Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMichalska-Żyła, Agnieszka
dc.contributor.authorMichalska-Dominiak, Beata
dc.date.accessioned2019-07-12T11:59:58Z
dc.date.available2019-07-12T11:59:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1427-9657
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/29440
dc.description.abstractThe aim of the article is to present a specific approach to the problem of constructing the regional identity of the Lodzkie Region based on activities promoting the region. Attention was focused on those activities that have specific form of so-called “events”. These initiatives have, in addition, a function integrating representatives of various communities associated with the region and an educational function within the scope of ideas and methodologies of design thinking (as the big idea of the Lodzkie brand). Attention was drawn to their “out of the box” and innovative approach to the construction of regional identification.en_GB
dc.description.abstractЦелью статьи является презентация определенного подхода к проблеме конструирования региональной самоидентификации Лодзинского Воеводства, основываясь на промоции региона. Внимание сосредоточено на такой деятельности, которая имеет форму так называемых «ивентов». Эти Инициативы, кроме того, должны объединять также интеграционную функцию представителей различных сообществ, связанных с регионом и образовательную функцию в области идей и методологии проектного мышления (как главной идеи марки Лодзи). Внимание также обращенона нетипичный характер этих инициатив, основанный на инновационном подходе к созданию региональной самоидентификации.ru_RU
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesEastern Review;7
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.pl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0pl_PL
dc.subjectregional identityen_GB
dc.subjectLodzkie Regionen_GB
dc.subjectdesign thinkingen_GB
dc.subjectpromotional activitiesen_GB
dc.subjectрегиональная самоидентификацияru_RU
dc.subjectЛодзинское воеводствоru_RU
dc.subjectдеятельность по продвижениюru_RU
dc.titlePartycypatywne działania promocyjne jako czynnik budowania tożsamości regionalnej. Przykład województwa łódzkiegopl_PL
dc.title.alternativeParticipatory promotional activities as a factor of building regional identity. An example of the Lodzkie Regionen_GB
dc.title.alternativeПартиципационная деятельность как фактор создания региональной самоидентификации. Пример Лодзинского Воеводстваru_RU
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number175-188
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki
dc.contributor.authorAffiliationUrząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
dc.identifier.eissn2451-2567
dc.referencesBauman Z., Dwa szkice o moralności ponowoczesnej, Warszawa 1994.ru_RU
dc.referencesBoryczka E., Tożsamość Łodzi, czyli o prawdzie tego miasta, [w:] Nowoczesne miasto. Badania, instrumenty, analizy, red. Z. Przygodzki, M. E. Sokołowicz, Łódź 2008.ru_RU
dc.referencesBrown T., Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation, New York 2011.ru_RU
dc.referencesBukowski A., Władza, terytorium, tożsamość. Społeczne konstruowanie regionu, [w:] Zarządzenie przestrzenią. Globalizacja, etniczność, władza, red. A. Bukowski, M. Lubaś, J. Nowak, Kraków 2006.ru_RU
dc.referencesDziekanowska M., Tożsamość społeczna a globalizacja, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 517. Studia Sociologica” 2008, nr 18.ru_RU
dc.referencesGlińska E., Sposoby badania wizerunku miejsca, „Samorząd Terytorialny” 2011, nr 11.ru_RU
dc.referencesŁuczak A., Wizerunek miasta, „Samorząd Terytorialny” 2001, nr 1–2.ru_RU
dc.referencesMelchior M., Tożsamość jednostki – ciągłość i zmiana (rozważania w oparciu o analizę doświadczenia biograficznego Ocalonych z Zagłady), [w:] Od kontestacji do konsumpcji, red. M. Kempny, K. Kiciński, E. Zakrzewska-Manterys, Warszawa 2004.ru_RU
dc.referencesMisztal B., Tożsamość jako pojęcie i zjawisko społeczne w zderzeniu z procesami globalizacji, [w:] Tożsamość bez granic, red. E. Budakowska, Warszawa 2005.ru_RU
dc.referencesNajlepsze działania promocyjne polskich miast i regionów. Edycja 2015–2016, http://marketingmiejsca.com.pl/media/uploaded/raportpaw48nyvsn3/Raport_Najlepsze_dziala-nia_promo_polskich_miast_i_regionow_Raport_2015-2016.pdf (dostęp 16.11.2016).ru_RU
dc.referencesNikitorowicz J., Edukacja regionalna jako podstawa kreowania społeczeństwa obywatelskiego, [w:] Kierunki rozwoju edukacji w zmieniającej się przestrzeni społecznej. Księga jubileuszowa dedykowana profesorowi doktorowi habilitowanemu Michałowi Balickiemu, red. A. Cudowska, Białystok 2011.ru_RU
dc.referencesProgram kreacji i promocji marki województwa łódzkiego z planem wdrożenia w latach 2012–2016, http://lodzkie.pl/lodzkie-marka/download/805_0c53c94cd87a04d06ca7036f749e3d71 (dostęp 16.11.2016).ru_RU
dc.referencesSokołowicz M., Boryczka E., Marka Łodzi jako czynnik budujący tożsamość Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego, [w:] Łódzka metropolia. Problemy integracji społecznej i przestrzennej, red. A. Suliborski, Z. Przygocki, Łódź 2010.ru_RU
dc.referencesSzczepański M. S., Tożsamość regionalna – w kręgu pojęć podstawowych, [w:] Badania nad tożsamością regionalną, red. A. Matczak, Łódź–Ciechanów 1999.ru_RU
dc.referencesWaszczyńska K., Wokół problematyki tożsamości, „Rocznik Towarzystwa Naukowego Płockiego” 2014, nr 6.ru_RU
dc.referencesWiśniewski M., Odrębność rozwojowa regionu łódzkiego. Niewykorzystane dziedzictwo królestwa polskiego, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica” 2010, nr 245.ru_RU
dc.referencesZarycki T., Wybrane dylematy budowy tożsamości regionalnej, Wrocław 2008, http://www.iss.uw.edu.pl/zarycki/pdf/tozsamosc.pdf (dostęp 13.01.2017).ru_RU
dc.referencesZarycki T., Tucholska A., Region, którego miało nie być. Paradoksy tożsamości województwa świętokrzyskiego w kontekście krajowym i europejskim, Wrocław 2004, http://www.iss.uw.edu.pl/zarycki/pdf/swietokrzyskie.pdf (dostęp 10.01.2017).ru_RU
dc.contributor.authorEmailamichalska-zyla@wp.pl
dc.contributor.authorEmailbeata.m.dominiak@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/1427-9657.07.10


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.