dc.contributor.author | Jagłowska, Anna | |
dc.contributor.editor | Kuczyński, Ernest | |
dc.contributor.editor | Tomczyk, Michał | |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T08:29:46Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T08:29:46Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Jagłowska A., Nowe trendy w kulturze muzycznej Niemiec, [w:] Polityka – kultura – społeczeństwo. Niemcy, Austria, Szwajcaria w pierwszej dekadzie XXI wieku, Kuczyński E., Tomczyk M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 258-265, doi 10.18778/7525-958-2.18 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-958-2 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/28695 | |
dc.description.abstract | Berlin, Köln und vor allem Darmstadt waren die Zentren, die die Idee der Neuen Musik unterstützten. Schönberg, einer der einflussreichsten Komponisten des frühen 20. Jahrhundert, war die zentrale Figur in der Entwicklung der Zwölftontechnik, einer neuen Kompositionstechnik, die von den Komponisten der Neuen Musik aufgegriffen wurde und von den Künstlern im 21. Jahrhundert fortgesetzt wird. In dem Beitrag wird der Versuch unternommen, die Bedeutung der Stile und der kompositorischen Techniken der Neuen Musik in enger Verbindung mit der deutschen Kultur des 20. und 21. Jahrhundert darzustellen. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kuczyński E., Tomczyk M. (red.), Polityka – kultura – społeczeństwo. Niemcy, Austria, Szwajcaria w pierwszej dekadzie XXI wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | kultura muzyczna Niemiec | pl_PL |
dc.subject | Nowa Muzyka | pl_PL |
dc.title | Nowe trendy w kulturze muzycznej Niemiec | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 258-265 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Warszawski | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Germanistka; adiunkt na Uniwersytecie Warszawskim (Zakład Komparatystyki Kulturowej i Literackiej). Dziedziny badań: kultura, literatura i sztuka niemieckiego obszaru językowego, ze szczególnym uwzględnieniem związków literatury z innymi sztukami, zwłaszcza z muzyką. Przedmiotem badań są również pary artystyczno-literackie niemieckiego obszaru językowego, ich twórczość oraz współpraca (od XIX do XXI wieku) oraz stosunki polsko-niemieckie, zachodzące między kulturą polską i niemiecką. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | a.jaglowska@uw.edu.pl | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-958-2.18 | |