Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBocian, Natalia
dc.contributor.editorWalczak-Duraj, Danuta
dc.date.accessioned2022-01-24T14:48:09Z
dc.date.available2022-01-24T14:48:09Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationBocian N., Etos dziennikarza – mit czy rzeczywistość?, [w:] Etyka a moralność. Aksjonormatywny kontekst współczesnej pracy i wybranych zawodów, Walczak-Duraj D. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010, s. 145-160, https://doi.org/10.18778/7525-488-4.10pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-488-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40487
dc.description.abstractThis paper is an attempt to confront the opinion of Polish journalists, on the state of ethical principles in their operating environment to a set of rules in the Charter of Media Ethics. It tries to explain how, in the opinion of journalists, standards exist on paper are reflected in the daily journalistic work. The paper will be presented codes operating in the Polish media content analysis and the results of five leading weeklies "Gość niedzielny", "Polityka, Newsweek", "Wprost", "Przekrój", "Przegląd" on the cross section of the period from January to March 2010.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWalczak-Duraj D. (red.), Etyka a moralność. Aksjonormatywny kontekst współczesnej pracy i wybranych zawodów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectjournalistpl_PL
dc.subjectmediapl_PL
dc.subjectcode of professional moralitypl_PL
dc.subjecttrustworthinesspl_PL
dc.titleEtos dziennikarza – mit czy rzeczywistość?pl_PL
dc.title.alternativeEthos Journalists – Myth or Reality?pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010pl_PL
dc.page.number145-160pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesDrożdż Michał, 2006, Etyczne orientacje w mediosferze, Byblos, Tarnów.pl_PL
dc.referencesDrożdż Michał, 2005, Media. Teorie i fikcje, Wydawnictwo Jedność, Kielce.pl_PL
dc.referencesDyk Wiesław, 2002, Etyczny wymiar człowieka, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl_PL
dc.referencesDziamski Seweryn, 2005, Kultura i etyka życia społeczno-zawodowego, Wydawnictwa Naukowe UAM, Poznań.pl_PL
dc.referencesKapuściński Ryszard, 2003, Autoportret reportera, Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesKwiatkowski Paweł, 1995, Niewiadomości. Rzecz o dziennikarzach, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań.pl_PL
dc.referencesMariański Janusz, 2006, Socjologia moralności, Wydawnictwo KUL, Lublin.pl_PL
dc.referencesMcQuail Denis, 2008, Teoria komunikowania masowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNachmias David, Frankfort-Nachmias Chava, 2001, Metody badawcze w naukach społecznych, Zysk i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesNasalska Ewa, 1982, Kierunki rozwoju analizy treści, „Studia Socjologiczne”, nr 3–4.pl_PL
dc.referencesPisarek Walery (red.), 2006, Słownik terminologii medialnej, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesPleszczyński Jan, 2007, Etyka dziennikarska, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSareło Zbigniew, 2007, Media w służbie osoby. Etyka społecznego komunikowania, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesSkrzypczak Józef (red.), 1999, Popularna encyklopedia mass mediów, Wydawnictwo Kurpisz, Poznań.pl_PL
dc.referencesSułek Mirosław, Świniarski Janusz, 2001, Etyka jako filozofia dobrego działania, Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWimmer Roger D., Dominick Joseph R., 2008, Mass media. Metody badań, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesBrunetko Krzysztof, 2010, Nowa twarz Pana Ryszarda, „Polityka”, nr 11.pl_PL
dc.referencesCzapiński Janusz, 2010, Wszystkie ręce na kołdrę, „Polityka”, nr 1.pl_PL
dc.referencesDziedzina Jacek, 2010, Przepis na BBC, „Gość niedzielny”, nr 4.pl_PL
dc.referencesGeremek Rafał, Cieślik Mariusz, 2010, Reportaż z kluczem (w głowie), „Newsweek”, nr 13.pl_PL
dc.referencesGrzeszczak Teresa, 2010, Obraz wart tysiąca słów, „Polityka”, nr 3.pl_PL
dc.referencesJakimowicz Marcin, 2010, Psim swędem, „Gość niedzielny”, nr 1.pl_PL
dc.referencesJanicki Mariusz, Władyka Wiesław, 2010, Prasa na bruku, „Polityka”, nr 2.pl_PL
dc.referencesJanicki Mariusz, Władyka Wiesław, 2010, PRL dla dorosłych, „Polityka”, nr 13.pl_PL
dc.referencesKrymowski Michał, 2010, Złote języki: ranking komentatorów politycznych, „Wprost”, nr 13.pl_PL
dc.referencesMikołejko Zbigniew, 2010, Zimne ślepia biowładzy, „Newsweek”, nr 8.pl_PL
dc.referencesNajsztub Piotr, 2010, Ewangelia wg Pilota, „Przekrój”, nr 8.pl_PL
dc.referencesOzminkowski Violetta, 2010, Sorry Ziomale z Trójki, „Newsweek”, nr 3.pl_PL
dc.referencesParadowska Janina, 2010, Zabawa na Titanicu, „Polityka”, nr 11.pl_PL
dc.referencesPasternak Karolina, 2010, Zasypiałem z Kaczyńskim, „Przekrój”, nr 10.pl_PL
dc.referencesRolicki Janusz, 2010, Desakralizacja Kapuścińskiego, „Polityka”, nr 10.pl_PL
dc.referencesRyciak Igor, 2010, Sternik z Trójką, „Przekrój”, nr 3.pl_PL
dc.referencesStankiewicz Andrzej, Śmiłowicz Piotr, 2010, Rekolekcje medialne, „Newsweek”, nr 10.pl_PL
dc.referencesStankiewicz Andrzej, 2010, Politycy – wynocha!, „Newsweek”, nr 10.pl_PL
dc.referencesSzczepanik Krzysztof, 2010, Pani redaktor idzie na wojnę, „Przekrój”, nr 7.pl_PL
dc.referencesŚmiłowicz Piotr, 2010, Orzeł wylądował, „Newsweek”, nr 1.pl_PL
dc.referencesWalenciak Robert, 2010, Show czy propaganda?, „Przegląd”, nr 8.pl_PL
dc.referencesŻakowski Jacek, 2010, Polityk, celebryta, banita, „Polityka”, nr 4.pl_PL
dc.referencesKarta etyczna mediów, 1995, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKodeks Etyki Dziennikarskiej Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, 1995, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKodeks Etyki Dziennikarzy SDRP, 2004, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKodeks Etyki Dziennikarskiej KSD, 2004, Kołobrzeg.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-488-4.10
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe