Show simple item record

dc.contributor.authorMróz, Maciej
dc.date.accessioned2022-03-16T11:50:42Z
dc.date.available2022-03-16T11:50:42Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/41215
dc.description.abstractStrategiczna (zrównoważona) karta wyników (Balanced Scorecard – BSC) służyła pierwotnie do pomiaru efektywności organizacji. Obecnie BSC nie jest tylko narzędziem pomiaru dokonań, ale filarem systemu zarządzania strategicznego. BSC zapewnia menedżerom w holistyczny sposób wgląd w całą działalność biznesową i jej obszary, oraz wspiera proces decyzyjny w realizacji celów krótko - i długoterminowych, w tym osiąganiu odpowiednich wyników finansowych i operacyjnych. Główną tezą rozprawy było stwierdzenie, że BSC może być użytecznym i efektywnym instrumentem zarządzania sprzedażą w przedsiębiorstwach handlowych, pod warunkiem uwzględnienia określonych elementów procesu sprzedaży w jego konstrukcji i odpowiedniego jej zastosowania w przedsiębiorstwie do przekłada swoją strategię na działania operacyjne. Głównym celem pracy było wykazanie, że zastosowanie strategicznej karty wyników wpływa pozytywnie na proces zarządzania sprzedażą oraz efektywność przedsiębiorstw handlowych z branży towarów szybko rotujących, pod warunkiem odpowiedniego dostosowania struktury karty do uwarunkowań sytuacyjnych działalności przedsiębiorstwa handlowego FMCG. Na podstawie przeprowadzonego badania ankietowego zostały zweryfikowane hipotezy badawcze oraz zaprezentowany model powiązań między czynnikami uwarunkowań sytuacyjnych a strukturą strategicznej karty wyników i jej wykorzystaniem w zarządzaniu sprzedażą. W rozprawie zaproponowano mapy strategii i wariantowe struktury zbilansowanej karty wyników dla przedsiębiorstw handlowych z branży FMCG, uwzględniające dwa rodzaje strategii działalności przedsiębiorstw według klasyfikacji strategii autorstwa R.E. Milesa i Ch. C. Snowa., tj. dla przedsiębiorstwa o strategii obrońcy i przedsiębiorstwa o strategii prospektora (innowatora). Scharakteryzowano także wdrożenie modelu BSC w przedsiębiorstwie handlowym towarów szybko rotujących. Zaproponowany model może zostać wykorzystany do zarządzania sprzedażą przez przedsiębiorstwa działające zarówno na niewielką, jak i dużą skalę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectBalanced Scorecardpl_PL
dc.subjectFMCGpl_PL
dc.subjectpomiar dokonańpl_PL
dc.subjectsprzedażpl_PL
dc.subjectmapa strategiipl_PL
dc.titleStrategiczna karta wyników w zarządzaniu sprzedażą w przedsiębiorstwach z branży produktów szybko rotującychpl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.rights.holderMaciej Mrózpl_PL
dc.page.number258pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzaniapl_PL
dc.dissertation.directorSzychta, Anna
dc.dissertation.directorDobroszek, Justyna
dc.dissertation.reviewerKurek, Bartosz
dc.dissertation.reviewerSzadziewska, Arleta
dc.date.defence2022-04-14
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record