Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPisarska, Barbara
dc.contributor.editorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2023-05-04T05:30:30Z
dc.date.available2023-05-04T05:30:30Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationPisarska, B. (2008). Zasady kształtowania wizerunku turystycznego poprzez materiały promocyjne. Turystyka i Hotelarstwo, 14, 151-168.pl_PL
dc.identifier.issn1644-8871
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46925
dc.description.abstractThe article is an attempt to gather the principles helpful for elaboration of promotional materials which influence creating the image of a particular object, specific location or region which contains tourist values. Those materials should be elaborated by professionals who think kindly about their target groups and are characterized by ingenuity, imagination, but at the same time: responsibility, sensitivity, knowledge and skill. The author specifies several questions which should be addressed before a complex presentation of tourist attractiveness of a particular area or object is performed. This complex approach is only possible if the knowledge on environ-mental perception which determines the image of a particular tourist product is involved. Tourists need a ‘mental map’ of images of the natural and cultural environment of their destination. Good publications help create an image of specific resources of the tourist space. It is necessary to differentiate their content in relation to the needs and experiences of the readers. The article should be interesting for the tourism specialists, particularly those who prepare promotional materials, because it presents: 1) realistic assumptions on the recipients of promotional materials, 2) focus on content correctness and principles of text composition, 3) main principles of graphic design, 4) the most common defects and text errors, 5) general and particular pieces of advice, 6) imitable solutions. Image creation is a mission which should be perceived in a positive way. Promotional materials create tourist image and thus reflect values, important for their authors and editors.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofseriesTurystyka i Hotelarstwo;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleZasady kształtowania wizerunku turystycznego poprzez materiały promocyjnepl_PL
dc.title.alternativePrinciples of creating a tourist image through promotional materialspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number151-168pl_PL
dc.referencesAltkorn J., 2004, Wizerunek firmy, Wyższa Szkoła Biznesu, Dąbrowa Górnicza.pl_PL
dc.referencesBąk S., 1999, Marketingowa koncepcja produktu turystycznego, [w:] Mazurek-Łopacińska K. (red.), Problemy zarządzania sferą kultury i turystyki, Wyd. Ekonomiczne, Wrocław.pl_PL
dc.referencesBudzyński W., 1993, Techniki reklamy i public realtions, SGPiS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBudzyński W.,1999, Public relations – zarządzanie reputacją firmy, Wyd. Poltex, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJałowiecki B., 1989, Percepcja, waloryzacja i przyswajanie przestrzeni, [w:] Jałowiecki B. (red.), Percepcja, scenariusze i przedsiębiorczość, Wyd. UW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., 2002, Produkt turystyczny albo jak organizować poznanie świata. Przewodnik do ćwiczeń, Uniwersytet Łódzki, Łódź.pl_PL
dc.referencesKruczek Z., Walas B., 2004, Promocja i informacja turystyczna, Proksenia, Kraków.pl_PL
dc.referencesMarczuk A., 1985, Kluczowe problemy badań nad wartościami w naukach społecznych (wokół koncepcji Gerharda Kloski), Etnografia Polska, 29 (2).pl_PL
dc.referencesMurdoch A., 1998, Język public relations, jak promować firmę, Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPieter J.,1973, Oceny i wartości, Wyd. Śląsk, Katowice.pl_PL
dc.referencesPisarska B., 1995, Percepcja Bagien Biebrzańskich jako obszaru turystycznego, praca doktorska, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych UW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPluta E., 2001, Public relations – moda czy konieczność. Teoria i praktyka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRozwadowska B., 2002, Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Wyd. Studio Emka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTaylor Z., 1984, Dwa podejścia w kierunku behawioralnym współczesnej geografii społeczno-ekonomicznej, PZLG, z. 3–4.pl_PL
dc.referencesWojciechowski K.H., 1986, Problemy percepcji i oceny estetycznej krajobrazu, UMSC, Rozprawy habilitacyjne Wydziału Biologii i Nauk o Ziemi, 28, Lublin.pl_PL
dc.referencesWojcik K., 2001, Public relations od A do Z, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWolski P., 1992, O znaczeniu percepcji krajobrazu, [w:] GEA 2, WGiSR UW i in., Warszawa–Płock–Murzynowo.pl_PL
dc.relation.volume14pl_PL
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe