Show simple item record

dc.contributor.authorKrysiak, Karolina
dc.date.accessioned2019-11-22T14:05:55Z
dc.date.available2019-11-22T14:05:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2299-8403
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30870
dc.description.abstractThe purpose of this article is to show whether tourism investments and services operating in the city actually affect the development of entrepreneurship in the commune of Uniejów. For this purpose a questionnaire survey was carried out among Uniejów companies, which provided answers to questions regarding the new ways and the level of entrepreneurship development in the commune of Uniejów. In addition, an interview with the president of the Uniejów Association of Tourist Entrepreneurs (USPT) was conducted. The interview and the questionnaire survey were supplemented with field studies consisting of observation and analysis of the existing and planned infrastructure and tourist base. The studies have confirmed that the investments and tourist services have an impact on the development of entrepreneurship in the commune of Uniejów.en_GB
dc.description.abstractCelem artykułu jest wykazanie, czy inwestycje i usługi turystyczne funkcjonujące i rozwijające się na terenie Uniejowa wywierają faktyczny wpływ na rozwój przedsiębiorczości w gminie. Aby ten cel osiągnąć wśród uniejowskich przedsiębiorców zostało przeprowadzone badanie kwestionariuszowe, które pozwoliło na zebranie opinii odnośnie kształtowania nowych dróg rozwoju przedsiębiorczości w gminie oraz dokonania oceny gminy Uniejów pod kątem rozwoju przedsiębiorczości. Ponadto przeprowadzono również osobny, pogłębiony wywiad kwestionariuszowy z Panią Prezes Uniejowskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorców Turystycznych (USPT). Wywiad oraz badanie kwestionariuszowe zostały uzupełnione badaniami terenowymi polegającymi na obserwacji i analizie istniejącego zagospodarowania terenu pod kątem stopnia zaawansowania i rozwoju występującej oraz projektowanej infrastruktury i bazy turystycznej.  Badania potwierdziły, że inwestycje i usługi turystyczne istniejące i rozwijające się w Uniejowie wywierają faktyczny wpływ na rozwój przedsiębiorczości w gminie.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesBiuletyn Uniejowski
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.pl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0pl_PL
dc.subjectentrepreneurshipen_GB
dc.subjecttourism investmentsen_GB
dc.subjectUniejówen_GB
dc.subjecttourist servicesen_GB
dc.subjectprzedsiębiorczośćpl_PL
dc.subjectinwestycje turystycznepl_PL
dc.subjectUniejówpl_PL
dc.subjectusługi turystycznepl_PL
dc.subjectbadania społecznepl_PL
dc.titleWpływ inwestycji i usług turystycznych na rozwój przedsiębiorczości w gminie Uniejówpl_PL
dc.title.alternativeThe impact of investments and tourist services on the development of entrepreneurship in Uniejów communeen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number99-114
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, 90-139 Łódź, ul. Narutowicza 88
dc.identifier.eissn2449-8319
dc.referencesBłażejczyk K., Szmyd J., Adamczyk A.B., Ogólne cechy potencjału leczniczego klimatu i bioklimatu Uniejowa, „Biuletyn Uniejowski” 2012, t. 1, s. 43–60.pl_PL
dc.referencesBordun M., Znaczenie inwestycji turystycznych w stymulowaniu popytu turystycznego na przykładzie gminy Biały Bór, [w:] Popyt turystyczny. Fundusze europejskie, znaczenie regionalne, Zeszyty Naukowe nr 700, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2012, s. 139–150.pl_PL
dc.referencesDziegieć E., Bachvarov M., Relacje między pojęciami „rekreacja” i „turystyka”, „Turyzm” 2005, t. 15, s. 79–93.pl_PL
dc.referencesGałecki R., Znaczenie efektu mnożnikowego wpływów z turystyki dla rozwoju regionu i miejscowości, [w:] Rola i zadania samorządu terytorialnego w rozwoju gospodarki turystycznej, red. R. Gałecki, MWSH–P, Łowicz 2004, s. 113–117.pl_PL
dc.referencesGrobelna A., Marciszewska B., Rola usług Spa & Wellness w kreowaniu pozytywnych doświadczeń konsumentów na przykładzie produktów hotelowych, „Polityki Europejskie. Finanse. Marketing” 2013, nr 9(58), s. 184–195.pl_PL
dc.referencesHall C.M., Page S.J., The geography of tourism and recreation. Environment, place and space, Wyd. Routledge, London–New York 2002, s. 55.pl_PL
dc.referencesKaczmarek J., Smętkiewicz K., Walory przyrodnicze gminy Uniejów – formy ochrony przyrody, „Biuletyn Uniejowski” 2012, t. 1, s. 4.pl_PL
dc.referencesKobojek E., Położenie fizycznogeograficzne gminy i miasta Uniejów, „Biuletyn Uniejowski” 2012, t. 1, s. 9–20.pl_PL
dc.referencesKowalska P., Zintegrowany produkt turystyczny w działaniach promocyjnych gminy Uniejów i jego rola w budowaniu marki miejsca, „Biuletyn Uniejowski” 2016, t. 5, s. 107–126.pl_PL
dc.referencesKulawiak A., Wpływ władz lokalnych na rozwój gospodarczy miasta. Przykład Uniejowa, [w:] Wyzwania polityki regionalnej i lokalnej, red. S. Ciosk, A. Raczyk, Rozprawy Naukowe Instytutu Geografii i Rozwoju Regionalnego Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2013, s. 20.pl_PL
dc.referencesLamprecht M., Kilka uwag o rozwoju Uniejowa w świetle nowych funkcji miasta, „Biuletyn Uniejowski” 2012, t. 1, s. 131–138.pl_PL
dc.referencesLewandowska A., Usługa turystyczna jako produkt, [w:] Marketing usług turystycznych, red. A. Panasiuk, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 78.pl_PL
dc.referencesLiszewski S., Przestrzeń turystyczna, „Turyzm” 1995, t. 5(2), s. 87–103.pl_PL
dc.referencesMaslow A.H., A Theory of Human Motivation, „Psychological Review” 1943, t. 50, nr 4, s. 370–396.pl_PL
dc.referencesMilne S., Ateljevic I., Tourism, economic development and the global-local nexus: theory embracing complexity, „Tourism Geographies” 2001, nr 3(4), s. 369–393.pl_PL
dc.referencesNowakowska A., Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze, [w:] Kompendium wiedzy o turystyce, red. G. Gołembski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 19–61.pl_PL
dc.referencesPrzecławski K., Turystyka a wychowanie, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1973, s. 25.pl_PL
dc.referencesRaport PARP o stanie sektora MSP w Polsce, wrzesień 2017.pl_PL
dc.referencesStrategia rozwoju gminy Uniejów na lata 2013–2020.pl_PL
dc.referencesStrużycki M., Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem. Uwarunkowania Europejskie, Wyd. Difin, Warszawa 2002, s. 20.pl_PL
dc.referencesSuliborski A., Walkiewicz D., Współczesne zróżnicowanie społeczno-gospodarcze województwa łódzkiego, [w:] Województwo łódzkie 1919–2009, red. Badziak K., Łapa M., Polskie Towarzystwo Historyczne Oddział w Łodzi, Dom Wydawniczy Księży Młyn, Łódź 2009, s. 40.pl_PL
dc.referencesTosek A., Konkurencja i kooperacja w sektorze turystyki, „Biuletyn Uniejowski” 2016, t. 5, s. 91–106.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz.U. 1997, nr 133, poz. 884).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. 2004, nr 173, poz. 807).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz.U. 2018, poz. 646).pl_PL
dc.referencesWarszyńska J., Jackowiak A., Podstawy geografii turyzmu, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 1979, s. 20.pl_PL
dc.referencesWiśniewski S., Dostępność transportowa Uniejowa – ujęcie regionalne, „Biuletyn Uniejowski” 2014, t. 3, s. 67–82.pl_PL
dc.referencesWojnarowska A., Przestrzeń publiczna Uniejowa, „Biuletyn Uniejowski” 2015, t. 4, s. 25–43.pl_PL
dc.referenceshttp://browarwiatr.pl/browar/browar-restauracyjny/ [dostęp: 11.10.2017].pl_PL
dc.referenceshttp://herbowauniejow.pl/ [dostęp: 1.08.2017].pl_PL
dc.referenceshttp://swiatspa.info/definicja-spa-i-wellness/ [dostęp: 7.07.2017].pl_PL
dc.referenceshttp://uniejow.gotopoland.eu/ [dostęp: 7.07.2017].pl_PL
dc.referenceshttp://www.termalna.com.pl/ [dostęp: 30.07.2017].pl_PL
dc.referenceshttp://zamekwuniejowie.pl/ [dostęp: 7.07.2017].pl_PL
dc.contributor.authorEmailkarolinakrysiak5@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/2299-8403.08.06
dc.relation.volume8pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Except where otherwise noted, this item's license is described as This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.