Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRocławska‑Daniluk, Małgorzata
dc.date.accessioned2021-02-16T07:45:41Z
dc.date.available2021-02-16T07:45:41Z
dc.date.issued2019-12-30
dc.identifier.issn2544-7238
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/33566
dc.description.abstractThe aim of the article is a review of selected literature on dyslexia published in Poland described from the historical perspective. The integral part of the review is devoted to the series Jak pomóc dziecku z dysleksją written by A. Radwańska and published by Difin in 2017–2019. This study has identified two scientific perspectives nowadays developed in Poland connected with reading and writing difficulties.en
dc.description.abstractCelem artykułu jest dokonanie przeglądu wybranej literatury dotyczącej dysleksji, opublikowanej w Polsce. Opis ukazuje perspektywę historyczną badań, a jego kulminacyjnym fragmentem jest recenzja serii opublikowanej w Wydawnictwie Difin przez Annę Radwańską w latach 2017–2019 pt. Jak pomóc dziecku z dysleksją. Rozważania podsumowuje wskazanie dwóch perspektyw badawczych problematyki zaburzeń czytania i pisania, jakie rozwijane są obecnie w Polsce.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesLogopaedica Lodziensia;3pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectdyslexiaen
dc.subjectreading and writing disordersen
dc.subjectpedagogical therapyen
dc.subjectglottodidacticsen
dc.subjectdysleksjapl
dc.subjectzaburzenia czytania i pisaniapl
dc.subjectterapia pedagogicznapl
dc.subjectglottodydaktykapl
dc.titleProblemy dysleksji, czyli specyficznych trudności w czytaniu – refleksje na kanwie lektury serii książek Anny Radwańskiejpl
dc.title.alternativeProblems of dyslexia or specific reading difficulties – reflections based on book series written by Anna Radwańskaen
dc.typeOther
dc.page.number177-186
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Gdański, Wydział Filologiczny, Katedra Logopedii, ul. Bażyńskiego 8, 80-309 Gdańskpl
dc.identifier.eissn2657-4381
dc.referencesBogdanowicz M., 2009, Fakty, mity i kontrowersje wokół diagnozy dysleksji, [w:] G. Krasowicz‑Kupis (red.), Diagnoza dysleksji. Najważniejsze problemy, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia, s. 16–39.pl
dc.referencesBogdanowicz M. (red.), 2005, Terapia pedagogiczna. Przewodnik bibliograficzny, Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.pl
dc.referencesBogdanowicz M. (red.), 2016, Dysleksja w wieku dorosłym, Gdańsk: Harmonia Universalis.pl
dc.referencesDavis R. D., Braun E. M., 2001, Dar dysleksji. Dlaczego niektórzy zdolni ludzie nie umieją czytać i jak mogą się nauczyć, Warszawa: Wydawnictwo Zysk i S‑ka.pl
dc.referencesDrath A., 1959, Dysleksja, „Szkoła Specjalna”, nr 4–5, s. 194–201.pl
dc.referencesDrath A., 1986, Jak postępować z dzieckiem nerwicowym, Warszawa: Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych.pl
dc.referencesHarmacińska‑Kowalewska M., 2018, Pamięć dziecka a syntetyzowanie wyrazów z fonemów na etapie przygotowania do nauki czytania i pisania, niepublikowana rozprawa doktorska, Wydział Filologiczny Uniwersytetu Gdańskiego, promotor: M. Rocławska‑Daniluk.pl
dc.referencesLinksman R., 2005, W jaki sposób szybko się uczyć, Warszawa: Świat Książki.pl
dc.referencesRadwańska A., 2017, Jak pomóc dziecku z dysleksją. Poradnik dla rodziców i nauczycieli, Warszawa: Wydawnictwo Difin.pl
dc.referencesRadwańska A., 2019a, Jak pomóc dziecku z dysleksją: ćwiczenia dla uczniów klas 4–6. Część 2, Warszawa: Wydawnictwo Difin.pl
dc.referencesRadwańska A., 2019b, Jak pomóc dziecku z dysleksją: poradnik dla rodziców i nauczycieli: ćwiczenia praktyczne dla uczniów 7–8 klas szkoły podstawowej. Część 3, Warszawa: Wydawnictwo Difin.pl
dc.referencesRobertson J., 2001, Dyslexia and Reading. A Neuropsychological Approach, London–Philadelphia: Whurr Publishers.pl
dc.referencesRocławska‑Daniluk M., 2007, Rozwój sprawności syntetyzowania wyrazów z fonemów w grupie dzieci 6‑letnich, Gdańsk: Glottispol.pl
dc.referencesRocławska‑Daniluk M., 2018, Czytanie i pisanie. Metodyka zajęć korekcyjno‑wyrównawczych, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.pl
dc.referencesRocławski B., 2005, Badanie tempa i techniki czytania, Gdańsk: Glottispol.pl
dc.referencesSovak M., 1978, Logopedie, Praha: Státni pedagogické nakladatelství.pl
dc.referencesSpionek H., 1963, Rozwój i wychowanie małego dziecka, Warszawa: Nasza Księgarnia.pl
dc.referencesSpionek H., 1965, Zaburzenia psychoruchowego rozwoju dziecka, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.pl
dc.referencesUzdańska R., 1937, Trudności w nauce czytania i pisania, http://pbc.gda.pl/dlibra/doccontent?id=12405 (dostęp: 20.07.2019).pl
dc.referencesWalsh K., Darby D., 2008, Neuropsychologia kliniczna Walsha, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl
dc.referencesZakrzewska B., 1999, Trudności w czytaniu i pisaniu. Modele ćwiczeń, Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne SA.pl
dc.contributor.authorEmailmalgorzata.roclawska-daniluk@ug.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/2544-7238.03.13


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0