Show simple item record

dc.contributor.authorMatczak, Andrzej
dc.date.accessioned2019-05-14T13:02:13Z
dc.date.available2019-05-14T13:02:13Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28216
dc.description.abstractNa podstawie badań ankietowych przeprowadzonych w dniach 22-24.07.1998 r. z 651 turystami wypoczywającymi na plaży w Ustce dokonano identyfikacji i segmentacji przestrzennej rynku turystycznego (wykorzystując w tym celu metodę koncentracji) oraz charakterystyki wyróżnionych obszarów rynkowych wraz z analizą stopnia ich zróżnicowania strukturalnego (miarą była średnia wartość bezwzględnych różnic wskaźników struktury - wykorzystano 15 cech - w wyodrębnionych sześciu krajowych obszarach rynkowych, które uporządkowano metodą dendrytową).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm;1
dc.subjectUstkapl_PL
dc.subjectrynek turystycznypl_PL
dc.subjectpopyt turystycznypl_PL
dc.subjectruch turystyczny Ustkipl_PL
dc.titleSegmentacja przestrzenna krajowego rynku turystycznego Ustkipl_PL
dc.title.alternativeLa segmentation spatiale du marché touristique du pays de la ville d’Ustkapl_PL
dc.title.alternativeSpatial Segmentation of the Tourism Market of Ustkapl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1999pl_PL
dc.page.number105-106pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Geografii Miast i Turyzmupl_PL
dc.referencesAltkorn J., 1994, Marketing w turystyce. PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesChojnicki Z., 1988, Koncepcja terytorialnego systemu społecznego, „Przegląd Geograficzny”, z. 4, s. 491-510.pl_PL
dc.referencesGrabiński T., 1992, Mierniki koncentracji i lokalizacji przestrzennej, [w:] Badania przestrzenne rynku i konsumpcji. Przewodnik metodyczny, red. S. Mynarski, PWN, Warszawa, s. 76-105.pl_PL
dc.referencesKostrubiec B., 1977, Metody badania koncentracji przestrzennej, [w:] Metody ilościowe i modele w geografii, red. Z. Chojnicki, PWN, Warszawa, s. 63-76.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., 1982, Marketing for Noprofit Organisation, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey.pl_PL
dc.referencesLorenz M. O., 1905, Methods of Measuring the Concentration of Wealth, „Publication of the American Statistical Association”, vol. IX.pl_PL
dc.referencesMała encyklopedia ekonomiczna, 1974, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMatczak A., 1998, Identyfikacja obszarów rynkowych w zakresie usług turystycznych przy wykorzystaniu metod analizy geograficznej, [w:] Turystyka w środowisku społecznym i gospodarczym. „Zeszyty Naukowe”, AWF, Kraków, nr 75, s. 161-173.pl_PL
dc.referencesNowak E., 1990, Metody taksonomiczne w klasyfikacji obiektów społeczno-gospodarczych, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRunge J., 1992, Wybrane zagadnienia analizy przestrzennej w badaniach geograficznych, Uniw. Śląski, Katowice.pl_PL
dc.referencesSłownik ekonomiczny dla przedsiębiorcy w warunkach rynku, 1993, Wyd. Znicz, Szczecin.pl_PL
dc.referencesWebber R., 1977, The National Classification of Residential Neighbourhoods. An Introduction to the Classification ofWords and Parishes, PRAG Technical Papers, London.pl_PL
dc.referencesWielka encyklopedia powszechna. 1969, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZbieć E., 1994, Na marginesie „Założeń rozwoju gospodarki turystycznej", „Problemy Turystyki”, z. 2, s. 63-78.pl_PL
dc.relation.volume9pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record