Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZakonnik, Łukasz
dc.date.accessioned2023-02-02T08:09:31Z
dc.date.available2023-02-02T08:09:31Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationZakonnik Ł., Zachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznym, WUŁ, Łódź 2019, http://dx.doi.org/10.18778/8088-934-7pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-934-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/45700
dc.description.abstractDobra używane, czyli kiedyś przez kogoś posiadane i ponownie odprzedawane, dość długo znajdowały się na marginesie handlu. Przełomem stał się rozwój handlu elektronicznego pomiędzy osobami fizycznymi, m.in. na aukcjach internetowych czy portalach ogłoszeniowych. Możliwość globalnego handlu dobrami używanymi uwypukliła problem właściwego określania ich ceny. Autor publikacji przeanalizował zakończone transakcje na wiodącym polskim portalu aukcyjnym w kontekście ceny końcowej, a jako jeden z najistotniejszych czynników wpływu przyjął szeroki zakres obserwowanych zachowań kupujących. Efektem podjętych badań są modele kształtowania się ceny końcowej dóbr używanych, zaimplementowane w ramach autorskiego systemu informatycznego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecte‑biznespl_PL
dc.subjectdobra używanepl_PL
dc.subjectrynek elektronicznypl_PL
dc.subjectportal aukcyjnypl_PL
dc.subjectlicytacje na aukcjachpl_PL
dc.subjectkonsumentpl_PL
dc.subjectkonsumpcjapl_PL
dc.titleZachowania konsumentów a kształtowanie się ceny dóbr używanych na rynku elektronicznympl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number250pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Informatyki Ekonomicznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-935-4
dc.referencesAbdollahi G., Leimstoll U., A Classification for Business Model Types in E‑commerce, „AMCIS 2011 Proceedings” 2011.pl_PL
dc.referencesAngst C. M., Agarwal R., Kuruzovich J., Bid or buy? Individual shopping traits as predictors of strategic exit in on‑line auctions, „International Journal of Electronic Commerce” 2008, vol. 13, i. 1.pl_PL
dc.referencesAntczak Z., Zagadnienie wiedzy w kontekście organizacji (w ujęciu epistemologiczno‑semantycznym), „Social Sciences” 2013, t. 1(7).pl_PL
dc.referencesAntonides G., van Raaij W. F., Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesArsham H., Dianich D. F., Consumer buying behavior and optimla advertising strategy, „Computer and Operations Research” 1988, vol. 15.pl_PL
dc.referencesBaranowski P., Komor M., Wojcik S., Whose feedback matters? Empirical evidence from online auctions, „Applied Economics Letters” 2018, vol. 25, i. 17.pl_PL
dc.referencesBauer R. A., Consumer Behavior as Risk Taking, [w:] Hancock R. S. (red.), Dynamic Marketing for a Changing World, Proceedings of the 43rd Conference of the American Marketing Association, Chicago 1960.pl_PL
dc.referencesBauman Z., Konsumenci w społeczeństwie konsumentów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2007.pl_PL
dc.referencesBernard L. L., The Second‑Hand Text‑Book Business, „School and Society” 1934, vol. 40, i. 1028.pl_PL
dc.referencesBettman J. R., An information Processing Theory of Consumer Choice, Addison‑Wesley, Reading 1979.pl_PL
dc.referencesBis J., Innowacyjny model biznesowy – sposób na zwiększenie przewagi konkurencyjnej, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” (2013), t. XIV, z. 13, cz. II.pl_PL
dc.referencesBockstedt J., Goh K. H., Seller Strategies for Differentiation in Highly Competitive Online Auction Markets, „Journal of Management Information Systems” 2011, vol. 28, i. 3.pl_PL
dc.referencesBose S., Daripa A., Shills and snipes, „Games and Economic Behavior” 2017, vol. 104.pl_PL
dc.referencesBrooks A., Stretching global production networks: The international second‑hand clothing trade, „Geoforum” 2013, vol. 44.pl_PL
dc.referencesBywalec Cz., Rudnicki L., Konsumpcja, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesChan N. H., Liu W. W., Modeling and Forecasting Online Auction Prices: A Semiparametric Regression Analysis, „Journal of Forecasting” 2017, vol. 36, i. 2.pl_PL
dc.referencesChan N. H., Li Z. R., Yau C. Y., Forecasting Online Auctions via Self‑Exciting Point Processes, „Journal of Forecasting” 2014, vol. 33, i. 7.pl_PL
dc.referencesChmielarz W., Modele efektywnych zastosowań elektronicznego biznesu w sektorach gospodarki polskiej, Wydawnictwo WSEI, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesChmielarz W., Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesChow G. C., Technological Change and the demand for computers, „American Economic Review” 1967.pl_PL
dc.referencesCombe C., Introduction to E‑Business. Management and strategy, Elsevier, Amsterdam 2006.pl_PL
dc.referencesCourt A. T., Hedonic Price Indexes with Automotive Examples. In the Dynamics of Automotive Demand, New York General Motors 1939.pl_PL
dc.referencesCypryjanski J., Grzesiuk A., Rudawska E., Herd Behaviour in Online Auctions: A Case Study, „Proceedings of the 10th European Conference on Information Systems Management” 2006.pl_PL
dc.referencesCzapla T., Malarski M., Metody zarządzania relacjami w procesie kształtowania kapitału społecznego organizacji, [w:] Błaszczyk W. (red.), Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesDąbrowska A., Konsument na rynku usług w Polsce, Wydawnictwo IBRKiK, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesDebary O., Tellier A., Objects of little value: Second‑hand markets in the somme region, „Homme” 2004, i. 170.pl_PL
dc.referencesDiewert W. E., Adjacent period dummy variable hedonic regressions and Bilateral Index Number Theory, „Annales D’economie et de statistique” 2006, nr 79/80.pl_PL
dc.referencesDiewert W. E., Hedonic imputation versus time dummy hedonic indexes, „Discussion Paper” 2007, nr 007–07.pl_PL
dc.referencesDiewert W. E., Hedonic Regressions. A Consumer Theory Approach, „National Bureau of Economic Research” 2003.pl_PL
dc.referencesDobosz K., Handel elektroniczny, Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesDoligalski T. (red.), Modele biznesu w Internecie: teoria i studia przypadków polskich firm, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesDrab R., Mihokova L., Does high reputation level on electronic markets really matter?, „Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism” 2014, vol. I.pl_PL
dc.referencesDrabik E., Aukcje w teorii i praktyce, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesDrucker P., Landmarks of Tomorrow, Transaction Publisher, London 1996.pl_PL
dc.referencesDuczkowska‑Piasecka M. (red.), Poniatowska‑Jaksch M., Duczkowska‑Małysz K., Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesDziechciarz J., Regresja hedoniczna i metoda conjoint measurement jako narzędzia w kształtowaniu polityki cenowej, „Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu” 2005, t. 15, nr 196.pl_PL
dc.referencesDziechciarz J., Regresja hedoniczna. Próba wskazania obszarów stosowalności, [w:] Zeliasia A. (red.), Przestrzenno‑czasowe modelowanie i prognozowanie zjawisk gospodarczych, Wydawnictwo AE, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesDziuba D. T., Ewolucja rynków w przestrzeni elektronicznej, Wydawnictwo Nowy Dziennik, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesDziuba D. T., Handel aukcyjny – rynki, metody, technologie, Difin, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesFasuga R., Stoklasa P., Nemec M., The Method of Automated Monitoring of Product Prices and Market Position Determination in Relation to Competition Quotes Monitoring of Product Prices and Marketability Development with Continuous Assessment of Market Position in on–Line Sales, „11th International Conference on E‑Business (Ice‑B)” 2014.pl_PL
dc.referencesFeng C., Fay S., Sivakumar K., Overbidding in electronic auctions: factors influencing the propensity to overbid and the magnitude of overbidding, „Journal of the Academy of Marketing Science” 2016, vol. 44, i. 2.pl_PL
dc.referencesFoxall R. G., Consumer Choice As an Evolutionary Process: an Operant Interpretation of Adopter Behavior, „Advances in Consumer Research” 1994, vol. 21.pl_PL
dc.referencesGajewski S., Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo UŁ, Łódź 1994.pl_PL
dc.referencesGarbarski L., Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesGarbarski L., Zrozumieć nabywcę, PWE, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesGierałtowska U. M., Putek‑Szeląg E., Indeksy hedoniczne cen jako sposób wyznaczania zmian cen na rynku nieruchomości mieszkalnych, „Rynek kapitałowy: skuteczne inwestowanie” 2017, nr 2 (86).pl_PL
dc.referencesGilkeson J. H., Reynolds K., Determinants of Internet auction success and closing price: An exploratory study, „Psychology & Marketing” 2003, vol. 20, i. 6.pl_PL
dc.referencesGoban‑Klas T., Sienkiewicz P., Społeczeństwo informacyjne: Szanse, zagrożenia, wyzwania, Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji, Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesGrabowski M., Zając A., Dane, informacja, wiedza – próba definicji, „Zeszyty Naukowe UE” 2009, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, nr 798.pl_PL
dc.referencesGregor B., Stawiszyński M., eCommerce, Branta, Bydgoszcz–Łódź 2002.pl_PL
dc.referencesGriliches Z., Hedonic Price Indexes for Automobiles: An Econometric of Quality Change, National Bureau of Economic Research 1961.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W. M., Hejduk I. K., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesGuiot D., Roux D., A Second‑hand Shoppers’ Motivation Scale Antecedents, Consequences, and Implications for Retailers, „Journal of Retailing” 2010, vol. 86, i. 4.pl_PL
dc.referencesHe Q. C., Chen Y. J., Dynamic pricing of electronic products with consumer reviews, „Omega‑International Journal of Management Science” 2018, vol. 80.pl_PL
dc.referencesHo K. K. W., Yoo S. Yu B., An empirical analysis of factors affecting the bidding competition in an online auction: a comparison between english and buy‑it-now auctions, „Journal of Electronic Commerce Research” 2015, vol. 16, i. 4.pl_PL
dc.referencesJacoby J., Kaplan L., The components of perceived risk, Purdue University, Paper No. 118, Lafayette 1972.pl_PL
dc.referencesJank W., Shmueli G., Zhang S., A flexible model for estimating price dynamics in on‑line auctions, „Journal of the Royal Statistical Society Series C–Applied Statistics” 2010, vol. 59.pl_PL
dc.referencesJanoś‑Kresło M., Mróz B. (red.), Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesJenkins J., Second‑hand computer market in Europe, „Computer Bulletin” 1972, vol. 16, i. 12.pl_PL
dc.referencesJoo J., Roles of the Buyer’s Trust in Seller in Posted‑Price Model of Consumer to Consumer E‑Commerce, „Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research” 2015, vol. 10, i. 3.pl_PL
dc.referencesKamins M. A., Noy A., Steinhart Y., Mazursky D., The Effect of Social Cues on Sniping Behavior in Internet Auctions: Field Evidence and a Lab Experiment, „Journal of Interactive Marketing” 2011, vol. 25, i. 4.pl_PL
dc.referencesKędzior Z., Karcz K., Modele zachowań gospodarstwa domowego I przedsiębiorstwa (lata 2000–2010), Centrum Badań i Ekspertyz AE, Katowice 1998.pl_PL
dc.referencesKieżel E. (red.), Rynkowe zachowania konsumenta, Wydawnictwo AE, Katowice 1999.pl_PL
dc.referencesKieżel E. (red.), Zachowania konsumentów – determinanty, racjonalność, Wydawnictwo AE, Katowice 2004.pl_PL
dc.referencesKieżel M., Soczyk‑Kolbuch A., Analiza rynku, Wydawnictwo GWSH, Katowice 2002.pl_PL
dc.referencesKisielnicki J., Informatyka narzędziem zarządzania w XXI wieku, [w:] Kisielnicki J. (red.), Informatyka narzędziem zarządzania w XXI wieku, Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesKlemperer P., Auctions: Theory and Practice, Princeton University Press, Princeton, 2004.pl_PL
dc.referencesKolny B., Kucia M., Stolecka A., Produkty i marki w opinii e‑konsumenta, Helion, Gliwice 2011.pl_PL
dc.referencesKos‑Łabędowicz J., Internet jako źródło informacji w decyzjach nabywczych konsumenta, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesKostandini G., Mykerezi E., Tanellari E., Does Buyer Experience Pay Off? Evidence from eBay, „Review of Industrial Organization” 2011, vol. 39, i. 3.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner & S-ka, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesKról A., Targaszewska M., Zastosowanie klasyfikacji do wyodrębniania homogenicznych grup dóbr w modelowaniu hedonicznym, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2014, nr XXX.pl_PL
dc.referencesKufel T., Ekonometria. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programu GRETL, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesKukliński A., Gospodarka oparta na wiedzy jako wyzwanie dla Polski XXI wieku, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesKuś G., Decyzje zakupowe konsumentów a systemy komunikowania, Wydawnictwo Novaeres, Gdynia 2011.pl_PL
dc.referencesKuśmierczyk P., Aukcje i przetargi, Wydawnictwo UE, Wrocław 2010.pl_PL
dc.referencesKuśmierczyk P., Efektywność odwrotnych mechanizmów aukcyjnych i quasi aukcyjnych, Wydawnictwo UE, Wrocław 2013.pl_PL
dc.referencesLee S. M., Lee S. J., Consumers’ initial trust toward second‑hand products in the electronic market, „Journal of Computer Information Systems” 2005, vol. 46, i. 2.pl_PL
dc.referencesLee Y. H., The Bidder’s Curse, „American Economic Review” 2011, vol. 101, i. 2.pl_PL
dc.referencesLiu Q. H., Huang S., Zhang L. Y., The influence of information cascades on online purchase behaviors of search and experience products, „Electronic Commerce Research” 2016, vol. 16, i. 4.pl_PL
dc.referencesLucińska A., Witkowska D., Hedoniczny indeks cen obrazów sprzedanych na polskim rynku aukcyjnym w latach 2007–2013, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego” 2015, nr 862.pl_PL
dc.referencesŁoboda M., Przedsiębiorczość internetowa – anatomia zjawiska, [w:] Łoboda M. (red.), Przedsiębiorczość internetowa, Wydawnictwo UMSC, Lublin 2005.pl_PL
dc.referencesMaciejewski G., Modele pomiaru konsumenckiego ryzyka – przegląd koncepcji i zastosowań, „Studia Ekonomiczne, Zeszyty Naukowe Wydziałowe UE w Katowicach” 2014, nr 195.pl_PL
dc.referencesMaciejewski G., Sposoby redukcji ryzyka postrzeganego przez klientów, [w:] Harasim J., Karaśnicka T. (red.), Ekonomia i Finanse – współczesne problemy badawcze, Centrum Badań i Ekspertyz Akademii Ekonomicznej, Katowice 2008.pl_PL
dc.referencesMaison D., Stasiuk K., Psychologia konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesMajewski P., Czas na e‑biznes, Helion, Gliwice 2007.pl_PL
dc.referencesMalmendier U., Lee Y. H., The Bidder’s Curse, „American Economic Review” 2011, vol. 101, i. 2.pl_PL
dc.referencesMalpezzi S., Hedonic Pricing Models: A Selective and Applied Review, „Housing Economics and Public Policy” 2008.pl_PL
dc.referencesMałysa‑Kaleta A., Konsumpcja i zachowania konsumentów w Polsce w warunkach integracji europejskiej. Wybrane Zagadnienia, Wydawnictwo AE, Katowice 2003.pl_PL
dc.referencesMarshall J., Some reflections on second‑hand cars: With hints on their purchase, „Lancet” 1925, vol. 1.pl_PL
dc.referencesMazurek‑Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesMcAfee P. R., McMillan I., Auction and bidding, „Journal of Economic Literature” 1987, vol. 25.pl_PL
dc.referencesMenger C., Zasady Ekonomii, Fijor Publishing, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesMoroz M., Kształtowanie elastyczności przedsiębiorstw internetowych, Wydawnictwo UE, Wrocław 2013.pl_PL
dc.referencesMróz B., Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesMuthitacharoen A., Tams S., The Role of Auction Duration in Bidder Strategies and Auction Prices, „International Journal of Electronic Commerce” 2017, vol. 21, i. 1.pl_PL
dc.referencesNewberry P. W., The effect of competition on eBay, „International Journal of Industrial Organization” 2015, vol. 40.pl_PL
dc.referencesNiedźwiedziński M., Globalny handle elektroniczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesNogalski B., Kowalczyk A., Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia, Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesNogalski B., Rozważania o modelach biznesowych przedsiębiorstw jako ciekawy poznawczo kierunku badań problematyki zarządzania strategicznego, [w:] Krupski R., Zarządzanie strategiczne. Problemy, kierunki badań, Wydawnictwo WSZiP, Wałbrzych 2009.pl_PL
dc.referencesNojszewska E., Podstawy ekonomii, WSiP, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesNojszewski D., Przegląd modeli e‑biznesowych (cz. II), „E‑mentor” 2007, nr 2(19).pl_PL
dc.referencesNonaka I., Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji, Wydawnictwo Poltex, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesOh W., C2C versus B2C: A comparison of the winner’s curse in two types of electronic auctions, „International Journal of Electronic Commerce” 2002, vol. 6, i. 4.pl_PL
dc.referencesOlszak C. M., Ziemba E., Strategie i modele gospodarki elektronicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007.pl_PL
dc.referencesOw T. T., Spaid B. I., Wood C. A., Ba S. L., Trust and experience in online auctions, „Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce” 2018, vol. 28, i. 4.pl_PL
dc.referencesPang G., Casalin F., Papagiannidis S., Muyldermans L., Tse Y. K., Price determinants for remanufactured electronic products: a case study on eBay UK, „International Journal of Production Research” 2015, vol. 53, i. 2.pl_PL
dc.referencesParker B., Weber R., Second‑hand spaces: restructuring retail geographies in an era of e‑commerce, „Urban geography” 2013, vol. 34, i. 8, s. 1096–1118.pl_PL
dc.referencesPhilips R., Simmons C., Understanding customers, Butterworth Heinemann, Oxford 1997.pl_PL
dc.referencesPodwol J. U., Schneider H. S., Nonstandard bidder behavior in real‑world auctions, „European Economic Review” 2016, vol. 83.pl_PL
dc.referencesPoiesz Th. B. C., Gedragsmanagement; waarom mensen zich (niet) gedragen, Inmerc bv Wormer 1999.pl_PL
dc.referencesPrzybyłowski K., Hartley S. W., Kerin R. A., Rudelius W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesRadwański Z., Olejniczak A., Prawo cywilne – część ogólna, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesReithinger F., Jank W., Tutz G., Shmueli G., Modelling price paths in on‑line auctions: smoothing sparse and unevenly sampled curves by using semiparametric mixed models, „Journal of the Royal Statistical Society Series C–Applied Statistics” 2008, vol. 57.pl_PL
dc.referencesRice C., Understanding customers, Butterworth Heinemann, Oxford 1997.pl_PL
dc.referencesRidker R. G., Hening J. A., The Determinants of Residential Property Values with Special Reference to Air Pollution, „The Review of Economics and Statistics” 1967, XLIX2.pl_PL
dc.referencesRomaniszyn K., Konsumuję więc jestem? Kim właśnie?, [w:] Flis M. (red.), Etyczny wymiar tożsamości kulturowej. Studia z antropologii społecznej, Wydawnictwo Nomos, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesRosa G. (red.), Konsument na rynku usług, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesRoselius T., Consumer rankings of risk reduction methods, „Journal of Makrekting” 1971, vol. 35.pl_PL
dc.referencesRószkiewicz M., Analiza SPSS, Predictive Solutions, Kraków 2011.pl_PL
dc.referencesRudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesSchiffan L. G., Kanuk L. L., Consumer behavior, Prentice Hall, Now York 1994.pl_PL
dc.referencesScitovsky T., Towards A Theory of Second‑Hand Markets, „Kyklos” 1994, vol. 47, i. 1.pl_PL
dc.referencesSheth J. N., A theory of family buying decisions. Models of buyer behawior, Marketing Classics Press, Decatur 1974.pl_PL
dc.referencesSheth J. N., Newman B. I., Gross B. L., Why we buy what we buy: a theory of consumption values, „Journal of Business Research” 1991, vol. 22, nr 2.pl_PL
dc.referencesShulman J. D., Coughlan A. T., Used goods, not used bads: Profitable secondary market sales for a durable goods channel, „Qme‑Quantitative Marketing and Economics” 2007, vol. 5, i. 2.pl_PL
dc.referencesSilver M., Heravi S., The Difference Between Hedonic Imputation Indexes and Time Dummy Hedonic Indexes, „IMF Working Paper” 2006, nr 06/181.pl_PL
dc.referencesSilver M., Heravi S., The measurement of quality‑adjusted price changes, [w:] Feenstra C. R., Shapiro M. D. (red.), Scanner Data and Price Indexes, NBER Book Series in Income and Wealth, University of Chicago Press, 2003.pl_PL
dc.referencesSimon H. A., From substantiva to procedural rationalty, Method and appraisal in economics, Cambridge 1976.pl_PL
dc.referencesSkyrme D. J., Knowledge Networking, Creating the Collaborative Enterprise, Butterworth Heinemann, Oxford 1999.pl_PL
dc.referencesSłowikowska K., Interdyscyplinarność marketingu na przykładzie zastosowań psychologii w modelach podejmowania decyzji konsumenckich, Prace Prawnicze i Ekonomiczne, t. 4, 2006.pl_PL
dc.referencesSmyczek S., Sowa I., Konsument na rynku. Zachowania, modele, aplikacje, Difin, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesSmyczek S., Nowe trendy w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych, Placet, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesSobociński M., Wpływ Internetu na procesy decyzyjne konsumentów, [w:] Dąbrowska A., Ozimek I. (red.), Konsument w europejskiej przestrzeni, IBRKK, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesStobart J., Van Damme I. (red.), Modernity and the Second‑Hand Trade, [w:] Stobart J., Van Damme I., European Consumption Cultures and Practices 1700–1900, Palgrave, Houndmills, Basingstoke RG21 6XS, ENGLAND 2010.pl_PL
dc.referencesSzpringer Wł., Innowacyjne modele e‑biznesu: aspekty instytucjonalne, Difin, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesSzpringer Wł., Nowe modele e‑biznesu, [w:] Hejduk I. (red.), Przedsiębiorczość nowych mediów, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesSzpringer Wł., Prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie, od e‑commerce do e‑business, Difin, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesSzpringer Wł., Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modę e‑biznesu. Ujęcie instytucjonalne, SGH, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesSzul E., Obrazowanie współczesnego konsumenta – ujęcie socjologiczne, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy” 2015, nr 42(2).pl_PL
dc.referencesŚwiatowy G., Zachowania konsumentów. Determinanty oraz metody ich poznawania i kształtowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesŚwierczyńska‑Kaczor U., Kossecki P., Wirtu@lny rynek. Inwestorzy. Przedsiębiorstwa. Klienci, Wydawnictwo UHPJK, Kielce 2008.pl_PL
dc.referencesThaler R., Anomalies: The Winner’s Curse, „Journal of Economic Perspectives” 1988, vol. 2(1).pl_PL
dc.referencesTimmers P., Business Models for Electronic Markets, „Reserch Notes” 1998, vol. 21.pl_PL
dc.referencesToffler A., Trzecia fala, PIW, Warszawa 1985.pl_PL
dc.referencesTomczyk E., Widłak E., Konstrukcja i własności hedonicznego indeksu cen mieszkań dla Warszawy, „Bank i Kredyt” 2010, nr 41(1).pl_PL
dc.referencesTrevathan J., Read W., Disarming the bid sniper, „Journal of Electronic Commerce Research” 2011, vol. 12, i. 3.pl_PL
dc.referencesTriplett E., Handbook on Hedonic Indexes and Quality Adjustments in Price Indexes: Special Application to Information Technology Products, OECD Science, Technology and Industry Working Papers 2004.pl_PL
dc.referencesTrojanek R., Teoretyczne i metodyczne aspekty wyznaczania indeksów cen na rynku mieszkaniowym, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2018.pl_PL
dc.referencesTurunen L. L. M., Leipamaa‑Leskinen H., Pre‑loved luxury: identifying he meanings of second‑hand luxury possessions, „Journal of Product and Brand Management” 2015, vol. 24, i. 1.pl_PL
dc.referencesTyszka T., Zaleśkiewicz T., Racjonalność decyzji. Pewność i ryzyko, PWE, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesUnold J., Systemy informacyjne w marketingu, Wydawnictwo AE, Wrocław 2001.pl_PL
dc.referencesVail E., Retail prices of fertilizer materials and mixed fertilizers, „AES Bulletin” 1932, 545, Ithaca, N. Y.: Cornell University.pl_PL
dc.referencesVan Damme I., Vermoesen R., Second‑hand consumption as a way of life: public auctions in the surroundings of Alost in the late eighteenth century, „Continuity and Change” 2009, vol. 24, Part 2.pl_PL
dc.referencesWang H. Y., Pricing used books on Amazon.com: a spatial approach to price dispersion, „Spatial Economic Analysis” 2018, vol. 13, i. 1.pl_PL
dc.referencesWaugh F. Vol., „American Journal of Agricultural Economics” 1928, vol. 10, i. 2.pl_PL
dc.referencesWelfe A., Ekonometria, PWE, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesWidłak M., Dostosowanie indeksów cenowych do zmian jakości. Metoda wyznaczania hedonicznych indeksów cen i możliwości ich zastosowania dla rynku mieszkaniowego, „Materiały i studia” 2010, nr 247.pl_PL
dc.referencesWitkowska D., Kompa K., Hedoniczny model cen dzieł malarzy polskich, „Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych” 2014, z. 34.pl_PL
dc.referencesWitkowskia D., Evaluation of the individual hedonic art price indexes for the Polish painters representing the auction market in Poland, „Transformations in Business & Economics”, 2016, vol. 15, nr 2(38).pl_PL
dc.referencesWłodarczyk K., Rynkowe zachowania polskich konsumentów w dobie globalizacji konsumpcji, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2013.pl_PL
dc.referencesWojciechowski A., Warczynski P., Effectiveness Analysis of Promotional Features Used in Internet Auctions: Empirical Study, „New Trends in Databases and Information Systems” 2013, vol. 185.pl_PL
dc.referencesWolny R., Prosumpcja i prosument na rynku e‑usług, „Konsumpcja i Rozwój” 2013, t. 1.pl_PL
dc.referencesWoś J., Rachocka J., Kasperek‑Hoppe M., Zachowania konsumentów – teoria i praktyka, AE w Poznaniu, Poznań 2004.pl_PL
dc.referencesWójcik K., Edukacja konsumenta jako czynnik kształtowania jakości życia, „Monografie i opracowania SGPiS” 1978, nr 70.pl_PL
dc.referencesWrycza S. (red.), Informatyka ekonomiczna, PWE, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesXue Y., Caliskan‑Demirag O., Chen Y., Supporting customers to sell used goods: Profitability and environmental implications, „International Journal of Production Economics 2018”, vol. 206.pl_PL
dc.referencesYao Z., Xu X., Shen Y. C., The Empirical Research about the Impact of Seller Reputation on C2C Online Trading: The Case of Taobao, „Thirteenth Wuhan International Conference on E‑Business” 2014.pl_PL
dc.referencesYe Q., Cheng Z., Fang B., Learning from other buyers: The effect of purchase history records in online marketplaces, „Decision Support Systems” 2013, vol. 56.pl_PL
dc.referencesZajdler L., Dzieje Zegara, Wiedza Powszechna, Warszawa 1977.pl_PL
dc.referencesZakonnik Ł., Próba modelowania cen końcowych w aukcjach internetowych, „Ekonomiczne Problemu Usług” 2016, nr 122.pl_PL
dc.referencesZakonnik Ł., Niedźwiedziński M., Czerwonka P., Zajdel R., Charakterystyka wybranych cech portali aukcyjnych – próba agregacji dóbr, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” 2018, t. XIX, nr 5, cz. I.pl_PL
dc.referencesZalega T., Konsumpcja. Determinanty. Teorie. Modele., PWE, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesZeleny M., Management Support Systems: Towards Integrated Knowledge Management, „Human Systems Management” 1987, t. 7/1.pl_PL
dc.referencesZhang A. L., Research on Artwork Pricing of China, „Proceedings of the 2017 International Conference on Economics, Finance and Statistics (ICEFS 2017)” 2017, vol. 26.pl_PL
dc.referencesŻądło T., J. Wywiał, Prognozowanie za pomocą pakietu SPSS, SPSS Polska, Kraków 2008.pl_PL
dc.referenceshttp://digitalenterprise.org/, Rappa M., Business models on the web, (dostęp: 10.09.2018).pl_PL
dc.referenceshttp://encyklopedia.pwn.pl/, Encyklopedia PWN (dostęp: 1.12.2018).pl_PL
dc.referenceshttp://e‑prawnik.pl/, ePrawnik.pl, Licytacja, aukcja a przetarg, 19.08.2005, (dostęp: 12.09.2018).pl_PL
dc.referenceshttp://sjp.pwn.pl/, Słownik Języka Polskiego (dostęp: 01.12.2018).pl_PL
dc.referenceshttp://www.bankier.pl, Bankier.pl (dostęp: 10.09.2018).pl_PL
dc.referenceshttp://www.pzpm.org.pl/pl/Rynek‑motoryzacyjny Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (dostęp: 30.03.2019).pl_PL
dc.referenceshttp://www.slawomirlachowski.pl/, Lachowski S., Łaszkiewicz A., Wyzwania nowej gospodarki, (dostęp: 10.09.2018).pl_PL
dc.referenceshttp://www.wirtualnemedia.pl (dostęp: 01.12.2018).pl_PL
dc.referenceshttps://definitions.uslegal.com/u/used‑good/ US Legal Inc, (dostęp: 10.09.2018).pl_PL
dc.referenceshttps://ec.europa.eu/eurostat/ Eurostat (dostęp: 30.03.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://mfiles.pl/, Encyklopedia Zarządzania (dostęp: 10.09.2018).pl_PL
dc.referenceshttps://webofknowledge.com, Baza WOS (dostęp: 20.03.2019).pl_PL
dc.referenceshttps://www.collinsdictionary.com, Collins Dictionary (dostęp: 10.09.2018).pl_PL
dc.referenceshttps://www.gemius.pl/, Gemius.pl „E‑commerce w Polsce 2018”, (dostęp: 1.12.2018).pl_PL
dc.referenceshttps://www.nbp.pl/, Narodowy Bank Polski (dostęp: 1.12.2018).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-934-7


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe