges K. E., Brown M. R., The Effect of Provocation in the Form of Mild Erotica on Attitude to the Ad and Corporate Image: Differences between Cause-Related and Product-Based Advertising, „Journal of Advertising” 2004, Spring, s. 1.pl_PL
dc.referencesPratkanis A., Aronson E., Wiek propagandy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesPutnam R., Bowling Alone, The Collapse and Revival of American Community, Simon and Schuster, New York 2000.pl_PL
dc.referencesPutnam R., Demokracja w działaniu: tradycje obywatelskie we współczesnych Włoszech, Znak, Kraków 1995.pl_PL
dc.referencesRadziszewski E., Bank jako instytucja zaufania publicznego. Gwarancje prawne i instytucjonalne, KNF, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesReeve J., Jang H., Carrell D., Jeon S., Barch J., Enhancing Students’ Engagement by Increasing Teachers’ Autonomy Support, „Motivation and Emotion” 2004, vol. 28, no. 2, s. 147–169.pl_PL
dc.referencesRosenberg M., Misanthropy and Attitudes towards International Affairs, „Journal of Conflict Resolution” 1957, no. 1, s. 340–345.pl_PL
dc.referencesRosenberg M., Misanthropy and Political Ideology, „American Sociological Review” 1956, no. 21, s. 690–695.pl_PL
dc.referencesRoszkowski Z., Marketing bankowy, Wydawnictwo WSE, Białystok 2002.pl_PL
dc.referencesRudnicka A., CSR – doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesRudnicki L., Determinanty zachowań konsumentów na rynku, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu, Nowy Sącz 2009.pl_PL
dc.referencesRudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesRudnicki L., Zachowania rynkowe nabywców. Mechanizmy i uwarunkowania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesRyan L. V. (red.), Etyka biznesu. Z klasyki współczesnej myśli amerykańskiej, Wydawnictwo „W drodze”, Poznań 1997.pl_PL
dc.referencesRyan R. M., Deci E. L., Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic Definitions and New Directions, „Contemporary Educational Psychology” 2000, no. 25 (1), s. 54–67.pl_PL
dc.referencesSagan M., Reklama żywności w świetle polskiego prawa, „Przegląd Prawa Handlowego” 1996, nr 5, s. 17.pl_PL
dc.referencesSalcu A. V., Acatrinei C., Gamification Applied in Affiliate Marketing. Case Study of 2Parale, „Management & Marketing. Challenges for the Knowledge Society” 2013, vol. 8, no. 4, s. 767–790.pl_PL
dc.referencesSantomero A., Deposit Insurance: Do We Need It and Why, The Wharton School, University of Pennsylvania, Pennsylvania 1997.pl_PL
dc.referencesSchaufeli W. B., Bakker A. B., Job Demands, job Resources, and Their Relationship with Burnout and Engagement: A Multisample Study, „Journal of Organizational Behavior” 2004, vol. 25, no. 3, s. 294–295.pl_PL
dc.referencesSchilling T. A., Hayashi C. T., Achievement Motivation among High School Basketball and Cross- -country Athletes: A Personal Investment Perspective, „Journal of Applied Sport Psychology” 2001, no. 13 (1), s. 103–128.pl_PL
dc.referencesSchudson M., What if Civic Life Didn’t Die?, „The American Prospect” 1996, no. 25 (March–April), s. 17–18.pl_PL
dc.referencesSchwarzer R., Bäßler J., Kwiatek P., Schröder K., Zhang J. X., The Assessment of Optimistic Self-beliefs: Comparison of the German, Spanish, and Chinese Versions of the General Self-efficacy Scale, „Applied Psychology: An International Review” 1997, no. 46 (1), s. 69–88.pl_PL
dc.referencesSekuła J., Uprawomocnienie tzw. etyki biznesu w systemie etyki graduacyjnej, [w:] A. Węgrzecki (red.), Etyczne fundamenty gospodarowania, Oficyna Cracovia, Kraków 1999, s. 35–46.pl_PL
dc.referencesShepperd J. A., Social Loafing and Expectancy-Value Theory [w:] S. G. Harkins (ed.), Multiple perspectives on the Effects of Evaluation On Performance, Kluwer, New York 2001, s. 1–24.pl_PL
dc.referencesSiang A. C., Rao R. K., Theories of Learning: A computer Game Perspective. Proceedings of the IEEE Fifth International Symposium on Multimedia Software Engineering, Taichung, Taiwan 2003.pl_PL
dc.referencesSieradzka M., Swoboda działalności gospodarczej. Komentarz, System Informacji Prawnej Lex (Lex Omega) nr 8, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesSilverman R. E., Latest Game Theory: Mixing Work and Play, http://www.wsj.com/articles/SB100014 24052970204294504576615371783795248 (dostęp: 28.12.2014).pl_PL
dc.referencesSkinner B. F., The Experimental Analysis of Behavior, „American Scientist” 1957, no. 45 (4), s. 343– 371.pl_PL
dc.referencesSławiński J. (red.), Słownik terminów literackich, Ossolineum, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk– Łódź 1988.pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego, tom drugi L–P, PWN, Warszawa 1984.pl_PL
dc.referencesSłownik łacińsko-polski, wg słownika H. Mengego i H. Kopii, oprac. K. Kumaniecki, PWN, Olsztyn 1982.pl_PL
dc.referencesSłownik wyrazów obcych PWN, PWN, Warszawa 1972.pl_PL
dc.referencesSmith A., Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów, t. 2, PWN, Warszawa 1954.pl_PL
dc.referencesSmyczek S., Sowa I., Modele rynkowych zachowań konsumentów, Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach, Katowice 2003.pl_PL
dc.referencesSobol E. (red.), Nowy słownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesSPI-Finance, Social Performance Indicators for the Financial Industry, http://www.spifinance.com/ SPI_Finance_2002.pdf (dostęp: 14.03.2014).pl_PL
dc.referencesStemplewska-Żakowicz K., Metody jakościowe, metody ilościowe: hamletowski dylemat czy różnorodność do wyboru?, „Roczniki Psychologiczne” 2010, t. XIII, nr 1, s. 87–96.pl_PL
dc.referencesStenberg E., Czysty biznes. Etyka w działaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesStrużycki M., Heryszek T., Nowoczesna reklama na współczesnym rynku, Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesSweetser P., Wyeth P., Game Flow: A Model for Evaluating Player Enjoyment in Games, „Computers in Entertainment (CIE)” 2005, no. 3 (3), s. 1–24.pl_PL
dc.referencesSznajder A., Sztuka promocji, Business Press Sp. z o. o., Warszawa 1993.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Socjologia. Analiza społeczeństwa, Znak, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Trust. The Sociological Theory, Cambridge University Press, Cambridge 1999.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Znak, Kraków 2007.pl_PL
dc.referencesSztucki T., Encyklopedia marketingu, Wydawnictwo Placet, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesSztucki T., Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców, Placet, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesSztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, „Śląsk” sp. z o.o., Katowice 2005.pl_PL
dc.referencesSzymczak M., Słownik języka polskiego, t. III, PWN, Warszawa 1981.pl_PL
dc.referencesŚwiatowy G., Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesThaler R. H., Integrating Economics with Psychology, https://www.nobelprize.org/nobel_prizes/ economic-sciences/laureates/2017/advanced-economic-sciences2017.pdf (dostęp: 3.08.2018).pl_PL
dc.referencesTkaczyk P., Grywalizacja, HELION, Gliwice 2012.pl_PL
dc.referencesTokarski R., Kreowanie stereotypu w reklamie, „Aida-Media” 1995, nr 12, s. 32–33.pl_PL
dc.referencesTurner J. H., Struktura teorii socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesUrip S., CSR Strategies. Corporate Social Responsibility for a Competitive Edge in Emerging Markets, John Wiley & Sons, Singapore 2010.pl_PL
dc.referencesUslaner E. M., Democracy and Social Capital, [w:] M. Warren (ed.), Democracy and Trust, Cambridge University Press, Cambridge 1999.pl_PL
dc.referencesUslaner E. M., Producing and Consuming Trust, „Political Science Quarterly” 2000, no. 115 (4), s. 569–590.pl_PL
dc.referencesUslaner E. M., The Moral Foundations of Trust, Cambridge University Press, New York 2002.pl_PL
dc.referencesUslaner E. C., Zaufanie strategiczne i zaufanie normatywne, [w:] P. Sztompka, M. Boguni-Borowska (red.), Socjologia codzienności, Znak, Kraków 2008, s. 184–189.pl_PL
dc.referencesUchwała Izby Cywilnej SN z 30.04.1999 r., III CZP 61/98. OSNC 1999, nr 12, poz. 201.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 29 lipca 2005 r. o nadzorze nad rynkiem kapitałowym, Dz.U. Nr 183, poz. 1537 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi, Dz.U. Nr 183, poz. 1538 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 16 listopada 2000 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, Dz.U. Nr 116, poz. 1216 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Prawo karne, Dz.U. Nr 88, poz. 553 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 14 grudnia 1994 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, Dz.U. Nr 4, poz. 18 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 16 stycznia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Dz.U. z 1993 r. Nr 47, poz. 211 z późniejszymi zmianami.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 29.12.1992 r. o radiofonii i telewizji, Dz.U. z 1993 r. Nr 7, poz. 34 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesVansteenkiste M., Lens W., De Witte H., Feather N. T., Understanding Unemployed People’s Job Search Behaviour, Unemployment Experience and Well-Being: A Comparison of Expectancy-value Theory and Self-determination Theory, „British Journal of Social Psychology” no. 44 (2), 2005, s. 269–287.pl_PL
dc.referencesVassileva J., Motivating Participation in Social Computing Applications: A User Modeling Perspective, „User Modeling and User-Adapted Interaction” 2012, no. 22 (1), s. 177–201.pl_PL
dc.referencesVerba S., Schlozman K. L., Brady H. E., Voice and Equality: Civic Volunteerism in American Politics, Harvard University Press, Cambridge 1995.pl_PL
dc.referencesWalczak R., Prawne aspekty reklamy w ustawodawstwie polskim, europejskim i międzynarodowym. Orzecznictwo, Polskie Wyd. Prawnicze IURIS sp. z o.o., Warszawa–Poznań 2001.pl_PL
dc.referencesWalczak-Duraj D., Socjologia dla ekonomistów, PWE, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesWalczak-Duraj D., Społeczna odpowiedzialność banków jako instytucji zaufania społecznego, „Humanizacja Pracy” 2015, nr 4 (282), s. 223–241.pl_PL
dc.referencesWalczak-Duraj D., Uspołecznienie ryzyka i strat w sytuacji kryzysu gospodarczego, „Prakseologia” 2014, nr 155, s. 13–40.pl_PL
dc.referencesWalczak-Duraj D., Wolność gospodarcza a poczucie odpowiedzialności za dobro wspólne, „Annales. Etyka w życiu gospodarczym” 2014, vol. 17, nr 3, s. 7–17.pl_PL
dc.referencesWalczak-Duraj D., Zaufanie społeczne wobec banków w perspektywie badań sondażowych, referat prezentowany w czasie II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Ochrona konsumentów na rynku usług finansowych. Rozsądny konsument i etyczny pracownik sektora finansowego, 18 maja 2017 r.pl_PL
dc.referencesWasilewska M., Wzory kobiet w reklamie telewizyjnej w Polsce, [w:] R. Siemieńska (red.), Portrety kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu oraz podręcznikach szkolnych, Uniwersytet Warszawski, Instytut Studiów Społecznych, Warszawa 1997, s. 69–93.pl_PL
dc.referencesWerbach K., Hunter D., For the Win: How Game Thinking Can Revolutionize Your Business, Wharton Digital Press, Philadelphia 2012.pl_PL
dc.referencesWhite R., Reklama, czyli co to jest i jak się to robi, Wydawnictwo Business Press Sp. z o.o., Warszawa 1993.pl_PL
dc.referencesWhiteley P. F., The Origins of Social Capital, [w:] J. van Deth, M. Maraffi, K. Newton, P. Whiteley (eds), Social Capital and European Democracy, Routledge, London 1999, s. 25–44.pl_PL
dc.referencesWhitton N., Game Engagement Theory and Adult Learning, „Simulation and Gaming” 2011, vol. 42, no. 5, s. 596–609.pl_PL
dc.referencesWiktor J. W., Komunikacja marketingowa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesWiktor J. W., Promocja. System komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesWiszniewska I., Skubisz R., Środki zapobiegania nieuczciwej reklamie w projekcie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, „Państwo i Prawo” 1992, nr 4, s. 52–65.pl_PL
dc.referencesWizerunek polskiego sektora bankowego. Edycja 2014, TNS Polska dla Związku Banków Polskich, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesWizerunek polskiego sektora bankowego. Edycja 2016, TNS Polska dla Związku Banków Polskich, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesWołowiec T., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa nową formułą zarządzania, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa” 2004, nr 3, s. 3–11.pl_PL
dc.referencesWood J. V., Theory and Research Concerning Social Comparisons of Personal Attributes, „Psychological Bulletin” 1989, no. 106 (2), s. 231–248.pl_PL
dc.referencesWood L. C., Reiners T., Gamification, [w:] M. Khosrow-Pour (ed.), Encyclopedia of Information Science and Technology, Information Science Reference, Hershey 2015, s. 3039–3047.pl_PL
dc.referencesWoś J., Rachocka J., Kasperek-Hoppe M., Zachowania konsumentów – teoria i praktyka, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2011.pl_PL
dc.referencesWyrok Trybunału Konstytucyjnego z 18.04.2000 r., K 23/99. „Glosa” 2000, nr 12, s. 47, OTK ZU 2000, nr 3, poz. 89.pl_PL
dc.referencesYamagishi T., Yamagishi M., Trust and Commitment in the United States and Japan, „Motivation and Emotion” 1993, no. 18 (2), s. 129–166.pl_PL
dc.referencesYee N., Motivations for Play in Online Games, „CyberPsychology & Behavior” 2006, no. 9 (6), s. 772– 775.pl_PL
dc.referencesYee N., The Labor of Fun: How Video Games Blur the Boundaries of Work and Play, „Games and Culture: A Journal of Interactive Media” 2006, no. 1 (1), s. 68–71.pl_PL
dc.referencesYu-kai Ch., Octalysis: Complete Gamification Framework, http://www.yukaichou.com/gamification-examples/octalysis-complete-gamification-framework/#.VdIM2fnm73U (dostęp: 17.08.2015).pl_PL
dc.referencesZabielska I., Naprawdę jaka jesteś, „Business Magazine” 1997, nr 4, s. 76–82.pl_PL
dc.referencesZboralski M., Nomen – Omen, czyli jak nazwać firmę i produkt, Businessman Book, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesZdanowicz B., Podstawowe dylematy i kryteria wyboru formuły systemu gwarantowania depozytów w świetle teorii i doświadczeń międzynarodowych, „Bezpieczny Bank” 2007, nr 1 (34), s. 6–231.pl_PL
dc.referencesZichermann G., Cunningham C., Gamification by Design: Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps, O’Reilly Media, Canada 2011.pl_PL
dc.referencesZimbardo Ph. G., Leippe M. R., Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego, Zysk i S-ka, Poznań 2004.pl_PL
dc.referencesZiółkowski M., Przemiany interesów i wartości społeczeństwa polskiego. Teorie – tendencje – interpretacje, Wydawnictwo Fundacji „Humaniora”, Poznań 2000.pl_PL
dc.referencesZoll F. (red.), Prawo bankowe. Komentarz, Kantor Wydawniczy Zakamycze, Zakamycze 2005.pl_PL
dc.referencesZwiązek Banków Polskich, http://zbp.pl/dla-bankow/zespoly-rady-i-komitety/dzialania-w-obszarze - legislacyjno-prawnym/komisja-etyki-bankowej (dostęp: 27.05.2015).pl_PL
dc.referencesŻelazna K., Kowalczuk I., Mikuta B., Ekonomika konsumpcji. Elementy teorii, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referenceshttp://www.mbank.pl/pomoc/info/mvideo-przewodniki/mGRA.html (dostęp: 30.12.2014).pl_PL
dc.referenceshttps://www.mbank.pl/o-nas/o-mbanku/ (dostęp: 22.06.2017).pl_PL
dc.referenceshttps://www.youtube.com/watch?v=6PP8b2TxBlQ (dostęp: 30.03.2020).pl_PL
dc.referenceshttps://www.youtube.com/watch?v=Az2DQX7xqxc (dostęp: 30.03.2020).pl_PL
dc.referenceshttps://www.youtube.com/watch?v=lz6eE0EPfaI (dostęp: 30.03.2020).pl_PL
dc.referenceshttps://www.youtube.com/watch?v=-QjJDunq5Ac (dostęp: 30.03.2020).pl_PL
dc.referenceshttps://www.youtube.com/watch?v=DCrmYI9-2L4 (dostęp: 30.03.2020).pl_PL
dc.referenceshttps://www.youtube.com/watch?v=VR0z0f2mBHc (dostęp: 30.03.2020).pl_PL
dc.referenceshttps://www.youtube.com/watch?v=OKX9xGhyg5I (dostęp: 30.03.2020).pl_PL
dc.referenceshttps://www.youtube.com/watch?v=_T2ozASDEPA (dostęp: 30.03.2020).pl_PL
dc.referenceshttps://www.youtube.com/watch?v=bT4DCM-aNTI (dostęp: 30.03.2020).pl_PL
dc.referenceshttps://www.youtube.com/watch?v=poFwQj7g8hU (dostęp: 30.03.2020).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-877-4


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe