Show simple item record

dc.contributor.authorSylla, Marta
dc.contributor.authorChruściński, Jakub
dc.contributor.authorDrużyńska, Paulina
dc.contributor.authorPłóciennik, Paulina
dc.contributor.authorOsak, Witold
dc.date.accessioned2019-05-07T08:20:45Z
dc.date.available2019-05-07T08:20:45Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.issn2080-6922
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28120
dc.description.abstractTurystyka biznesowa, w niniejszym artykule oznaczona akronimem MICE, odgrywa istotną rolę w przemyśle turystycznym Łodzi. Jednakże w porównaniu z innymi miastami Polski Łódź nie stanowi ważnego ośrodka miejskiego, w którym organizowana jest stosunkowo duża liczba spotkań MICE. Celem pracy jest wyznaczenie najważniejszych strategicznych kierunków działań, kluczowych dla podniesienia pozycji turystyki biznesowej Łodzi w Polsce. Analizie poddane zostały wybrane czynniki rozwoju turystyki MICE, takie jak: infrastruktura kongresowa i noclegowa, dostępność komunikacyjna oraz wizerunek miasta.pl_PL
dc.description.sponsorshipPowstanie artykułu było możliwe dzięki środkom pochodzącym z Norweskiego Mechanizmu Finansowego, na podstawie umowy nr FSS/2013/IIC/W/0008/U/0023 pomiędzy Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji – Operatorem Programu Fundusz Stypendialny i Szkoleniowy, Współpraca Instytucjonalna a Uniwersytetem Łódzkim.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism;2
dc.subjectMICEpl_PL
dc.subjectŁódźpl_PL
dc.subjectturystyka biznesowapl_PL
dc.subjectinfrastruktura kongresowa i noclegowapl_PL
dc.subjectwizerunek miastapl_PL
dc.titleAnaliza wybranych czynników rozwoju turystyki MICE na tle potencjału Łodzipl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number123-131pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Wydział Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji, Katedra Gospodarki Przestrzennejpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Wydział Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji, Katedra Gospodarki Przestrzennejpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Wydział Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji, Katedra Gospodarki Przestrzennejpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Wydział Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji, Katedra Gospodarki Przestrzennejpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Wydział Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji, Katedra Gospodarki Przestrzennejpl_PL
dc.referencesABSL, 2013, Usługi Biznesowe dla sektora finansowego. Success story of Poland, Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, 64 s.pl_PL
dc.referencesBORYCZKA E.M., FELTYNOWSKI M., SOKOŁOWICZ M.E., TOMASZEWSKA A.W., ZASINA J., 2010, Raport z badań „Łódź w oczach studentów łódzkich publicznych uczelni wyższych. IV edycja (2009–2010)”, Uniwersytet Łódzki, Łódź, 54 s.pl_PL
dc.referencesCELUCH K., 2014, Raport „Przemysł spotkań w Polsce 2014”, Poland Convention Bureau, Warszawa, 68 s.pl_PL
dc.referencesJĘDRYSIAK T., 2011, Turystyka kulturowa w obiektach poprzemysłowych – zagadnienia ogólne, „Turystyka Kulturowa”, 6, Kul Tour.pl – Organizator Turystyki Kulturowej i Edukacyjnej, Poznań, 50 s.pl_PL
dc.referencesLEŚNIEWSKA K., MOTERSKI F., ŻEK M., 2012, Uwarunkowania rozwoju turystyki, [w:] T. Napierała (red.), Jakość zarządzania turystyką w województwie łódzkim. Możliwości implementacji dobrych praktyk norweskich, ser. wyd. „Acta Innovations”, Łódź, 102 s.pl_PL
dc.referencesMasterplan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku, 2008, Ministerstwo Infrastruktury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMEDLIK S., 1995, Leksykon podróży turystyki hotelarstwa, PWN, Warszawa, 504 s.pl_PL
dc.referencesMetodologia badań i badania pilotażowe turystyki biznesowej, 2003, Instytut Turystyki, Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, 103 s.pl_PL
dc.referencesMICEPoint, Definition of MICE”, http://www.micepoint.com/ AboutUs/tabid/72/Default.aspx; 01.04.2015.pl_PL
dc.referencesMICEPoland, Hotel Tobaco nominowany w konkursie World Travel Awards, http://micepoland.com.pl/index.php?action=aktu alnosci&start=aktualnosci&ID=904; 22.02.2016.pl_PL
dc.referencesMeeting Industry Terminology, 1992, Commission of the European communities and international association of professional congress organizers (cec & iapco), Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg, 287 s.pl_PL
dc.referencesMOTERSKI F., 2011, Rewitalizacja obiektów poprzemysłowych, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica”, 261, 589 s.pl_PL
dc.referencesMUNDT J., 2001, Einführung in den Tourismus, Oldenburger Verlag, München, 293 s.pl_PL
dc.referencesNAPIERAŁA T., 2015, Description of competition’s subject, MICE tourism in Lodz Metropolitan Area (http://schedule.edu.pl/ 24hours/subject-description/).pl_PL
dc.referencesNAWROCKA E., 2013, Istota turystyki biznesowej, stan i czynniki jej rozwoju na przykładzie Wrocławia, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław, 97 s.pl_PL
dc.referencesNOWAKOWSKA K., SZKARADKIEWICZ M., 2013, Tożsamość jednostki terytorialnej – podstawa promocji i kierunków rozwoju na przykładzie miasta Łódź, „Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna” 22, Poznań, s. 43–55.pl_PL
dc.referencesPANASIUK A., 2013, Podstawy marketingu usług, [w:] A. Panasiuk (red.), Marketing w turystyce i rekreacji, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 381 s.pl_PL
dc.referencesPAWLICZ A., 2008, Promocja produktu turystycznego. Turystyka miejska, Difin, Warszawa, 142 s.pl_PL
dc.referencesRaport „Połączenia lotnicze z polskich miast w sezonie letnim 2014” http://www.tanie-loty.com.pl/pdf/polaczenia-lotnicze -sezon-letni-2014.pdf; 29.03.2015.pl_PL
dc.referencesRaport „Połączenia lotnicze z polskich miast w sezonie zimowym 2014/2015” http://www.tanie-loty.com.pl/pdf/raport -sezon-zimowy-2014-15.pdf; 29.03.2015.pl_PL
dc.referencesRASZKOWSKI A., 2012, Promotion mix w strategii promocji miasta, [w:] R. Brol, A. Sztando (red.), Gospodarka lokalna w teorii i praktyce, Wrocław, 528 s.pl_PL
dc.referencesSWARBROOKE J., HORNER S., 2001, Business travel and tourism, Routledge, Abingdon, 384 s.pl_PL
dc.referencesSZCZEPANOWSKI A. E., 2012, Markowe produkty turystyczne, PWE, Warszawa, 212 s.pl_PL
dc.referencesWŁODARCZYK B. (red.), 2012, Ruch turystyczny w Łodzi i województwie Łódzkim w 2011 roku, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Łódź, 205 s.pl_PL
dc.referenceshttp://schedule.edu.pl/24hours/subject-description/; 27.03.2015.pl_PL
dc.referenceshttp://www.airport.lodz.pl/; 29.03.2015.pl_PL
dc.referenceshttp://poland-convention.pl/pl/zorganizuj-spotkanie/organi zatorzy-kongresow; 19.02.2016.pl_PL
dc.referenceshttp://www.convention.lodz.pl/; 22.02.2015.pl_PL
dc.referenceswww. lotnisko.lodz.pl; 22.02.2015.pl_PL
dc.referenceswww.turystyczna.lodz.pl; 22.02.2015.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmarta.sylla@up.wroc.plpl_PL
dc.contributor.authorEmailkuba.chruscinski@gmail.compl_PL
dc.contributor.authorEmaildruzynskapaulina@gmail.compl_PL
dc.contributor.authorEmailpaulinaplociennik2@gmail.compl_PL
dc.contributor.authorEmailwitold_osak@poczta.fmpl_PL
dc.relation.volume25pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record