Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorAndrejuk, Katarzyna
dc.contributor.editorDoliński, Wojciech
dc.contributor.editorŻurko, Jerzy
dc.contributor.editorGrzeszkiewicz-Radulska, Katarzyna
dc.contributor.editorMęcfal, Sylwia
dc.date.accessioned2022-09-22T10:01:54Z
dc.date.available2022-09-22T10:01:54Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationAndrejuk K., Ukrywany resentyment czy pozorna radykalizacja? Postawy wobec imigrantów w internetowych dyskusjach o przedsiębiorcach etnicznych, [w:] Rzeczywistość i zapis. Problemy badania tekstów w naukach społecznych i humanistycznych, Doliński W., Żurko J., Grzeszkiewicz-Radulska K., Męcfal S. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 215-228, https://doi.org/10.18778/7969-659-8.13pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-659-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43346
dc.description.abstractThe article examines attitudes towards immigrant entrepreneurs working in the gastronomy sector, which are expressed on Internet forums. In the reconstructed discourses the negative stereotype of an ethnic entrepreneur prevails. Internauts seem to construct two kinds of parallel conflicts: the division between Poles and foreigners and the corresponding division between homely provincial Poland and inhabitants of big cities. The content of Internet forums is characterized by the escalation of radicalized messages and opinions; such individuals are usually marginalized in the dominant media discourse shaped by the elite. The Internet forums contain also posts which are favourable towards immigrants, however they are much more rare. This reveals huge influence of the media context in constructing images and opinions about immigrants.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. Wydanie publikacji zostało dofinansowane przez Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Polskie Towarzystwo Socjologiczne. Projekt został sfinansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki przyznanych na podstawie decyzji numer DEC-2013/09/D/HS6/03430.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDoliński W., Żurko J., Grzeszkiewicz-Radulska K., Męcfal S. (red.), Rzeczywistość i zapis. Problemy badania tekstów w naukach społecznych i humanistycznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectimmigrant entrepreneurspl_PL
dc.subjectethnicitypl_PL
dc.subjectattitudes towards immigrantspl_PL
dc.titleUkrywany resentyment czy pozorna radykalizacja? Postawy wobec imigrantów w internetowych dyskusjach o przedsiębiorcach etnicznychpl_PL
dc.title.alternativeHidden resentment or ostensible radicalisation? Attitudes towards immigrants in Internet discussions about ethnic firmspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number215-228pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationInstytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Naukpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-950-6
dc.referencesCentrum Badania Opinii Społecznej, (2010), Praca cudzoziemców w Polsce. Komunikat z badań, BS/148/2010, Warszawa, luty.pl_PL
dc.referencesCohen S., (2011a), Folk Devils and Moral Panics. The Creation of the Mods and Rockers, London–New York: Routledge Classics.pl_PL
dc.referencesCohen S., (2011b), Moral Panics as Cultural Politics. Introduction to the Third Edition, [w:] S. Cohen, Folk Devils and Moral Panics. The Creation of the Mods and Rockers, London–New York: Routledge Classics.pl_PL
dc.referencesDijk T. A. van, (1993), Elite Discourse and Racism, London: Sage Publications.pl_PL
dc.referencesDijk T. A. van, (2002), Discourse and Racism, [w:] D. Goldberg, J. Solomos (eds.), The Blackwell Companion to Racial and Ethnic Studies, Oxford: Blackwell, s. 145–159.pl_PL
dc.referencesDijk T. A. van, (2004), Racist Discourse, [w:] E. Cashmore (ed.), Routledge Encyclopedia of Race and Ethnic Studies, London: Routledge, s. 351–355.pl_PL
dc.referencesJóźwiak I., (2012), „Nowa” imigracja z Chin i Wietnamu a społeczności lokalne – Jaworzno i Wólka Kosowska, [w:] K. Wysieńska (red.), Sprzedawać, gotować, budować? Plany i strategie Chińczyków i Wietnamczyków w Polsce, Warszawa: Instytut Spraw Publicznych.pl_PL
dc.referencesLi P. S., (2001), Immigrants’ Propensity to Self-Employment: Evidence from Canada, „International Migration Review”, vol. 35, Issue 4, s. 1106–1111.pl_PL
dc.referencesMarody M. (1976), Sens teoretyczny a sens empiryczny pojęcia postawy. Analiza metodologiczna zasad doboru wskaźników w badaniach nad postawami, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.pl_PL
dc.referencesMasurel E., Nijkamp P., Vindigni G. (2004), Breeding Places for Ethnic Entrepreneurs: a Comparative Marketing Approach, „Entrepreneurship & Regional Development”, No 16, s. 77–86.pl_PL
dc.referencesNowak S., (1973), Pojęcie postawy w teoriach i stosowanych naukach społecznych, [w:] S. Nowak (red.), Teorie postaw, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPankowski K., (2006), „Emigrować i wracać”. Analiza treści dyskusji internetowych na temat najnowszej fali emigracji z Polski, Warszawa: Instytut Spraw Publicznych.pl_PL
dc.referencesVolery T., (2007), Ethnic Entrepreneurship: a Theoretical Framework, [w:] L. P. Dana, (red.), Handbook of Research on Ethnic Minority Entrepreneurship: a Co-evolutionary View on Resource Management Cheltenham: Edward Elgar, s. 30–41.pl_PL
dc.referencesWaldinger R., Ward R., Aldrich H. et al., (1990), Ethnic Entrepreneurs. Immigrant Business in Industrial Societies, Newbury Park–London–New Delhi: Sage Publications.pl_PL
dc.referencesWeaver S., (2011), Jokes, Rhetoric and Embodied Racism: a Rhetorical Discourse Analysis of the Logics of Racist Jokes on the Internet, „Ethnicities”, vol. 11, No 4, s. 413–435.pl_PL
dc.referencesWysieńska K. (red.), (2012), Sprzedawać, gotować, budować? Plany i strategie Chińczyków i Wietnamczyków w Polsce, Warszawa: Instytut Spraw Publicznych.pl_PL
dc.referencesZhou M., (2004), Revisiting Ethnic Entrepreneurship: Convergencies, Controversies, and Conceptual Advancements, „International Migration Review”, vol. 38, No 3.pl_PL
dc.contributor.authorEmailkandrejuk@ifispan.waw.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-659-8.13
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe