Przeglądaj Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2019, Tom 8, Numer 1 według tytułu
Wyświetlanie pozycji 22-25 z 25
-
W dialogu z mistrzami albo jak rodzi się szkoła myślenia. Uwagi na marginesie lektury artykułu Ewy Marynowicz-Hetki „Szkoła myślenia: relacyjne procesy trwania i transformacji”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-01-03)In this auto/biographical essay, I present the mechanism of how a relationship between an editor of a monograph and the authors of texts submitted to it is forged. In this context, I propose a distinction between “hot” and ... -
The Word „master/Master” Sounds Strange…
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-01-02)The author avoids using the term master/Master, instead referring to the concept of a Teacher when describing the people who played a significant role in her life and who are the main protagonists of this article. These ... -
Wprowadzenie… albo dlaczego „Mistrz”… jest na przekór
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-01-02) -
Z Mistrzami podróż przez życie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-01-02)This article is a personal reflection on the role of a Master in one’s life. We all meet on our path people who in some way create our future. But we do not always realise it. Understanding their role in our lives allows ...