Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKowalczyk, Andrzej
dc.date.accessioned2019-05-30T07:56:34Z
dc.date.available2019-05-30T07:56:34Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28755
dc.description.abstractCulinary tourism, one part of the wide- ranging cultural tourism, is becoming increasingly popular. Culinary tourists not only search for taste experiences but also want to develop their understanding, purchase products and so on. The factors which determine the culinary attractiveness of a region are the originality, variety and traditions of its cooking. Culinary tourism not only gives pleasure to its participants but may be an important factor in local development as well.pl_PL
dc.description.abstractTurystyka kulinarna, która staje się coraz bardziej popularna, jest częścią szeroko rozumianej turystyki kulturowej. Osoby uprawiające tę formę turystyki poszukują nie tylko doznań smakowych, ale pragną poszerzyć swoją wiedzę, dokonać zakupów itp. Czynnikami decydującymi o atrakcyjności kulinarnej regionu lub miejscowości są odmienność i różnorodność danej kuchni oraz wierność tradycji. Turystyka kulinarna nie tylko daje satysfakcję osobom ją uprawiającym, ale może być ważnym czynnikiem rozwoju lokalnego.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism;1-2
dc.subjectculinary tourismpl_PL
dc.subjectculinary attractivenesspl_PL
dc.subjectculinary regionspl_PL
dc.subjectregional productspl_PL
dc.subjectturystyka kulinarnapl_PL
dc.subjectatrakcyjność kulinarnapl_PL
dc.subjectregiony kulinarnepl_PL
dc.subjectprodukty regionalnepl_PL
dc.titleCulinary Tourism from a Geographical Perspectivepl_PL
dc.title.alternativeTurystyka kulinarna-ujęcie geograficznepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number163-186pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawski, Wydział Geografii i Studiów Regionalnychpl_PL
dc.referencesAlessandria - Monferrato. Food & wlrie, 2003, Alexala - Agenzia Turística Locale della Provincia di Alessandria, Alessandria.pl_PL
dc.referencesBierzeitung. Bier & Barock in Oslbayem und Böhmen, 2003, bez miejsca wydania.pl_PL
dc.referencesBogusz A. N., Zaczyński M., 2004, Barok na talerzu, „Wprost", 27 (1127), s. 61-62.pl_PL
dc.referencesCalci. tradizione, sioria e cultura/Calci, tradition, history and culture. Comune di Calci, Provincia di Pisa, bez roku wydania.pl_PL
dc.referencesChinas Gastronomieführer. Das Staatliche Amt für Tourismus der VR China, bez miejsca i roku wydania.pl_PL
dc.referencesChinese imperial cuisines, http://www.china.org/cn/ english/imperial/25792. htm.pl_PL
dc.referencesCieśla J., Rybak A., 2004, Kuchnia polska. „Polityka", 30 (2462). s. 3-10.pl_PL
dc.referencesConstantineau B.. 2004, Culinary gems of B.C. Restaurants providing a memaorable dining experience to be Usted www.culinarytourism.org/pdf/2004Jan_vancouver %20sun.pdf.pl_PL
dc.referencesEat the view. Promoting sustainable local products, 2002. The Countryside Agency, Wetherby.pl_PL
dc.referencesGastronomische Touren durch Pilsen. 2003, Magistrat der Stadt Pilsen.pl_PL
dc.referencesHall C. M., 2003, Consuming places: the role of food, wine and tourism in regional development, [w:l C. M. Hall, Sharpies L., Mitchell R., Macionis N., Cambo- ume B. (eds) Food tourism arround the rvorld. Development. management and markets, Butterworth-Heine- mann, Oxford - Burlington, s. 25-59.pl_PL
dc.referencesHall C. M.. Sharples L., 2003. The consumption of experiences or the experience of consumtlon? An introduction to the tourism of taste, [w:] C. M. Hall, L. Sharpies, R. Mitchell, N. Macionis, B. Camboume (eds), Food tourism arround the world. Development, management and markets, Butterworth-Heinemann, Oxford-Burlin- gton, s. 1-24.pl_PL
dc.referencesHall C. M.. Sharples L., Smith A., 2003. The experience of consumption or the consumption of experiences? Challenges and issues in food tourism, [w:] C. M. Hall, L. Sharpies, R. Mitchell, N. Macionis. B. Camboume (eds), Food tourism arround the world. Development, management and markets, Butterworth-Heinemann, Oxford-Burlington, s. 314-335.pl_PL
dc.referencesJohnson H.. Robinson J., 2001, Allas win świata, W1G- Press, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKowalczyk A., 2003, Szlaki wina - nowa forma aktywizacji turystycznej obszarów wiejskich, „Prace i Studia Geograficzne", t. 32, Geografia turyzmu, s. 69-98.pl_PL
dc.referencesLa coste degli etruschl A guide the wines, oil. cooking, beaches and villages. Costa degli Etruschi, Azienda Promozione Turística, Livorno, bez roku wydania.pl_PL
dc.referencesLes etapes du Cognac. Routes viticoles et tourlstigues en Chórente et Charente-Marttime, 2004, Maison des viticulteurs, Cognac.pl_PL
dc.referencesMünchen. Kulinarischer Innen-Stadtplan. Der Weg zu guter Gastlichkeit. bez roku i miejsca wydania.pl_PL
dc.referencesÓnogastronomicher Fíihrer der Basilicata. Gastronomie. Wein. Handwerk. Reiserouten. 2001. Azienda dl Promozione Turística Regionale - Instituto Geográfico de Agostini, Novara.pl_PL
dc.referencesSansoni F. M., 1999, Enogastronomla e tipicitá. Vinl pro- dotti e speciallia dell'Appennino Emiliano Romagnolo, Unione Appennino e Verde, Modena.pl_PL
dc.referencesSingapore. Food and entertainment, 1997, Singapore Tourism Board, Singapore.pl_PL
dc.referencesStrada dei vinl e del saporL Provincia di Ferrara, Associazi- one Strada dei Vini e dei Sapori della Provincia di Ferrara, Ferrara, bez roku wydania.pl_PL
dc.referencesStrada dei vini e dei sapori. Provincia di Ferrara. Catalogo. Catalogue, Katalog. 2003, 2003, Associazione Strada dei Vini e dei Sapori della Provincia di Ferrara, Ferrara.pl_PL
dc.referencesStrada dei vini e dei sapori. Provincia dl Ferrara, Guida catalogo. Guide catalogue, Guide catalogue, Reisehand- buch Katalog. 2004, 2004, Associazione Strada dei Vini e dei Sapori della Provincia di Ferrara, Ferrara.pl_PL
dc.referencesTourism of Jlavours in the province of Alessandria. Road map, 2002, Inst. Geográfico De Agostini, Novara.pl_PL
dc.referencesWiejskie jadło. Mapa kulinarna powiatu mrągowskiego. 2003, Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Turystyki Wiejskiej w Pieckach - Starostwo Powiatowe w Mrągowie, Piecki - Mrągowo.pl_PL
dc.referencesWolf E., 2004, Culinary tourism: a tasty economic proposition. June 2004, International Culinary Tourism Association, Portland.pl_PL
dc.referenceshttp: //chinesefood. about, com/od/regionalchines ecuisine.pl_PL
dc.referenceshttp://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_cuisine. http://europa.eu.int/comm/agriculture/qual (dane na 05.07.2004 r.).pl_PL
dc.referenceshttp://warriortours.com/intro/cuisine_eight.htm. http://www.alkmaar.nl/gemeente. http://www.bento.com/phgal3.html.pl_PL
dc.referenceshttp://www.chinabig.com.cn/en/travel/cuisine. http://www.chlopskiejadlo.com.pl. http: //www.culinaryeurope.org.pl_PL
dc.referenceshttp://www.eulinary-heritage.com. http://www.culinary-heritage.com/region.asp. http://www.culinarytourism.org/faq.php.pl_PL
dc.referenceshttp: //www.foodfestival.co.uk. http: //www.ludlow.org.uk. http://www.singaporefoodfestival.com.pl_PL
dc.referenceshttp://www.travelchinaguide.com/intro/euisine_drink/ eight_cuisines.htm.pl_PL
dc.relation.volume15pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord