Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzymusiak, Tomasz
dc.contributor.editorAdrianowski, Dariusz
dc.contributor.editorPatora, Karolina
dc.contributor.editorSikorski, Jacek
dc.date.accessioned2021-03-19T10:30:17Z
dc.date.available2021-03-19T10:30:17Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationSzymusiak T., Prosumpcja–wyzwanie dla marketingu oraz zarządzania. Charakterystyka oraz klasyfikacja współczesnego prosumenta studium przypadku: Polacy a Niemcy, [w:] Finanse, rachunkowoć i zarządzanie Polska, Europa, Świat 2020, Adrianowski D., Patora K., Sikorski J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 253-266, doi: 10.18778/7525-827-1.20pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-827-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34290
dc.description.abstractArtykuł został oparty na badaniu empirycznym przeprowadzonym metodą kwestionariuszową w Polsce i Niemczech w 2012 roku, a także na analizie literatury przedmiotu. W pracy podjęto próbę zaktualizowania tofflerowskiej definicji prosumenta. Zaprezentowano również trzy rodzaje klasyfikacji prosumpcji, związane ze stopniem kooperacji, fazą procesu produkcji, w który zaangażowany jest prosument oraz z rodzajem dóbr, które powstają w wyniku tego procesu.pl_PL
dc.description.abstractThis paper is based on empirical research done in Poland and Germany in 2012 and on prosumer-related literature. In order to update Toffler’s initial definition of prosumer, we argue that prosumer expects various direct (individual) and indirect (social) benefits from his actions. These benefits are not only related to a single moment when a product is consumed, but also to the process of production. That is a reason why we would like to formally define prosumer as “a person who undertakes value creation activities that result in the production of products he eventually consumes. He is motivated by a number of intrinsic rewards and expects direct (individual) or indirect (social) benefits from these activities. This paper also presents three other classifications of prosumption related to the degree of cooperation, the stage of a production process in which a prosumer is involved and the kind of goods which are made during this process (product or service).pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofFinanse, rachunkowoć i zarządzanie Polska, Europa, Świat 2020;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectprosumpcjapl_PL
dc.subjectkonsumentpl_PL
dc.subjectprosumentpl_PL
dc.subjectmarketingpl_PL
dc.titleProsumpcja – wyzwanie dla marketingu oraz zarządzania. Charakterystyka oraz klasyfikacja współczesnego prosumenta studium przypadku: Polacy a Niemcypl_PL
dc.title.alternativeProsumption – a challenge for marketing and management. Modern prosumer’s characteristic and clasiffication. Case study: Poland–Germanypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2013pl_PL
dc.page.number253-266pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Krakowiepl_PL
dc.contributor.authorAffiliationTechnische Universität Münchenpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-226-2
dc.referencesBecker G. S., A theory of the allocation of time, „Economic Journal”, nr 75, 1965.pl_PL
dc.referencesInternational Monetary Found, www.imf.orgpl_PL
dc.referencesKotler P., Prosumers: A new type of consumer, „The Futurist”, 1986.pl_PL
dc.referencesLindlof T., Taylor B., Qualitative Communication Research Methods, SAGE, Thousand Oaks, 2002.pl_PL
dc.referencesPatton M., Qualitative Research & Evaluation Methods, SAGE, Thousand Oaks 2001.pl_PL
dc.referencesRitzer G., Production, Consumption, Prosumption: The Nature of Capitalism in the Age of the Digital „Prosumer”, „Journal of Consumer Culture”, nr 1, 2010.pl_PL
dc.referencesTapscott D., Williams A. D., Wikinomics: How Mass Collaboration Changes Everything, Penguin, New York 2007.pl_PL
dc.referencesToffler A., The Third Wave, William Collins Sons & Co. Ltd., New York 1980.pl_PL
dc.referencesUnited Nations Development Programme, www.undp.orgpl_PL
dc.referencesVon Krogh G., Von Hippel E., The promise of research on open source software, „Management Science”, nr 52, 2006.pl_PL
dc.referencesXie C., Bagozzi R. P., Troye S. V., Trying to prosume: toward a theory of consumers as co-creators of value, „Journal of the Academy of Marketing Science”, nr 36, 2008.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-827-1.20
dc.disciplineekonomia i finansepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe