Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGenç, Ruhet
dc.date.accessioned2021-02-16T07:38:03Z
dc.date.available2021-02-16T07:38:03Z
dc.date.issued2019-12-30
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/33483
dc.description.abstractW artykule zostanie omówiony wpływ rozwoju ekonomii współdzielenia na równowagę ekologiczną w sektorze turystycznym, w skali globalnej, jako że w literaturze jak dotąd nacisk jest kładziony głównie na konsekwencje ekonomiczne i społeczne. Zaprezentowano model matematyczny w celu oceny wpływu ekonomii współdzielenia na dobrobyt jednostek, które uczestniczą w działaniach z tego zakresu w konkretnych miejscowościach turystycznych. Autor opisuje też korzyść odnoszoną przez inne jednostki w postaci ich pozytywnego wizerunku zewnętrznego. Rozwój modelu będzie zależał od wyników przyszłych badań. Z pewnością wykażą one, że ekonomia współdzielenia wraz ze konsumpcją kolaboratywną w sektorze turystycznym stanowią rosnący trend w ekonomii światowej, który również przyczynia się do zrównoważonego rozwoju. Współdzieląc środki produkcji transportu, komunikacji itd., zarówno turyści, jak i usługodawcy są w stanie ograniczyć swój negatywny wpływ na środowisko. Artykuł wypełnia lukę w badaniach nad związkiem pomiędzy rozwojem zrównoważonym a ekonomią współdzielenia w sektorze turystycznym.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism;2en
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectpopyt sportowo-turystycznypl
dc.subjectmotywy i barierypl
dc.subjectturystyka sportowapl
dc.subjectmiędzynarodowe widowiska sportowepl
dc.subjectkibicepl
dc.titleEkonomia współdzielenia i zarządzanie zrównoważonym rozwojem środowiska w sektorze turystycznym w skali globalnejpl
dc.typeArticle
dc.page.number21-24
dc.contributor.authorAffiliationTurkish-German University (TGU), Faculty of Economics & Administrative Sciencespl
dc.identifier.eissn2080-6922
dc.referencesAlbinsson, P.A., Yasanthi Perera, B. (2012). Alternative market-places in the 21st century: Building community through sharing events. Journal of Consumer Behaviour, 11 (4), 303–315.pl
dc.referencesAlexander, Z., Bakir, A. (2010). Understanding voluntourism: A glaserian grounded theory study. W: A.M. Benson (red.), Volunteer tourism. Theoretical frameworks and practical applications (s. 9–29). Oxford: Routledge.pl
dc.referencesBelk, R. (2010). Sharing. Journal of Consumer Research, 36 (5), 715–734.pl
dc.referencesBlack, I.R., Cherrier, H. (2010). Anti‐consumption as part of living a sustainable lifestyle: Daily practices, contextual motivations and subjective values. Journal of Consumer Behaviour, 9 (6), 437–453.pl
dc.referencesBotsman, R., Rogers, R. (2010). What’s mine is yours. The rise of collaborative consumption. New York, NY: Harper Business.pl
dc.referencesButcher, J. (2003). The moralization of tourism: Sun, sand… and sav-ing the world? London: Routledge.pl
dc.referencesDubois, E., Schor, J., Carfagna, L. (2014). Connected consumption: A sharing economy takes hold. Rotman Management, 50–55.pl
dc.referencesFrick, K., Hauser, M., Gürtler, D. (2013). Sharity: Die Zukunft des Teilens, GDI-Studie. Rüschlikon, Zürich: Gottlieb Duttweiler Institute.pl
dc.referencesFullagar, S., Markwell, K., Wilson, E. (red.) (2012). Slow tourism: Experiences and mobilities. Bristol, UK: Channel View Publications.pl
dc.referencesGlind, P.B. van de (2013). The consumer potential of collaborative consumption: Identifying the motives of Dutch collaborative consumers & measuring the consumer potential of collaborative consumption within the municipality of Amsterdam. Master’s thesis. Utrecht: Utrecht University, Faculty of Geosciences Theses.pl
dc.referencesHaenfler, R., Johnson, B., Jones, E. (2012). Lifestyle movements: Exploring the intersection of lifestyle and social movements. Social Movement Studies, 11 (1), 1–20.pl
dc.referencesHamari, J., Sjöklint, M., Ukkonen, A. (2015). The sharing economy: Why people participate in collaborative consumption. Journal of the Association for Information Science and Technology, 67 (9), 2047–2059.pl
dc.referencesHeinrichs, H. (2013). Sharing economy: A potential new pathway to sustainability. Gaia, 22 (4), 228–231.pl
dc.referencesJänicke, M., Kunig, P., Stitzel, M. (1999). Study and Workbook Environmental policy: Policy, law and management of environmental protection in state and enterprise. Bonn, Germany: Dietz.pl
dc.referencesKant, I. (2002). Groundwork for the metaphysics of morals. Opracował i przetłumaczył Allen W. Wood. Binghamton, New York: Vail-Ballou Press.pl
dc.referencesLyons, K., Hanley, J., Wearing, S., Neil, J. (2012). Gap year volunteer tourism: Myths of global citizenship? Annals of Tourism Research, 39 (1), 361–378.pl
dc.referencesMcNeill, J.R. (2003). Blue planet: The history of environment in 20th century. Frankfur, Germany: Campus Verlag.pl
dc.referencesMolz, J.G. (2013). Social networking technologies and the moral economy of alternative tourism: The case of Couchsurfing.org. Annals of Tourism Research, 43, 210–230.pl
dc.referencesOwyang, J., Samuel, A., Grenville, A. (2014). Sharing is the new buying: How to win in the collaborative economy. Vancouver, BC: Vision Critical and Crowd Companies.pl
dc.referencesPink, S. (2008). Re-thinking contemporary activism: From community to emplaced sociality. Ethnos, 73 (2), 163–188.pl
dc.referencesRentmeester, C. (2010). A Kantian look at climate change. Essays in Philosophy, 11 (1), 76–86.pl
dc.referencesSayer, A. (2004). Moral economy. Lancaster: Department of Sociology, Lancaster University.pl
dc.referencesSchiel, F. (2015). The phenomenon of the sharing economy in Germany: Consumer motivations for participating in collaborative consumption schemes. Praca magisterska. Enschede: University of Twente.pl
dc.referencesScholl, G., Schulz, L., Süßbauer, E., Otto, S. (2010). Benefit instead of possessing perspectives for resource-efficient consumption through innovative services. Resource efficiency paper, 12.4. Berlin, Germany: Wuppertal-Institut.pl
dc.referencesSchönfeld, M. (2008). The green Kant: Environmental dynamics and sustainable policies. W: L.P. Pojman, P. Pojman (red.), Environmental Ethics: Readings in theory and application (s. 49–60). Belmonth: Thomson-Wadsworth.pl
dc.referencesSchor, J. (2016). Debating the sharing economy. Journal of Self-Governance and Management Economics, 4 (3), 7–22.pl
dc.contributor.authorEmaildrgench@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/0867-5856.29.2.14
dc.relation.volume29


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0