Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGrzegorczyk, Malgorzata
dc.contributor.editorTrzmielak, Dariusz M.
dc.date.accessioned2019-09-11T11:13:20Z
dc.date.available2019-09-11T11:13:20Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationGrzegorczyk M., Rola komercjalizacji wiedzy w identyfikacji możliwości biznesowych i rozwoju nowych produktów na przykładzie współpracy uczelni z firmą Hipovet Laboratorium, [w:] Innowacje i komercjalizacja w biotechnologii, Trzmielak D. M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 207-218, doi: 10.18778/922375-5-6.12pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-922375-5-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30136
dc.descriptionArtykuł jest głosem w dyskusji na temat roli współpracy środowiska nauki i biznesu w celu rozpoznawania możliwości biznesowych i rozwoju nowych produktów. Omawia kwestie wsparcia przedsiębiorstw przez ośrodki naukowe w zakresie wiedzy rynkowej oraz wiedzy technologicznej i wykorzystania współpracy w strategiach rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem strategii rozwoju produktu i dywersyfikacji. W artykule zaprezentowano przypadek współpracy Uniwersytetu Łódzkiego z firmą Hipovet Laboratorium, jedynego polskiego producenta kosmetyków dla koni i małych zwierząt z nanosrebrem oraz rozwoju nowych produktów przy wsparciu UŁ w zakresie wiedzy rynkowej i technologicznej.pl_PL
dc.description.abstractThis article is a voice in the debate on the role of collaboration between academic and business environment in order to identify market opportunities and the development of new products. It discusses issues of research centers support for the enterprises in the field of market knowledge and technological knowledge, with particular emphasis on product development strategy and diversification. This article presents a case of Hipovet Laboratorium, the only Polish manufacturer of cosmetics for horses and small animals including nanosilver and development of new products with the support of the University of Lodz, Chemistry Faculty.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofTrzmielak D. M. (red.), Innowacje i komercjalizacja w biotechnologii, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkomercjalizacja wiedzypl_PL
dc.subjectidentyfikacja możliwości biznesowychpl_PL
dc.subjectrozwój nowych produktówpl_PL
dc.subjectwspółpraca uczelni z firmamipl_PL
dc.subjectHipovet Laboratoriumpl_PL
dc.titleRola komercjalizacji wiedzy w identyfikacji możliwości biznesowych i rozwoju nowych produktów na przykładzie współpracy uczelni z firmą Hipovet Laboratoriumpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number207-218pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesAnsoff H. I., Corporate Strategy, McGraw-Hill, New York, 1980.pl_PL
dc.referencesChoi Y. R., Sheperd D. A., Entrepreneurs’ decisions to exploit opportunities, “Journal of Management”, vol. 30, no. 3, 2004.pl_PL
dc.referencesCohen W. M., Levinthal D. A., Absorptive capacity: a new perspective on learning and innovation, “Administrative Science Quarterly”, vol. 5, 1990.pl_PL
dc.referencesErnst&Young, Beyond Borders – Global Biotechnology Report, London.pl_PL
dc.referencesGaglio C. M., Katz J. A. (2001): The psychological basis of opportunity identification: entrepreneurial alertness, “Small Business Economics, vol. 16, no.2, 2010.pl_PL
dc.referencesHaffer M., Strategie nowego produktu polskich przedsiębiorstw, „Marketing i Rynek”, nr 2, 1999.pl_PL
dc.referencesHolcombe R. G., The origins of entrepreneurial opportunities, “Review of Austrian Economics”, vol. 16, no. 1, 2003.pl_PL
dc.referenceshttp://www.nauka.gov.pl/nauka/polityka–naukowa–panstwa/biotechnologia/biotechnologia/pl_PL
dc.referencesJerschina J., Lalik-Budzewska D., Beźnic S., Ocena transferu wiedzy i powiązań sfery B+R oraz instytucji otoczenia biznesu z przedsiębiorstwami – główne wnioski, materiały CEM Instytutu Badań Rynku i Opinii Publicznej, Kraków, 2009.pl_PL
dc.referencesKirzner I., Entrepreneurial discovery and the competitive market process. An Austrian approach, “Journal of Economic Literature”, vol.35, 1997.pl_PL
dc.referencesLumpkin G. T., Lichtenstein B. B., The role of organizational learning in the opportunity-recognition process, “Entrepreneurship Theory and Practice”, vol. 29, no. 4, 2005.pl_PL
dc.referencesOzgen E., Baron R. A., Social sources of information in opportunity recognition: effects of mentors, industry networks, and professional forums, “Journal of Business Venturing”, vol. 22, no. 2, 2007.pl_PL
dc.referencesPark J. S., Opportunity recognition and product innovation in entrepreneurial hi-tech start-ups: a new perspective and supporting case study, “Technovation”, vol. 25, 2005.pl_PL
dc.referencesRutkowski I., Wymiary powodzenia strategii rozwoju nowego produktu, [w:] Kall J., Sojkin B., Zarządzanie produktem w warunkach globalizacji gospodarki, Wydawnictwo AE w Poznaniu,Poznań, 2004.pl_PL
dc.referencesSchumpeter J. A., The Theory of Economic Development, Transaction Publisher, London, 1934.pl_PL
dc.referencesShane S., A General Theory of Entrepreneurship. The Individual-opportunity Nexus, Edward Elgar, Cheltenham, 2003.pl_PL
dc.referencesSiegel D. S., Renko M., The role of market and technological knowledge in recognizing entrepreneurial opportunities, Management Decision”, vol. 50, no. 5, 2012.pl_PL
dc.referencesSingh R. P., Entrepreneurial Opportunity Recognition through Social Networks, Garland Publishing, New York, 2000.pl_PL
dc.referencesStrategor, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa, 1995.pl_PL
dc.referencesTaranko T., Strategie nowego produktu i związane z nimi ryzyko, [w:] Kall J., Sojkin, B., Zarządzanie produktem w warunkach globalizacji gospodarki, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań, 2004.pl_PL
dc.referencesTrzmielak D. M., Komercjalizacja wiedzy i technologii – determinanty i strategie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź [w druku], 2013.pl_PL
dc.referencesWrigley L., Divisional Autonomy and Diversification, Harvard University Press, Boston, 1970.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/922375-5-6.12


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe