Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDOMANSKI, TOMASZ
dc.contributor.authorBryła, Paweł
dc.date.accessioned2020-02-07T07:00:54Z
dc.date.available2020-02-07T07:00:54Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationDomański T., Bryła P., Marketing produktów regionalnych na europejskim rynku żywności, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, doi: 10.18778/7525-992-6pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-992-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31446
dc.descriptionNiniejsze opracowanie jest kolejnym etapem naszych badań w zakresie analizy wybranych aspektów marketingu produktów żywnościowych na rynku europejskim. Tym razem postanowiliśmy zająć się marketingiem produktów regionalnych. Wybór tej kategorii produktów nie jest przypadkowy. Obserwujemy bowiem bardzo wyraźne zmiany w zachowaniach nabywców, którzy coraz częściej sięgają po regionalne produkty żywnościowe z uwagi na ich unikatowe walory. Wzrost zainteresowania takimi produktami wynika w dużym stopniu ze zmęczenia konsumentów ofertą produktów masowych. Nowym trendem zachowań nabywców produktów żywnościowych jest poszukiwanie zdrowych produktów o unikatowych atrybutach. Mamy tutaj do czynienia z rosnącą świadomością konsumentów – zwłaszcza średniego pokolenia – oraz z coraz większą dbałością o zdrowy tryb życia. Współczesny konsument jest także coraz bardziej otwarty na poznawanie różnych regionów i to zarówno w skali swego kraju, jak i całej Europy. W procesie konsumpcji produktów żywnościowych obserwujemypl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmarketingpl_PL
dc.subjectprodukty regionalnepl_PL
dc.subjecteuropejski rynek żywnościpl_PL
dc.subjectżywność ekologicznapl_PL
dc.subjectLista Produktów Tradycyjnychpl_PL
dc.titleMarketing produktów regionalnych na europejskim rynku żywnościpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number296pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych, Katedra Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucjipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-038-1
dc.referencesAlbisu L.M., Work Programme 2, Link between origin labelled products and local production systems, supply chain analysis-Final report, July 2002, Dolphins Concerted Action, Contract QLK5-2000-0593, European Commission.pl_PL
dc.referencesAmabile S., Processus d’innovation, réseaux et usages d’internet. Les eléments de la croissance du marché de la PME?, „Décisions Marketing” [Paris], No 48, Octobre–Décembre 2007.pl_PL
dc.referencesAmerighi G., Il cacio pecorino, Libreria editrice Fiorentina, Firenze 1979.pl_PL
dc.referencesAtlante Qualivita 2009, Edizioni del Gusto, Milano 2008.pl_PL
dc.referencesAurier P., Fort F., Effets de la région d’origine, du produit, de la marque et de leurs congruences, sur l’evaluation des consommateurs: application aux produits agroalimentaires, „Recherche et Applications en Marketing” 2005, t. 20, no 4 [s. 29–52].pl_PL
dc.referencesAurier P., Sirieix L., Le marketing des produits agroalimentaires, Dunod, Paris 2004.pl_PL
dc.referencesBarberis C., Lardo di Colonnata: la via bianca del gusto tra i marmi di Carrara, Federico Motta, Milano 2003.pl_PL
dc.referencesBaruzzi M., Montanari M., Porci e porcari nel medioevo, paesaggio economia alimentazione, Libreria SEAB, Clueb, Bologna 1981.pl_PL
dc.referencesBelletti G., Burgassi T., Manco E., Marescotti A., Pacciani A., Scaramuzzi S., The roles of geographical indications (PDO and PDI) on the internationalization process of agro-food products, [w:] International Marketing and International Trade of Quality Food Products, EAAE Seminar, Bologna 2007.pl_PL
dc.referencesCzinkota M.R., Ronkainen I.A., Zvobgo G., International Marketing, South-Western Cengage Learning, Andover 2011.pl_PL
dc.referencesDion D., Remy E., Stiz L., Le sentiment régional comme levier d’action marketing, „Décisions Marketing” [Paris], No 58, Avril–Juin 2010.pl_PL
dc.referencesDomański T., Strategie rozwoju handlu, PWE, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesFotopoulos C., Krystallis A., Quality labels as a marketing advantage. The case of the „PDO Zagora” apples in the Greek market, „European Journal of Marketing” 2003, vol. 37, No 10.pl_PL
dc.referencesGallen C., Cases A.-S., Le role du risqué percu et de l’éxperience dans l’achat de vin en ligne, „Décisions Marketing” [Paris], No 45, Janvier–Mars 2007.pl_PL
dc.referencesGatti de Marinis C., Il lardo di Colonnata, Pacini Fazzi, Lucca [2001].pl_PL
dc.referencesGąsiorowski M., Dotychczasowe dokonania w promocji i budowie rynku żywności tradycyjnej, [w:] M. Gąsiorowski (red.), O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia, Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa 2005 [s. 269–278].pl_PL
dc.referencesGąsiorowski M., Jasiński J., System ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych, „Zagadnienia Doradztwa Rolniczego” 2004, nr 1 [s. 86–100].pl_PL
dc.referencesGąsiorowski M., Swulińska-Katulska A., Dziedzictwo kulinarne szansą polskiej wsi w zjednoczonej Europie, „Zagadnienia Doradztwa Rolniczego” 2002, nr 1 [s. 26–43].pl_PL
dc.referencesGombault A., Le marketing du patrimoine culturel, [w:] Le Marketing de l’art et de la culture. Spectacle vivant, patrimoine et industries culturelles, red. D. Bourgeon-Renault, Dunaud, Paris 2009.pl_PL
dc.referencesGoszczyński D., Uwarunkowania rozwoju rynków produktów regionalnych i tradycyjnych, „Handel Wewnętrzny” 2006, listopad–grudzień [s. 5–11].pl_PL
dc.referencesGuarnaschelli Gotti M., Colonna A., Pecorino romano: la storia più saporita del mondo, Macomer, Consorzio per la tutela del formaggio pecorino romano, 1993.pl_PL
dc.referencesHulten B., Broweus N., Dijk van M., Marketing sensoryczny, PWE, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesINSOR-Istituto nazionale di sociologia rurale, Atlante dei prodotti tipici: i salumi, Agra – Rai-Eri, Roma [2002].pl_PL
dc.referencesINSOR-Istituto nazionale di sociologia rurale, Dizionario enciclopedico dei formaggi, Mondadori Doc, Milano 2008.pl_PL
dc.referencesIversen N., Hem L., Provenance associations as core values of place umbrella brands. A framework of characteristics, „European Journal of Marketing” 2008, vol. 42, No 5/6.pl_PL
dc.referencesJąder K., Produkty regionalne – ich miejsce i znaczenie w popycie i podaży wybranych grup artykułów spożywczych, „Zagadnienia Ekonomiki Rolnej” 2006, nr 4 [s. 143–147].pl_PL
dc.referencesKomisja Europejska, Food Quality Policy in the European Union. Protection of Geographical Indications, Designations of Origin and Certificates of Specific Character for agricultural products and foodstuffs. Guide to Community Regulations, Bruksela 2004.pl_PL
dc.referencesKuznesof S., Tregear A., Moxey A., Regional foods: a consumer perspective, „British Food Journal” 1997, vol. 99, No 6.pl_PL
dc.referencesMeulen H. van der, A normative definition method for origin food products, „Anthropology of Food” 2007, marzec, http://aof.revues.org, data dostępu: 23.06.2007.pl_PL
dc.referencesMora P., Castaing Y., Bonnes pratiques en marketing du vin. 20 études de cas de vins du monde, Dunod, Paris 2005.pl_PL
dc.referencesNegbi M. (ed.), Saffron Crocus sativus L, Edited by Moshe Negbi, CRC Press, Amsterdam 1999.pl_PL
dc.referencesNomisma. Originale Italiano. Rapporto Indicod-Ecr-Promozione e Tutela dell’Agroalimentare di Qualita.milano (IT): Agra Editrice, Milano 2005.pl_PL
dc.referencesOriGIn (Organization for an International Geographical Indications Network), Newsletter, 2005, February, vol. 4 [s. 1–4].pl_PL
dc.referencesPourquoi et comment innover dans un secteur traditionnel comme le vin?, „Décisions Marketing” [Paris], 2010, t. 8, No 60, Octobre–Decembre.pl_PL
dc.referencesRapporto 2011, La sicurezza agro ambientale e agroalimentare. Ministero Politiche Agricole Alimentari e Forestali. Corpo Forestale dello Stato, Marzo 2012.pl_PL
dc.referencesRomanelli L., I salumi d’Italia, Nardini, Firenze 2002.pl_PL
dc.referencesRouzet E., Seguin G., Le marketing du vin. Savoir vendre le vin, 2e édition, Dunod, Paris 2006.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Rady (WE) nr 509/2006 z dnia 20 marca 2006 r. w sprawie produktów rolnych i środków spożywczych będących gwarantowanymi tradycyjnymi specjalnościami, DzU UE z dn. 31.3.2006 L 93/1–9 PL.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Rady (WE) nr 510/2006 z dnia 20 marca 2006 r. w sprawie ochrony oznaczeń geograficznych i nazw pochodzenia produktów rolnych i środków spożywczych, DzU UE z dn. 31.3.2006 L 93/12–23 PL.pl_PL
dc.referencesScheffer S., Qu’est-ce qu’un produit alimentaire lié à une origine géographique? [praca doktorska], Université Paris I Panthéon Sorbonne, Paryż 2002.pl_PL
dc.referencesSchneider S.C., Barsoux J.L., Managing Across Cultures, Prentice Hall, Harlow 2003.pl_PL
dc.referencesSonnino R., Embeddedness in Action: Saffron and the Making of the Local in southern Tuscany, „Agriculture and Human Values”, January 2007.pl_PL
dc.referencesSonnino R., For a ‘Piece of Bread’? Interpreting Sustainable Development through Agritourism in southern Tuscany, „Sociologia Ruralis” 2004, No 44 (3) [s. 285–300].pl_PL
dc.referencesSonnino R., The power of place: embeddedness and local food systems in Italy and the UK, „Antrophology of Food”, March 2007, cyt. za: http://aof.revues.org/454.pl_PL
dc.referencesSonnino R., Marsden T.K., Alternative Food Networks in England: Towards a New Agrarian Eco-Economy?, [w:] T.K. Marsden, J. Murdoch (eds), Between the Local and the Global: Confronting Complexity in the Contemporary Agri-food Sector, Elsevier, Amsterdam 2006 [s. 309–333].pl_PL
dc.referencesSonnino R., Marsden T.K., Beyond the Divide: Rethinking Relations between Alternative and Conventional Food Networks in Europe, „Journal of Economic Geography” 2006, No 6 [s. 181–199].pl_PL
dc.referencesSwulińska-Katulska A., Szuber M., Świadomość konsumentów i producentów w ocenie jakości produktów regionalnych, „Zagadnienia Doradztwa Rolniczego” 2006, nr 2 [s. 30–41].pl_PL
dc.referencesTacca A., Perna et Parma: una biografia del prosciutto, Parma 1990.pl_PL
dc.referencesTregear A., Gorton M., The challenges of sharing: brands as club goods, „European Journal of Marketing” 2009, vol. 43, No 5/6.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o rejestracji i ochronie nazw i oznaczeń produktów rolnych i środków spożywczych oraz o produktach tradycyjnych, DzU RP, 2004, nr 10, poz. 68 [s. 823–833].pl_PL
dc.referencesUsunier J.C., Lee J.A., Marketing Across Cultures, Prentice Hall, Harlow 2009.pl_PL
dc.referencesWagen van der L., White L., Events Management, Pearson, Frenchs Forest 2010.pl_PL
dc.referencesWirthgen A., Consumer, Retailer, and Producer Assessments of Product Differentiation According to Regional Origin and Process Quality, „Agribusiness” 2005, t. 21, No 2 [s. 191–211].pl_PL
dc.referenceshttp://www.3torri.compl_PL
dc.referenceshttp://www.academiabarilla.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.acetaiadigiorgio.it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.acetaiaditalia.it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.acetaialabonissima.it/lang1/home.htmlpl_PL
dc.referenceshttp://www.agraria.org/pl_PL
dc.referenceshttp://www.agriturist.it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.aof.revues.org/pl_PL
dc.referenceshttp://www.balsamico.it/ing_adsl/home.htmlpl_PL
dc.referenceshttp://www.bella–toscana.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.blog.prosciutto.it/it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.cheesemaking.compl_PL
dc.referenceshttp://www.chianti.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.consorziobalsamico.itpl_PL
dc.referenceshttp://www.consorzioolioseggiano.it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.consorziopecorinosiciliano.it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.crcnetbase.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.culturalitaly.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.discovertheorigin.co.uk/pl_PL
dc.referenceshttp://www.discovertuscany.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.ezinearticles.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.firenzemadeintuscany.com/it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.fondazioneslowfood.it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.formalibera.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.frantoiofranci.it/index_engl.htmlpl_PL
dc.referenceshttp://www.gerinispa.it/public/gerini/pl_PL
dc.referenceshttp://www.ghelli.it/ita/home.htmlpl_PL
dc.referenceshttp://www.giardino.alpoggiolo.it/fr.htmlpl_PL
dc.referenceshttp://www.gorgonzola.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.greve-in-chianti.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.herbalextractonline.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.italian-cheese.org/en/pl_PL
dc.referenceshttp://www.italiancheese.tumblr.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.italtrade.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.legendsfromeurope.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.madridfusion.net/pl_PL
dc.referenceshttp://www.magiany.compl_PL
dc.referenceshttp://www.naturalmenteitaliano.it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.olio2go.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.parmigiano-reggiano.it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.pecorinoromano.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.pecorinotoscanodop.it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.prosciuttificiovaldinievole.it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.prosciuttodiparma.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.regione.toscana.it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.salcis.itpl_PL
dc.referenceshttp://www.salumificioviani.compl_PL
dc.referenceshttp://www.santolivo.it/en/pl_PL
dc.referenceshttp://www.sienafree.it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.slowchianti.it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.slow–food.info/pl_PL
dc.referenceshttp://www.slowfood.it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.specialtyfood.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.stilnovodesign.it/Default.aspxpl_PL
dc.referenceshttp://www.tangoitalia.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.teatronaturale.it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.toscanafood.it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.toscanapromozione.it/pl_PL
dc.referenceshttp://www.transitionsabroad.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.travelandleisure.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.turismo.comune.modena.it/enpl_PL
dc.referenceshttp://www.tuscanmade.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.vallerona.net/index.asppl_PL
dc.referenceshttp://www.valtiberino.com/pl_PL
dc.referenceshttp://www.viverelatoscana.net/pl_PL
dc.referenceshttp://www.zafferanodop.it/pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-992-6


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe