Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNowacki, Marek
dc.date.accessioned2019-05-10T11:42:07Z
dc.date.available2019-05-10T11:42:07Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28148
dc.description.abstractW artykule dokonano przeglądu i podjęto próbę usystematyzowania pojęć związanych z atrakcjami turystycznymi jako produktem turystycznym. Zaproponowano ich wzajemną zależność. Zwrócono także uwagę na potrzebę wyodrębnienia problematyki zarządzania atrakcjami turystycznymi oraz interpretacji dziedzictwa, jako przedmiotów nauczania na kierunku „turystka” wyższych uczelni.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm;1
dc.titleAtrakcje turystyczne, dziedzictwo i jego interpretacja - jako produkt turystycznypl_PL
dc.title.alternativeLes attraits touristique, l’héritage et son interprétation - en tant que produit touristiquepl_PL
dc.title.alternativeTourist Attractions, Heritage and Its Interpretation as a Tourist Productpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number111-122pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Wychowania Fizycznego w Poznaniupl_PL
dc.referencesAltkorn J., 1994, Marketing w turystyce,WNPWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGoodall B., 1990, The Dynamics of Tourism Place Marketing, [w:] Marketing Tourism Places, G. Ashworth, B. Goodall (red.), Routledge, London.pl_PL
dc.referencesGoodey B.. 1993, Planning for the Interpretation in the Industrial Heritage, „Interpretation Journal”, Winter, vol. 54, s. 5-9.pl_PL
dc.referencesHewison R., 1989, Heritage: An Interpretation, [w:] Heritage Interpretation: The Natural and Built Environment, D. Uzzrel (red.), vol. I, Belhaven, London, s. 15-24.pl_PL
dc.referencesHolloway J.C., Robinson C., 1997, Marketing w turystyce, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesInwentaryzacja krajoznawcza Polski. Założenia programowe i organizacyjne. Wytyczne realizacji, 1990, PTTK, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJefferson A., Lickorish L., 1988, Marketing Tourism, Longman, Harlow.pl_PL
dc.referencesKruczek Z., 1997, Metodyka krajoznawstwa, wydawnictwo skryptowe, nr 37, AWF, Kraków.pl_PL
dc.referencesKruczek Z., Sacha S., 1994, Geografia atrakcji turystycznych Polski, Ostoja, Kraków.pl_PL
dc.referencesKruczek Z., Sacha S,, 1997, Geografia atrakcji turystycznych Polski, Ostoja, Kraków.pl_PL
dc.referencesLeiper N., 1990, Tourist Attraction Systems, „Annals of Tourism Research”, vol. 17, s. 367-384.pl_PL
dc.referencesLew A., 1987, A Framework of Tourist Attraction Research, „Annals of Tourism Research”, vol. 14, s. 553-575.pl_PL
dc.referencesLundberg D., 1985, The Tourist Business, Van Nostrand Reinhold, New York.pl_PL
dc.referencesMc Cannel D., 1976, The Tourist: A New Theory of the Leisure Class, Schokcn Books, New York.pl_PL
dc.referencesMiddleton V. C., 1996, Marketing w turystyce, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMiddleton V. T. C., 1990, New Visions for Independent Museums in the UK Association of Independent Museums, West Sussex, Chichester.pl_PL
dc.referencesMoscardo G., 1996, Mindful Visitors. Heritage and Tourism, „Annals of Tourism Research”, vol. 23 (2), s. 376-397.pl_PL
dc.referencesNuryanti W., 1996, Heritage and Postmodern Tourism, „Annals of Tourism Research”, vol. 23 (2), s. 249-260.pl_PL
dc.referencesPatterson D., Bitgood S., 1988, Some Evolving Principles of Visitor Behavior, [w:] Visitor Studies - I9SS: Theory, Research and Practice, Center for Social Design, Jacksonville, s. 41-50.pl_PL
dc.referencesPrentice R. C., 1994, Perceptual Deterrents to Visiting Museums and other Heritage Attractions, „Museum Management and Curatorship”, vol. 13, s. 264-279.pl_PL
dc.referencesPrentice R. C., 1995, Evaluating the Experiences and Benefits Gained by Tourists Visiting A Socio-Industrial Heritage Museum: An Application of ASEB Grid Analysis to Blists Hill Open - Air Museum, The Ironbridge Gorge Museum, United Kingdom, „Museum Management and Curatorship”, vol. 14 (4), s. 229-251.pl_PL
dc.referencesPrentice R. C., 1996, Tourism as Experience, Tourists as Consumers. Insight and Enlightenment, QMC, Edinburgh.pl_PL
dc.referencesPrzybyszewska-Gudelis R., Grabiszewski M., Iwicki S., 1979, Problematyka waloryzacji i zagospodarowania turystycznego miejscowości krajoznawczych w Polsce, Inst. Turystyki, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSeagram B. C,,Patten L. U., Lockett C. M., 1993, Audience Research and Exhibit Development: A Framework, „Museum Management and Curatorship”, vol. 12, s. 43-61.pl_PL
dc.referencesSmith S. L. J., 1994, The Tourism Product, „Annals of Tourism Research”, vol. 21 (3), s. 582-595.pl_PL
dc.referencesTilden F., 1977, Interpreting our Heritage, University of North Carolina Press, Chapel Hill.pl_PL
dc.referencesVisitor Attractions Inspection Scheme. Criteria and Application Form, 1995, Scottish Tourist Board, Edinburgh.pl_PL
dc.relation.volume10pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord