Show simple item record

dc.contributor.authorKarpiński, Łukasz
dc.contributor.authorWłodarczyk, Bogdan
dc.contributor.editorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2023-04-24T07:12:25Z
dc.date.available2023-04-24T07:12:25Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationKarpiński, Ł., Włodarczyk, B. (2010). Accor – światowy lider usług hotelarskich. Turystyka i Hotelarstwo, 15, 49-71.pl_PL
dc.identifier.issn1644-8871
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46800
dc.description.abstractAccor is one of the global leaders in hotel industry. For many years, the French company has been among the top ten hotel systems in the world in terms of both, the amount of hotels and hotel rooms. The company employs nearly 150 000 people and is globally present in over a hundred countries. Accor operates in five continents and uses its forty years of experience serving both individual and corporate clients. Its main regions of operation are: Europe, with a dominant position of France, North America and Asia-Pacific. For over ten years, Accor’s hotels are also present in Poland. They are among the most prominent hotel groups operating in our country. In 2009, the total amount of hotels was over 4100, with nearly 493 thousand hotel rooms. Just in 2009, there were 237 new hotel establishments opened. Before 2015, Accor plans to open another 200 thousand hotel rooms to the public. Apart from its main hotel-related activities, the company is also operating in the services industry in general. The company’s financial results only confirm its position of power. The total revenue in 2009 reached euro 7,065 billion, while the operating profit before tax totalled euro 448 million.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofseriesTurystyka i Hotelarstwo;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleAccor – światowy lider usług hotelarskichpl_PL
dc.title.alternativeAccor – world leader in hotel servicespl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number49-71pl_PL
dc.referencesAccor – Annual Report 2009.pl_PL
dc.referencesAccor. L’aventure du possible, 2007.pl_PL
dc.referencesKowalczyk A., 2001, Geografia hotelarstwa, Wyd. UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesKowalczyk A., 2002, Współczesne tendencje na rynku największych systemów hotelowych, Turystyka i Hotelarstwo, 1.pl_PL
dc.referencesTulibacki T., 2000, Międzynarodowe systemy hotelowe, WSHGiT, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWarszyńska J., 2002, Zintegrowane łańcuchy hotelowe w krajach zachodniej Europy na przełomie XX i XXI wieku, Turyzm, 12 (2).pl_PL
dc.referencesWitkowski Cz., 2003, Hotelarstwo, cz. 2: Międzynarodowe systemy hotelowe w Polsce, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWłodarczyk B., 2003, Systemy, łańcuchy hotelowe oraz inne struktury funkcjonalno- -organizacyjne w hotelarstwie – próba definicji, Turystyka i Hotelarstwo, 3.pl_PL
dc.referencesWłodarczyk B., 2007, Club Med jako przykład wiosek wakacyjnych z ofertą typu all inclusive, Turystyka i Hotelarstwo, 11.pl_PL
dc.referencesWłodarczyk B., Milewska M., 2005, Hotelarstwo, cz. 1: Podstawowe wiadomości z zakresu hotelarstwa, Wyd. WSTH, Łódź.pl_PL
dc.referencesWłodarczyk B., Milewska M., 2009, Hotelarstwo podstawowe – wiadomości, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.relation.volume15pl_PL
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe