Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKosiń, Paweł
dc.contributor.editorDuraj, Agnieszka Natasza
dc.contributor.editorPapiernik-Wojdera, Marzena
dc.date.accessioned2019-07-18T06:41:07Z
dc.date.available2019-07-18T06:41:07Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationKosiń P., Usieciowienie przedsiębiorstwa a rentowność kapitału własnego – dźwignia sieciowa, [w:] Paradygmaty i instrumenty kreowania wartości przedsiębiorstwa, Duraj A. N., Papiernik-Wojdera M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 145-156, doi: 10.18778/7525-867-7.10pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-867-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/29580
dc.description.abstractThe contemporary management requires quite new ideas to create the leading strategic positions of an enterprise in the variable and competitive environment. Some of these ideas are connected with functioning of enterprise’s network as a new way to coordinate the partners’ economic behavior. In this article the new instrument of modeling of returns creating is proposed–network leverage. It comes out by the higher profits at the wider range of heterarchical relations with independent partners. The key calculations have been illustrated by a case. All of proposed formulas are adequate to common financial systems of data record.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDuraj A. N., Papiernik-Wojdera M. (red.), Paradygmaty i instrumenty kreowania wartości przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectnetwork of enterprisespl_PL
dc.subjectnetwork leveragepl_PL
dc.subjectusieciowienie przedsiębiorstwapl_PL
dc.subjectdźwignia sieciowapl_PL
dc.titleUsieciowienie przedsiębiorstwa a rentowność kapitału własnego – dźwignia sieciowapl_PL
dc.title.alternativeEnterprise networking and return on equity – network leveragepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number145-156pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Katowicachpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-257-6
dc.referencesCyfert S., Granice organizacji, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań 2012.pl_PL
dc.referencesHatch M., Teoria organizacji, PWN, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesRoos G., Pike S., Fernstrӧm L., Managing intellectual capital in practice, Elsevier/Butterworth-Heinemann, New York 2005.pl_PL
dc.referencesSimons R., The Levers of Control – How Managers Use Innovative Control Systems to Drive Strategic Renewal, Harvard Business School Press, Boston 1995.pl_PL
dc.referencesSlywotzky A., Morrison D. J., Adelman B., Strefa zysku, PWE, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesSobańska I. (red), Rachunek kosztów i rachunkowość zarządcza. Najnowsze tendencje, procedury i ich zastosowanie w przedsiębiorstwach, C. H. Beck, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesSzymura-Tyc M., Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, AE Katowice, Katowice 2006.pl_PL
dc.referencesŚliwa K., Ujwary-Gil A., Dylemat wartości przedsiębiorstwa. Metoda VAICTM, „Organizacja i Kierowanie” 2006, nr 1(123).pl_PL
dc.referencesUrbanowska-Sojkin E. , Banaszczyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2007.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-867-7.10


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe