Show simple item record

dc.contributor.authorJagłowska, Anna
dc.contributor.editorKuczyński, Ernest
dc.contributor.editorTomczyk, Michał
dc.date.accessioned2019-05-28T08:29:46Z
dc.date.available2019-05-28T08:29:46Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationJagłowska A., Nowe trendy w kulturze muzycznej Niemiec, [w:] Polityka – kultura – społeczeństwo. Niemcy, Austria, Szwajcaria w pierwszej dekadzie XXI wieku, Kuczyński E., Tomczyk M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 258-265, doi 10.18778/7525-958-2.18pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-958-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28695
dc.description.abstractBerlin, Köln und vor allem Darmstadt waren die Zentren, die die Idee der Neuen Musik unterstützten. Schönberg, einer der einflussreichsten Komponisten des frühen 20. Jahrhundert, war die zentrale Figur in der Entwicklung der Zwölftontechnik, einer neuen Kompositionstechnik, die von den Komponisten der Neuen Musik aufgegriffen wurde und von den Künstlern im 21. Jahrhundert fortgesetzt wird. In dem Beitrag wird der Versuch unternommen, die Bedeutung der Stile und der kompositorischen Techniken der Neuen Musik in enger Verbindung mit der deutschen Kultur des 20. und 21. Jahrhundert darzustellen.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKuczyński E., Tomczyk M. (red.), Polityka – kultura – społeczeństwo. Niemcy, Austria, Szwajcaria w pierwszej dekadzie XXI wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkultura muzyczna Niemiecpl_PL
dc.subjectNowa Muzykapl_PL
dc.titleNowe trendy w kulturze muzycznej Niemiecpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number258-265pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawskipl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteGermanistka; adiunkt na Uniwersytecie Warszawskim (Zakład Komparatystyki Kulturowej i Literackiej). Dziedziny badań: kultura, literatura i sztuka niemieckiego obszaru językowego, ze szczególnym uwzględnieniem związków literatury z innymi sztukami, zwłaszcza z muzyką. Przedmiotem badań są również pary artystyczno-literackie niemieckiego obszaru językowego, ich twórczość oraz współpraca (od XIX do XXI wieku) oraz stosunki polsko-niemieckie, zachodzące między kulturą polską i niemiecką.pl_PL
dc.contributor.authorEmaila.jaglowska@uw.edu.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-958-2.18


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe