Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŻemła, Michał
dc.contributor.editorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2023-04-17T16:04:40Z
dc.date.available2023-04-17T16:04:40Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.citationŻemła, M. (2005). Pomiar percepcji jakości oferty krajowych ośrodków narciarskich. Turystyka i Hotelarstwo, 8, 61-70.pl_PL
dc.identifier.issn1644-8871
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46739
dc.description.abstractThis paper concentrate on perceptual map regarding the ideal product based on importance-performance analysis as a efficient tool for assessment of tourist product quality. Research conducted in Polish ski resorts led to the conclusion that queuing time is a major weakness of their offer. High prices and the quality of ski lift facilities are also perceived as weaknesses but of much lesser importance. On the other hand Polish skiers appreciate domestic resorts mainly for their easy access and well-maintained pistes as well as snow guarantee. Most of elements of ski resort’s product not connected directly with skiing e.g. après-ski offer or food service were described as not important. Those results might suggest that Polish skiers tend to concentrate on skiing, spending as little money and time as possible. Naturally enough they are more inclined to economize on additional services rather than the main activity – skiing.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzipl_PL
dc.relation.ispartofseriesTurystyka i Hotelarstwo;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titlePomiar percepcji jakości oferty krajowych ośrodków narciarskichpl_PL
dc.title.alternativePerception survey on the offer quality of Polish ski resortspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number61-70pl_PL
dc.referencesCieślikowski K., Żemła M., 2002, Pozycjonowanie obszaru recepcji turystycznej z wykorzystaniem map percepcji, Marketing i Rynek, 2.pl_PL
dc.referencesŁyś G., 2005, Złote stoki, Rzeczpospolita, 02.12.pl_PL
dc.referencesMartilla J., James J., 1977, Importance-performance analysis, Journal of Marketing, 41 (1).pl_PL
dc.referencesParasuraman A., Zeithaml V., Berry L., 1988, SERVQUAL: A multipleitem scale for measuring consumers perception of service quality, Journal of Retailing, 1.pl_PL
dc.referencesTNS OBOP (06.01.2004), Białe szaleństwo po polsku, artykuł internetowy: http://www.tns-global. pl/centrum/zal/news/TNSOBOP_narty.docpl_PL
dc.referencesTribe J., Snaith T., 1998, From SERVQUAL to HOLSAT: holiday satisfaction in Varadero, Cuba. Tourism Management, 19 (1).pl_PL
dc.referencesUysal M., Chen J.S., Williams D.R., 2000, Increasing state market share through a regional positioning, Tourism Management, 21 (1).pl_PL
dc.referencesZhang H.Q., Chow I., 2004, Application of importance-performance model in tour guides’ performance: the evidence from mainland Chinese outbound visitors in Hong-Kong, Tourism Management, 25 (1).pl_PL
dc.referencesŻemła M., 2004, Building partnership for success in the competitive market. The case of Polish ski resorts, [w:] Strategic partnership for the development of tourist destinations. Proceedings of the International Conference. Turistica, Portorož, wydawnictwo elektroniczne.pl_PL
dc.referencesŻemła M., 2005, Problemy jakości oferty polskich ośrodków narciarskich, Zesz. Nauk. Katedry Turystyki, Zesz. Nauk. GWSH, nr 26, Katowice.pl_PL
dc.relation.volume8pl_PL
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe