Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorComporek, Michał
dc.contributor.editorDuraj, Jan
dc.contributor.editorSajnóg, Artur
dc.date.accessioned2019-09-17T07:09:52Z
dc.date.available2019-09-17T07:09:52Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationComporek M., Kształtowanie standingu finansowego klubów piłkarskich notowanych na Stoxx Europe Football Index w latach 2007–2011 w zależności od osiąganych przez nie rezultatów sportowych, [w:] Ekonomiczne i pozaekonomiczne czynniki zarządzania wartością przedsiębiorstwa, Duraj J., Sajnóg A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 31-61, doi: 10.18778/7525-866-0.03pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-866-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30181
dc.description.abstractIn contemporary world sport is a priceless civilizational, cultural and social value. In developed societies, it is seen as a common good, available in various forms – according to the abilities and interests of citizens. Sport is also a component of the social policy of the modern state, encouraging many sectors of the economy. Analyzing the history of football, it appears that in most cases, football clubs have been established by the local communities in which they play, and so far played a very important role. However, many researchers are of the opinion that the currently functioning football clubs are similar to the typical manufacturing or service enterprises, aimed at generating profit. The main goal of this article is to verify the hypothesis stating that „the financial standing of football clubs listed on the Stoxx Europe Football Index in yeras 2007–2011 is much dependent on the result achieved by the sports”. Hypothesis has been subjected to empirical verification using selected measures of assessing the effectiveness of the company's financial and statistical measures. In the article shown legal recognition of sports clubs, nature of the valuation of their value or characteristics of the entities. Eventually an attempt was made to answer the question: whether desire of football clubs to reach as many sports success is solely motivated by financial premises?pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDuraj J., Sajnóg A. (red.), Ekonomiczne i pozaekonomiczne czynniki zarządzania wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectfinancial standingpl_PL
dc.subjectfootball clubspl_PL
dc.subjectsports resultspl_PL
dc.subjectrezultat sportowypl_PL
dc.subjectstanding finansowypl_PL
dc.subjectkluby piłkarskiepl_PL
dc.titleKształtowanie standingu finansowego klubów piłkarskich notowanych na Stoxx Europe Football Index w latach 2007–2011 w zależności od osiąganych przez nie rezultatów sportowychpl_PL
dc.title.alternativeShaping of financial standing of football clubs listed on the Stoxx Europe Football Index in years 2007–2011 in depends of obtained sports resultspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number31-61pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Analizy i Strategii Przedsiębiorstwapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-323-8
dc.referencesBiała Księga na Temat Sportu, Komisja Wspólnot Europejskich, Bruksela 2007.pl_PL
dc.referencesBień W., Zarządzanie finansami przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 1991.pl_PL
dc.referencesBuhler A., Football as an international business – an Anglo-German comparison, „European Journal for Sport and Society” 2006, Vol. 3(1), Plymouth 2006.pl_PL
dc.referencesDudek D., Pojęcie klubu sportowego, „Studia Humanistyczne” 2005, nr 5, Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesDudek D., Krytyczne tezy do naukowych badań nad sportem, [w]: T. Jurek, K. Obodyński, S. Zaborniak (red.), Z dziejów turystyki i sportu w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2009.pl_PL
dc.referencesDudek D., Zarys dziejów i organizacja stowarzyszeń kultury fizycznej, „Studia i Monografie” 2000, nr 16, Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesEkstraklasa piłkarskiego biznesu 2011, Ernst & Young, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesGłodowski M., Wycena klubu piłkarskiego na przykładzie Juventus Turyn, [w:] M. Panfil, A. Szablewski (red.), Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki, Wydawnictwo Poltex, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W., Hejduk I., Restrukturyzacja firmy jako kierunek wzrostu jej wartości, [w:] A. Herman, A. Szablewski (red.), Zarządzanie wartością firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesHamil S., Michie J., Oughton C. (red.), A Game of Two Halves? The Business of Football, Edynburg 1999.pl_PL
dc.referencesJażdżewska I., Statystyka dla geografów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2003.pl_PL
dc.referencesMaksymiuk K., Cristiano Ronaldo w sprawozdaniu finansowym, czyli o wartościach niematerialnych w klubach piłkarskich, „BDO Podatki i Rachunkowość” 2008, nr 8(10), serwis internetowy www.bdo.pl.pl_PL
dc.referencesMarcinkowska M., Ocena działalności instytucji finansowych, Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesMosiądz M., Roy F., Klub sportowy a przedsiębiorstwo – podejście do wyceny, Fitz Roy Conculting & Investments, serwis internetowy http://fitz-roy.pl/.pl_PL
dc.referencesRachunek satelitarny sportu dla Polski, Instytut Statystyki Publicznej Głównego Urzędu Statystycznego, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesRaport Calcio 2012, Federcalcio FIGC, Rzym 2012.pl_PL
dc.referencesSkoczylas W. (red.), Determinanty i modele wartości przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesSłownik Ekonomiczny PWN, serwis internetowy PWN Biznes www.biznes.pwn.pl.pl_PL
dc.referencesStrategia rozwoju sportu w Polsce do roku 2015, Ministerstwo Sportu, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesTacon R., Football and Social Inclusion: Evaluating Social Policy, Football Governance Research Center, Research Paper 2005 No. 1.pl_PL
dc.referencesTusiński Ł., Trzy podstawowe funkcje w działalności klubów piłkarskich, serwis internetowy http://www.marketingsportowy.pl.pl_PL
dc.referencesWaśniewski T., Skoczylas W., Analiza finansowa w przedsiębiorstwie, WSB, Poznań 1997.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-866-0.03


Pliki tej pozycji

No Thumbnail [100%x80]
Thumbnail
No Thumbnail [100%x80]

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe