Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGruszka, Anna
dc.contributor.editorPietrasiak, Małgorzata
dc.contributor.editorMierzejewski, Dominik
dc.date.accessioned2021-05-28T12:28:58Z
dc.date.available2021-05-28T12:28:58Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationGruszka A., Fenomen guanxi w kulturze chińskiej, [w:] Chiny i Japonia. Dylematy mocarstw w Azji Wschodniej, Pietrasiak M., Mierzejewski D. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009, s. 115-121, DOI: 10.18778/7525-337-5.09pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-337-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35978
dc.descriptionAutorka artykułu próbuje przybliżyć człowiekowi zachodu sposób myślenia ludzi wschodu, a w szczególności Chińczyków. Jednym z najważniejszych aspektów kulturowych, wyjaśniających sposób myślenia Azjatów, jest pojęcie guanxi, czyli tzw. sieci wpływów, powszechnej w życiu każdej jednostki. Nieznajomość filozofii guanxi zdyskwalifikuje każdego potencjalnego partnera biznesowego, pragnącego nawiązać współpracę z firmą azjatycką. Jest to fenomen tradycyjnej kultury chińskiej, według której bez guanxi jednostka po prostu nie istnieje. Znajomość kultury chińskiej i języka chińskiego w przypadku obcokrajowca wydaje się zatem niezbędna, zwłaszcza wówczas, gdy ludzi zachodu mają łączyć interesy z ludźmi dalekiego wschodu.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofPietrasiak M., Mierzejewski D. (red.), Chiny i Japonia. Dylematy mocarstw w Azji Wschodniej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectguanxipl_PL
dc.subjectrola społecznapl_PL
dc.subjectKonfucjuszpl_PL
dc.subjectrodzinapl_PL
dc.subjectrewolucja kulturalnapl_PL
dc.titleFenomen guanxi w kulturze chińskiejpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009pl_PL
dc.page.number115-121pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawiepl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-868-4
dc.identifier.doi10.18778/7525-337-5.09
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL
dc.disciplinenauki o polityce i administracjipl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe