Replay. The Polish Journal of Game Studies 06/2019
Browse by
SPIS TREŚCI
1. The Matter at Hand: A Practice-Theoretical Model of Digital GamingMilan Jaćević
2. Rozrachunek z przeszłością historyczną Francji na przykładzie gier Lankhoru
Filip Jankowski
3. Ogrywając porażkę. Konceptualizacja doświadczenia porażki w groznawstwie
Magdalena Kozyra
4. Multimodalna ewolucja obrazu w grach wideo
Mariola Lekszycka
5. Narracja linearna w grach wideo w kontekstach immersji
Joanna Pigulak
6. Przestrzeń jako struktura zdefiniowana obecnością użytkownika
Rafał Szrajber
Recent Submissions
-
Narracja linearna w grach wideo w kontekstach immersji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-12-30)The paper aims to outline features of linear video games in context of a player immersion. The first part of the paper deals with a brief introduction concerning the characteristic of linear narrations, especially its ... -
Przestrzeń jako struktura zdefiniowana obecnością użytkownika
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-12-30)The article will discuss issues that show the connection between the culture of video games and its accompanying technology in relation to space – its functionality and ways of shaping, as an area requiring not only research ... -
Ogrywając porażkę. Konceptualizacja doświadczenia porażki w groznawstwie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-12-30)The aim of the article is to present examples of already existing theories about the experience of failure in digital games and then propose a different approach to it. Firstly, it shows the way Csíkszentmihályi’s flow ... -
Multimodalna ewolucja obrazu w grach wideo
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-12-30)The article is an attempt to respond to the question whether a digital game can be considered as an image. The theoretical basis for defining the category of image is the research of Jan Białostocki, Georges Didi-Huberman ... -
Rozrachunek z przeszłością historyczną Francji na przykładzie gier Lankhoru
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-12-30)The aim of the article is to illustrate how the historical past of France could be revised in digital games. Two Lankhor games (Le Manoir de Mortevielle and Maupiti Island) were used for research purposes, analyzed using ... -
The Matter at Hand: A Practice-Theoretical Model of Digital Gaming
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-12-30)Investigations into the nature of the activity of gaming have been made difficult by virtue of the plurality of possible forms this activity may take. In this paper, I address this problem by examining (digital) gaming ...