Show simple item record

dc.contributor.authorPietrzak, Emilia
dc.contributor.editorDomański, Tomasz
dc.date.accessioned2021-06-15T06:37:35Z
dc.date.available2021-06-15T06:37:35Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationPietrzak E., Wpływ koncepcji i pozycji marki produktu na proces budowania marki pracodawcy, [w:] Strategie budowania marki i rozwoju handlu. Nowe trendy i wyzwania dla marketingu, T. Domański (red.), Uniwersytet Łódzki–Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Łódź–Warszawa 2020, https://doi.org/10.18778/8142-903-0.07pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-903-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/36216
dc.description.abstractW warunkach konkurencyjnego rynku posiadanie przez organizację silnej marki umożliwia osiąganie przewagi konkurencyjnej. Marka odgrywa istotną rolę podczas dokonywania wyborów na rynku pracy. Silną markę wyróżniają: świadomość, lojalność, pozytywne skojarzenia, komunikacja oraz jakość. Budowanie marki pracodawcy jest długotrwałym procesem, przez który firma zyskuje ugruntowane stanowisko na rynku pracy. Usatysfakcjonowani pracownicy stają się wizytówką na zewnątrz firmy. Natomiast kandydaci stają się zmotywowani, aby aplikować do firmy. Myślenie o obecnych oraz potencjalnych pracownikach jako o klientach staje się kluczowe przy osiąganiu pozytywnych efektów dla wizerunku pracodawcy. W rozdziale tym dokonano przeglądu literatury na temat koncepcji budowania marki pracodawcy oraz wskazano na konieczność spójności marki produktu i marki pracodawcy. Wspólna strategia marki pracodawcy oraz marketingu pozwala na efektywne zbudowanie konkurencyjnego i interesującego miejsca pracy. Atrakcyjna marka pracodawcy w powiązaniu z silną marką produktu firmy zwiększają lojalność zatrudnionych już pracowników i pozwalają przyciągnąć nowych wartościowych kandydatów do pracy w danej organizacji.pl_PL
dc.description.abstractIn a competitive market, a strong brand enables the organization to achieve a competitive advantage. The brand plays an important role in making choices in the labour market. A strong brand is distinguished by awareness, loyalty, positive associations, communication and quality. On the labour market there is a growing interest in building the employer’s brand. The aim of the article is to review the literature on the concept of building the employer’s brand and to highlight the need for consistency between the product’s brand and the employer’s brand. A common strategy of the employer’s brand and marketing allows to effectively build a competitive and interesting workplace. An attractive employer’s brand combined with a strong product brand of the company increase the loyalty of existing employees and allow to attract new valuable candidates to work in a given organization.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofStrategie budowania marki i rozwoju handlu. Nowe trendy i wyzwania dla marketingu;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmarka pracodawcypl_PL
dc.subjectstrategia budowania markipl_PL
dc.subjectmarka produktupl_PL
dc.subjectmarka korporacyjnapl_PL
dc.titleWpływ koncepcji i pozycji marki produktu na proces budowania marki pracodawcypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number126-147pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingupl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-904-7
dc.referencesAurand W., Bishop T., Gorchels L., Human resource management’s role in internal branding: An opportunity for cross-functional brand message synergy, „The Journal of Product and Brand Management”, 2005, 2/3(14).pl_PL
dc.referencesAltkorn J., Strategia marki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesAbratt R., A New Approach to the Corporate Image Management Process, „Journal of Marketing Management”, 1989, 5(1).pl_PL
dc.referencesAmbler T., Barrow S., The employer brand, „The Journal of Brand Management”, 1996, 4(3).pl_PL
dc.referencesBalmer J.M.T., Greyser S.A., Managing the multiple identities of the organization, „California Management Review”, 2002, 44.pl_PL
dc.referencesBarnett M., Jermier J., Lafferty B., Corporate reputation: the definitional landscape, „Corporate Reputation Review 9.1”, 2006.pl_PL
dc.referencesCzubała A., Jonas A., Smoleń T., Wiktor J., Marketing usług, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesDavis A., Public relations, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesDąbrowska J., Marka pracodawcy czy pracodawca z wyboru – omówienie dwóch różnych podejść do działań employer brandingowych prowadzonych przez organizacje, [w:] Nowe nurty w zarządzaniu i w ekonomii, red. C. Szmidt, Poltext, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesDąbrowska J., Przegląd wybranych koncepcji employer brandingowych, [w:] Employer Branding w teorii i praktyce, red. K. Kubiak, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesDąbrowski T., Reputacja przedsiębiorstwa, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2010.pl_PL
dc.referencesFigiel A., Etnocentryzm konsumencki. Produkty krajowe czy zagraniczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesHR Business Partner: Praktyczne rozwiązania budowania wysokoefektywnych organizacji, red. G. Filipowicz, Infor Expert, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesJones R., Finding sources of Brand value: Developing a stakeholder model of brand equity, „Brand Management”, October 2005, 13(1).pl_PL
dc.referencesKlama M., Marka produktu i jej wizerunek – pojęcia jednoznaczne, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny”, 3(4), 1998.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesMemon A., Kolachi A., Towards employee branding: A nexus of HR & marketing, „Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business” 2012, (4)2.pl_PL
dc.referencesMiles S., Mangold W., Positioning Southwest airlines through employee branding, „Journal of Business Horizons”, 2005, 48(6).pl_PL
dc.referencesMoroko L., Uncles M., Characteristics of successful employer brands, „Brand Management”, 2008, 16(3).pl_PL
dc.referencesMosley R., Customer experience, organisational culture and the employer brand, „Brand Management”, 15(2), 2007.pl_PL
dc.referencesOllins W., Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesWinnck C., How to Find Out What Kind of Image You Have, [w:] Developing the Corporate Image, red. L.H. Bristol Jr., Charles Scribner’s Sons, New York 1960.pl_PL
dc.referencesRaport Employer Branding w Polsce 2018, HRM Institute, na podstawie: http://branden.biz/wpcontent/uploads/2018/07/Raport_EB_w_Polsce2018.pdf (dostęp: 10.02.2019).pl_PL
dc.referencesRandstad Report, Standing Out 2018-insights from celebrated employer brands, s. 13, na podstawie: https://www.randstad.cn/images/Standing_Out_2018-insights_from_celebrated_employer_brands.pdf (dostęp: 20.02.2019).pl_PL
dc.referencesRaport Zintegrowany 2017. Grupa mBanku, na podstawie: https://www.mbank.pl/pdf/relacjeinwestorskie/raport-roczny/2017/raport-zintegrowany-mbank-2017.pdf (dostęp: 25.02.2019).pl_PL
dc.referencesA. Błaszczak, Silna marka pracodawcy to cenny atut w konkurencji o profesjonalistów, na podstawie: Rzeczpospolita.pl, https://www.rp.pl/Sciezki-kariery/308079911-Silna-marka-pracodawcy-to-cenny-atut-w-konkurencji-o-profesjonalistow.html (dostęp: 15.02.2019).pl_PL
dc.referencesPremium Employer Brand, na podstawie: https://premiumemployerbrand.com/ (dostęp: 20.02.2019).pl_PL
dc.referencesEmployer Branding Excellence Awards 2018 przyznane, Employer Branding.pl, na podstawie: https://employerbranding.pl/employer-branding-excellence-awards-2018-przyznane/ (dostęp: 20.02.2019).pl_PL
dc.referencesKultura i wartości, Ikea Industry, na podstawie: https://www.industry.ikea.pl/index/o-nas/kulturai- wartosci/ (dostęp: 24.02.2019).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-903-0.07


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe