Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRogozińska-Pawełczyk, Anna
dc.contributor.editorKozar, Łukasz Jarosław
dc.contributor.editorMatuszewska-Kubicz, Agata
dc.date.accessioned2023-01-27T10:29:27Z
dc.date.available2023-01-27T10:29:27Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationRogozińska-Pawełczyk A., Rola kontraktu psychologicznego w realizacji polityki personalnej na przykładzie przedsiębiorstw z branży TSL, [w:] Branża TSL wobec wyzwań zrównoważonego rozwoju – wybrane aspekty, Ł. J. Kozar, A. Matuszewska-Kubicz (red.), WUŁ, Łódź 2022, https://doi.org/10.18778/8331-039-8.06pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8331-039-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/45622
dc.description.abstractW rozdziale omówiono zastosowanie koncepcji kontraktu psychologicznego w realizacji polityki HR przedsiębiorstw logistycznych. W dalszej kolejności przedstawiono wyniki badań na temat mechanizmów działania polityki HR uwzględniającej realizację kontraktów psychologicznych w przedsiębiorstwach logistycznych. Wyniki wyraźnie wskazują, że pracownicy z sektora TSL posiadają wyraźne oczekiwania w stosunku do swojego pracodawcy w zakresie jakości komunikacji, skarżą się na nierównomierne obciążenie pracą oraz nie czują dostatecznej troski i opieki ze strony przełożonego. Dlatego też wysunięte wnioski mogą być pomocne w opracowaniu zasad kreowania polityki HR opartej na kontrakcie psychologicznym.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBranża TSL wobec wyzwań zrównoważonego rozwoju – wybrane aspekty;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkontrakt psychologicznypl_PL
dc.subjectbranża TSLpl_PL
dc.subjectpolityka personalnapl_PL
dc.titleRola kontraktu psychologicznego w realizacji polityki personalnej na przykładzie przedsiębiorstw z branży TSLpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number91-103pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Pracy i Polityki Społecznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8331-040-4
dc.referencesChen X., Ren T., Knoke D. (2014), Do Nonprofits Treat Their Employees Differently? Incentive Pay and Health Benefits, „Nonprofit Management and Leadership”, 24(3), 285–306, https://doi.org/10.1002/nml.21093pl_PL
dc.referencesChi W., Liao H., Wang L., Zhao R., Ye Q. (2019), Incentives to Move Up: Effects of Pay Gaps between Levels on Employee Performance, „Human Resource Management Journal”, 29(2), 238–253, https://doi.org/10.1111/1748-8583.12221pl_PL
dc.referencesCollins A.M., Cartwright S., Hislop D. (2013), Homeworking: Negotiating the Psychological Contract, „Human Resource Management Journal”, 23(2), 211–225, https://doi.org/10.1111/j.1748-8583.2012.00200.xpl_PL
dc.referencesConway N., Briner R.B. (2009), Fifty Years of Psychological Contract Research: What do We Know and What are the Main Challenges?, „International Review of Industrial and Organizational Psychology”, 24(71), 71–130.pl_PL
dc.referencesGibbard K., Griep Y., De Cooman R., Hoffart G., Onen D., Zareipour H. (2017), One Big Happy Family? Unraveling the Relationship between Shared Perceptions of Team Psychological Contracts, Person-team Fit and Team Performance, „Frontiers in Psychology”, 8, 1966, https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01966pl_PL
dc.referencesGuest D. (2004), Flexible Employment Contracts, the Psychological Contract and Employee Outcomes: An Analysis and Review of the Evidence, „International Journal of Management Reviews”, 5–6, 1–19, https://doi.org/10.1111/j.1460-8545.2004.00094.xpl_PL
dc.referencesHartmann N.N., Rutherford B.N. (2015), Psychological Contract Breach’s Antecedents and Outcomes in Salespeople: The Roles of Psychological Climate, Job Attitudes, and Turnover Intention, „Industrial Marketing Management”, 51, 158–170, https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2015.07.017pl_PL
dc.referencesJaworski C., Ravichandran S., Karpinski A.C., Singh S. (2018), The Effects of Training Satisfaction, Employee Benefits, and Incentives on Part-time Employees’ Commitment, „International Journal of Hospitality Management”, 74, 1–12, https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2018.02.011pl_PL
dc.referencesJing K. (2020), Application of Psychological Contract Theory in Incentive Policies of Logistics Enterprises, „Revista Argentina de Clínica Psicológica”, 29(1), 762–768, https://doi.org/10.24205/03276716.2020.103pl_PL
dc.referencesKula M.E. (2017), An Extended Research on Subordinates Leader Member Exchange (LMX) Degree, Psychological Contract Breach and Organizational Identification, „Annals of the Constantin Brâncuși University of Târgu Jiu, Letter and Social Science Series”, 2, 78–87.pl_PL
dc.referencesLi J., Wong I.A., Kim W.G. (2016), Effects of Psychological Contract Breach on Attitudes and Performance: The Moderating Role of Competitive Climate, „International Journal of Hospitality Management”, 55, 1–10, https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2016.02.010pl_PL
dc.referencesNorberg P.A. (2017), Employee Incentive Programs: Recipient Behaviors in Points, Cash, and Gift Card Programs, „Performance Improvement Quarterly”, 29(4), 375–388, https://doi.org/10.1002/piq.21233pl_PL
dc.referencesPeng K.Z., Wong C., Song J.L. (2016), How Do Chinese Employees React to Psychological Contract Violation?, „Journal of World Business”, 51(5), 815–825, https://doi.org/10.1016/j.jwb.2016.07.012pl_PL
dc.referencesRogozińska-Pawełczyk A. (2019), Significance of the Psychological Contract for the Relationship between Highly Effective HRM Systems and Employee Productivity, „Organization and Management”, 3(186), 9–23.pl_PL
dc.referencesRogozińska-Pawełczyk A. (2020), The High-performance HRM Systems in Shaping Employee Performance – An Analysis into the Mediating Effect of the Psychological Contract Based on Organisations in Central Poland, „Journal of Eastern and European Management Studies”, 25(3), 582–602, http://dx.doi.org/10.5771/0949-6181-2020-3-581pl_PL
dc.referencesRogozińska-Pawełczyk A., Gadomska-Lila K. (2022), The Mediating Role of Organisational Identification between Psychological Contract and Work Results: An Individual Level Investigation, „International Journal of Environmental Research and Public Health”, 19(9), 5404, https://doi.org/10.3390/ijerph19095404pl_PL
dc.referencesRousseau D.M. (2004), Psychological Contracts in the Work-place: Understanding the Ties that Motivate, „The Academy of Management Executive”, 18(1), 120–127, https://doi.org/10.5465/ame.2004.12689213pl_PL
dc.referencesStoilkovska B.B., Markovi Z. (2015), The Role of Optimism-Pessimism in Anticipatory Psychological Contract Formation, „Procedia Social and Behavioral Sciences”, 171, 145–152, https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.100pl_PL
dc.referencesTekleab A.G., Laulié L., De Vos A., De Jong J.P., Coyle-Shapiro J.A.-M. (2019), Contextualizing Psychological Contracts Research: A Multi-sample Study of Shared Individual Psychological Contract Fulfilment, „European Journal of Work and Organizational Psychology”, 29, 279–293, https://doi.org/10.1080/1359432X.2019.1608294pl_PL
dc.referencesThompson J.A., Hart D.W. (2006), Psychological Contracts: A Nano-Level Perspective on Social Contracts Theory, „Journal of Business Ethics”, 68, 229–241, https://doi.org/10.1007/s10551-006-9012-xpl_PL
dc.referencesZha S., Adams A.H., Calcagno-Roach J.M., Stringham D.A. (2017), An Examination on the Effect of Prior Knowledge, Personal Goals, and Incentive in an Online Employee Training Program, „New Horizons in Adult Education and Human Resource Development”, 29(4), 35–46, https://doi.org/10.1002/nha3.20198pl_PL
dc.referencesZhang B., Morris J.L. (2014), High-performance Work Systems and Organizational Performance: Testing the Mediation Role of Employee Outcomes Using Evidence from PR China, „International Journal of Human Resource Management”, 25(1), 68–90, http://dx.doi.org/10.1080/09585192.2013.781524pl_PL
dc.referencesRogozińska-Pawełczyk A. (2016), Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kontrakcie psychologicznym, Wydawnictwo IPiSS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRousseau D.M. (2000), Psychological Contract Inventory, Technical Report, Heinz School of Public Policy and Graduate School of Industrial Administration, Carnegie Mellon University, Pittsburgh (PA).pl_PL
dc.contributor.authorEmailanna.rogozinska@uni.lodz.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8331-039-8.06


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe