Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGergelyova, Marta
dc.contributor.authorMcCarthy, Mark
dc.contributor.authorNielsen, Monica
dc.date.accessioned2019-07-02T08:55:33Z
dc.date.available2019-07-02T08:55:33Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/29123
dc.description.abstractArtykuł porusza kwestię wyzwania, przed którym stoi obecnie turyzm genealogiczny w hrabstwie Galway, położonym na zachodnim wybrzeżu Irlandii. W skondensowanej formie prezentuje on rezultaty badań terenowych, w których pouczone zostały metody jakościowe i ilościowe, tj. nagrywany wywiad grupowy, wywiady indywidualne (23 rozmówców), obserwacja (sześciu uczestników), dzienniki (dwóch uczestników) oraz ankiety (302 respondentów). Pomogły one stworzyć wszechstronny obraz turyzmu genealogicznego w badanym regionie i umożliwiły odpowiedzi na trzy palące pytania: Jakie są powody 50% spadku ogólnej liczby turystów genealogicznych odwiedzających Irlandię, notowanego od 2000 r.? Jakie są profile, potrzeby i oczekiwania turystów genealogicznych w Irlandii i jak różnią się one od tych obserwowanych u turystów głównego nurtu? Czy można odzyskać rynek turyzmu genealogicznego i - jeśli tak - jak można to osiągnąć? Badania przyniosły również świeże spojrzenie na promocję genealogii irlandzkiej i włączenie jej do nowych produktów turyzmu dziedzictwa, które uwzględniają miejscowe potrzeby, ale również reagują na konkurencyjne środowisko zglobalizowanego świata, w którym ich fola jest nieustannie redefiniowana.pl_PL
dc.description.abstractThls paper is concemed with the challenges now faced by genealogy tourism in County Galway, situated on Ireland’s western seaboard. It presents, in a condensed format, the results of fieldwork which combined qualitative and quantitative methodologles, namely recorded focusgroup and one-to-one interviews (23 interviewees), participant observation (6 partlcipants), diaries (2 partlcipants) and questionnaires (302 respondents). This assisted in producing a comprehensive cross-sectoral snapshot of genealogy tourism in the region and has enabled us to tackle three pertinent questions: what are the reasons behind the 50% decline in the overall number of genealogy tourists vlstting Ireland since 2000?; what are the profiles, needs and expectations of genealogy tourists coming to Ireland and how do they differ from those of mainstream tourists?; can the genealogy tourism market be recovered and - if yes - how can thls be achieved? Finally, the investigation brought fresh perspectives on marketing Irish genealogy and incorporating it into new heritage tourism products that respect local needs but respond to the competitive environment of a globalised world in which the tourism lndustry continuously redefines its roles.pl_PL
dc.description.sponsorshipZeszyt dofinansowany przez Komitet Nauk Geograficznych PANpl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism;2
dc.subjectgenealogiapl_PL
dc.subjectturystykapl_PL
dc.subjectIrlandiapl_PL
dc.subjectgenealogypl_PL
dc.subjecttourismpl_PL
dc.subjectIrelandpl_PL
dc.titleIrlandzki turyzm genealogiczny w zglobalizowanym świecie: analiza współczesnych trendów w hrabstwie Galwaypl_PL
dc.title.alternativeIrish Genealogy Tourism in a Globalised World: An Analysis of Contemporaiy Trends in County Galwaypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2008pl_PL
dc.page.number25-39pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSchool of Humanities, Galway-Mayo Institute of Technology, Republic of lrelandpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSchool of Humanities, Galway-Mayo Institute of Technology, Republic of lrelandpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSchool of Business, Galway-Mayo Institute of Technology, Republic of lrelandpl_PL
dc.referencesBurns, J., 2 October 2005, Tourism loses out as Irelancd's expats flnd roots on the Web’, The Sunday Times, p. 7.pl_PL
dc.referencesDepartment of Arts, Sports and Tourism (2005), Annita! Report 2004...The Irish Genealogical Project, pp. 6 2 - 70. <http://www.audgen.gov.le> (last accessed 17 November 2006).pl_PL
dc.referencesFailte Ireland, 2005a, Visitor Attitudes Survey 2005, Millward Brown IMS, p. 1.pl_PL
dc.referencesFailte Ireland, 2005b, Tourism Facts 2005. Tourism Performance In 2005, p. 1.pl_PL
dc.referencesGalway Chamber of Commerce and Industry and Regional Technical College Galway. 1997, Galway Tourism Research Report 1997: A Detailed Profile of Vlsitors to Galway City and County in 1997.pl_PL
dc.referencesGenealogical Society of Ireland, 2006, 'Is “Ancestry Tourism" ln Ireland now a thing of the past', lreland's Genealogical Gazette, vol. 1, no. 1, p. 1.pl_PL
dc.referencesGrenham. J., 2006, Tracing Your Irish Ancestors, 3rd Edition, Dublin: Gill and Macmillan.pl_PL
dc.referencesIrish Emigrant Online, 2005, 'Just a bit behind schedule' <http://www.emlgrant.le> 3 October (last accessed 17 November 2006).pl_PL
dc.referencesMcCarthy, T., 1991, The Irish Roots Guide. Dublin: The Lilliput Press Ltd.pl_PL
dc.referencesNash, C., 2000, Genealogical Identities, Presentation at the University of Western Australia, <http://www.las.uwa.edu.au/>, pp. 1-16ipl_PL
dc.referencesNielsen. M. & Murnion, P., 1995, Galway City Tourism Research Project 1994, Galway: Regional Technical College Galwaypl_PL
dc.referencesOram H., 2006, Dividends from diverslty, Marketing. <http://www.marketlng.le/apr06/artlclel.htm> (last accessed 17 November 2006).pl_PL
dc.referencesPartridge, S., 1998/99, The Irish Diaspora and developed democracy ln the British-Irish lslands’, Times Change. p. 16.pl_PL
dc.referencesRossi, E., 2006, The tltanic Job of Irish Genealogy Ltd., Irish Roots Issue 57, p. 15.pl_PL
dc.referencesTIARA, 1998, Report on Wie Irish Heritage Centre Customer Satisfaction Suwey. <http://www.tlara.le/results. htm>, (last accessed 17 November 2006).pl_PL
dc.referencesTourism Ireland, 2006a. Genealogy. Ouerseas visitors.pl_PL
dc.referencesTourism Ireland, 2006b, Scots Irish. A profile of the Scots Irish in the United States.pl_PL
dc.referencesTourism Research Centre, 2005, Development of a Model Business Plan for Genealogy Centres in Ireland. Dublin: Dublin Institute of Technology.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmarta.gergelyova@uclmail. netpl_PL
dc.contributor.authorEmailmark.mccarthy@gmit.iepl_PL
dc.contributor.authorEmailmonica.nielsen@gmit.iepl_PL
dc.relation.volume18pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord