Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPapiernik-Wojdera, Marzena
dc.contributor.editorDuraj, Jan
dc.contributor.editorSajnóg, Artur
dc.date.accessioned2019-09-17T07:24:29Z
dc.date.available2019-09-17T07:24:29Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationPapiernik-Wojdera M., Rzeczywiste tempo sprzedaży a poziom wewnętrznej stopy wzrostu przedsiębiorstwa w warunkach dekoniunktury gospodarczej, [w:] Ekonomiczne i pozaekonomiczne czynniki zarządzania wartością przedsiębiorstwa, Duraj J., Sajnóg A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 209-227, doi: 10.18778/7525-866-0.11pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-866-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30189
dc.description.abstractSales management is one of the most important problems of enterprise activity during an economic downturn. Sales drop and financial distress, at that time, create fundamental challenges for further activity and development of an enterprise. In these circumstances the internal growth rate could be a helpful concept in sales management. The internal growth rate (IGR) is the rate at which a company can grow without obtaining outside financing. The aim of this paper is to present the idea of internal growth rate and its application to recognition of relations between real sales growth and internal growth rate on the example of companies from the light industry sector listed on the Warsaw Stock Exchange. That problems have been presented in the context of changes in debt of polish industrial companies between 2006–12 and companies' debt forecast in the near future.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDuraj J., Sajnóg A. (red.), Ekonomiczne i pozaekonomiczne czynniki zarządzania wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectreal growth ratepl_PL
dc.subjectinternal growth ratepl_PL
dc.subjecteconomic downturnpl_PL
dc.subjectrealna stopa wzrostupl_PL
dc.subjectwewnętrzna stopa wzrostupl_PL
dc.subjectpogorszenie koniunktury gospodarczejpl_PL
dc.titleRzeczywiste tempo sprzedaży a poziom wewnętrznej stopy wzrostu przedsiębiorstwa w warunkach dekoniunktury gospodarczejpl_PL
dc.title.alternativeReal growth rate and internal growth rate of enterprise during an economic downturnpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number209-227pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Analizy i Strategii Przedsiębiorstwapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-323-8
dc.referencesInformacja o kondycji sektora przedsiębiorstw ze szczególnym uwzględnieniem stanu koniunktury w IV kw. 2012 oraz prognoz koniunktury na I kw. 2013 r. – http://www.nbp.pl/publikacje/koniunktura/raport_1_kw_2013.pdf (dostęp 01 marca 2013 r.).pl_PL
dc.referencesInformacja po posiedzeniu Rady Polityki Pieniężnej NBP w dniach 5–6 marca 2013 r.; http://www.nbp.pl/polityka_pieniezna/dokumenty/files/rpp_2013_03_06.pdf.pl_PL
dc.referencesRaport o inflacji – marzec 2013 r., Narodowy Bank Polski, Rada Polityki Pieniężnej, Warszawa, marzec 2013.pl_PL
dc.referenceshttp://www.nbp.pl/home.aspx?f=/aktualnosci/wiadomosci_2013/20130311_pkb.html (dostęp 10 marca 2013 r.).pl_PL
dc.referencesHagemejer J., Jankiewicz Z., Postek Ł., Puchalska K., Sawicka A., Sytuacja finansowa sektora przedsiębiorstw w III kw. 2012 r., Instytut Ekonomiczny NBP, Warszawa, 17.12.2012 r.pl_PL
dc.referencesHiggins R. C., How Much Growth Can a Firm Afford?, „Financial Management” 1977, Vol. 6.pl_PL
dc.referencesHiggins R. C., Kerin R. A., Managing the Growth – Financial Policy Nexus in Retailing, „Journal of Retailing” 1983, Vol. 59, No. 3.pl_PL
dc.referencesLee Ch. F., Lee A. C. (ed.), Encyclopedia of Finance, Springer Science and Business Media Inc., New York 2006.pl_PL
dc.referencesOcena kondycji ekonomicznej sektora przedsiębiorstw niefinansowych w 2009 r. w świetle danych F-01/I-01, NBP Instytut Ekonomiczny, czerwiec 2010 – http://www.nbp.pl/publikacje/koniunktura/raport_2009.pdf (dostęp 01 marca 2013 r.).pl_PL
dc.referencesPapiernik-Wojdera M., Koncepcja zrównoważonego wzrostu a zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwa, [w:] T. Dudycz, G. Osbert Pociecha, B. Brycz (red.), Efektywność – konceptualizacja i uwarunkowania, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 262, Wrocław 2012 (według informacji Redaktora Naczelnego Wydawnictwa praca ukaże się drukiem na początku 2013 r.).pl_PL
dc.referencesPlatt H. D., Platt M. B., Chen G., Sustainable Growth Rate of Firms in Financial Distress, „Journal of Economics and Finance”, Summer 1995, Vol. 19, No. 2.pl_PL
dc.referencesSytuacja na rynku kredytowym – wyniki ankiety do przewodniczących komitetów kredytowych. I kwartał 2013 r. Warszawa, styczeń 2013 r. – http://www.nbp.pl/systemfinansowy/rynek_kredytowy_2013_1.pdf (dostęp 01 marca 2013 r.).pl_PL
dc.referencesZoltners A. A., Sinha P., Lorimer S. E., The Complete Guide to Sales Force Incentive Compensation, Setting Effective Goals and Objectives (chapter 9), AMACOM, New York 2006.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-866-0.11


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe