Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2019-05-06T13:40:34Z
dc.date.available2019-05-06T13:40:34Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28112
dc.description.abstractW ostatnich 25 latach w Łodzi, podobnie jak i w innych dużych polskich miastach, obserwuje się dynamiczny rozwój sektora usług gastronomicznych. Wynika to m.in. ze wzrostu zainteresowania dobrą kuchnią zarówno mieszkańców, jak i przyjezdnych (turystów kulinarnych). Artykuł jest próbą charakterystyki potencjału łódzkiej bazy gastronomicznej jako ewentualnej podstawy kreowania nowego produktu turystycznego miasta. W pracy przedstawiono rys historyczny łódzkiej gastronomii, opisano specyfikę lokalnej kuchni i jej specjały, a także strukturę i lokalizację lokali gastronomicznych na początku XXI w., najważniejsze wydarzenia kulinarne oraz inne elementy, które mogą być wykorzystane do stworzenia atrakcyjnej oferty dla turystów.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism;2
dc.subjectgastronomiapl_PL
dc.subjectturystyka kulinarnapl_PL
dc.subjectgastronomiczny produkt turystycznypl_PL
dc.subjectŁódźpl_PL
dc.titleGastronomia jako atrakcja turystyczna Łodzipl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number77-90pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Instytut Geografii Miast i Turyzmu, Pracownia Rekreacji i Turystyki Kwalifikowanejpl_PL
dc.identifier.eissn2080-6922
dc.referencesCUDNY W., 2002, Imprezy kulturalno-rozrywkowe na ul. Piotrkowskiej w opinii przechodniów i mieszkańców, „Turystyka i Hotelarstwo”, 1, s. 111–126.pl_PL
dc.referencesDEREK M. (red.), 2013a, Turystyka kulinarna, „Prace i Studia Geograficzne”, 52, s. 1–154.pl_PL
dc.referencesDEREK M., 2013b, Kierunki rozwoju usług gastronomicznych w warszawskiej dzielnicy Śródmieście, [w:] M. Derek (red.), Turystyka kulinarna, „Prace i Studia Geograficzne”, 52, s. 85–100.pl_PL
dc.referencesGault & Millau. Polska. Żółty przewodnik 2016, 2015, Gault & Millau.pl_PL
dc.referencesJASKULSKI M., 2012, Piwo, flaki garnuszkowe, petersburskie bliny i kawior astrachański, czyli z dziejów gastronomii łódzkiej do 1918 roku, Dom Wydawniczy Księży Młyn, Łódź, 226 s.pl_PL
dc.referencesKACZMAREK J., LISZEWSKI S., WŁODARCZYK B., 2006, Strategia rozwoju turystyki w Łodzi, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź, 226 s.pl_PL
dc.referencesKACZOREK A., KOWALCZYK A., 2003, Modele lokalizacji usług gastronomicznych na obszarach miejskich, „Prace i Studia Geograficzne”, 32, s. 191–203.pl_PL
dc.referencesKLIMA E., BRATKOWSKI J., 2005, Usługi gastronomiczne, [w:] J. Dzieciuchowicz (red.), Usługi rynkowe w Łodzi w dobie transformacji, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 147–183.pl_PL
dc.referencesKOSTECKA J., 2007, Manufaktura – nowa przestrzeń turystyczno-rekreacyjna Łodzi, „Turystyka i Hotelarstwo”, 12, s. 9–36.pl_PL
dc.referencesKOZŁOWSKA A., 2015, Wybrane wydarzenia gastronomiczne w Łodzi jako efekt trendów europejskich, [w:] B. Krakowiak, A. Stasiak (red.), Kultura i turystyka – wokół wspólnego stołu, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Łódź, s. 333–356.pl_PL
dc.referencesKRAKOWIAK B., STASIAK A. (red.), 2015, Kultura i turystyka – wokół wspólnego stołu, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Łódź, 376 s.pl_PL
dc.referencesKRZYWIK KAŹMIERCZYK J., 2014, Lorneta z meduzą, Dom Wydawniczy Księży Młyn, Łódź, 216 s.pl_PL
dc.referencesMILEWSKA M., 2003, Łódzkie puby jako atrakcja turystyczna miasta w opinii przechodniów i osób przyjeżdżających do Łodzi, „Turystyka i Hotelarstwo”, 3, s. 101–117.pl_PL
dc.referencesMILEWSKA M., PRĄCZKO A., STASIAK A., 2010, Podstawy gastronomii, PWE, Warszawa, 364 s.pl_PL
dc.referencesMILEWSKA M., WŁODARCZYK B., 2004, Historia hotelarstwa w Łodzi, „Turystyka i Hotelarstwo”, 5, s. 55–93.pl_PL
dc.referencesNALEWAJKO J., 2006, Rozwój, funkcjonowanie i miejsce usług gastronomicznych w przestrzeni Łodzi, [w:] T. Marszał (red.), Łódź – wybrane zagadnienia zagospodarowania przestrzennego, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 159–178pl_PL
dc.referencesPIETRUSZKA I., 2015, Adaptacja wybranych łódzkich obiektów poprzemysłowych na potrzeby świadczenia usług gastronomicznych, [w:] B. Krakowiak, A. Stasiak (red.), Kultura i turystyka – wokół wspólnego stołu, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Łódź, s. 357–376.pl_PL
dc.referencesSTASIAK A., 2005, Centrum handlowo-rozrywkowe Manufaktura jako nowa atrakcja turystyczna Łodzi, [w:] Dziedzictwo przemysłowe jako atrakcyjny produkt dla turystyki i rekreacji. Doświadczenia krajowe i zagraniczne, II Konferencja Międzynarodowa, Zabrze, 12–13.05.2005 r., GWSH im. W. Korfantego, UM w Zabrzu, Katowice, s. 215–220.pl_PL
dc.referencesSTASIAK A., 2007, Gastronomia jako produkt turystyczny, „Turystyka i Hotelarstwo”, 11, s. 103–129.pl_PL
dc.referencesSTASIAK A., 2015, Rozwój turystyki kulinarnej w Polsce, [w:] B. Krakowiak, A. Stasiak (red.), Kultura i turystyka – wokół wspólnego stołu, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, Łódź, s. 119–150.pl_PL
dc.referencesSUŁKOWSKA K., 2013, Baza gastronomiczna jako potencjalny produkt turystyczny Łodzi, mps pracy magisterskiej, pod kier. S. Liszewskiego, w Instytucie Geografii Miast i Turyzmu UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesWOJCIECHOWSKA A., 2014, Fifka i żulik, czyli domowa kuchnia łódzka, Centrum Inicjatyw na Rzecz Rozwoju „Regio”, Łódź, 120 s.pl_PL
dc.referencesZARĘBSKA A., BOROWSKA I., 2015, Łódzka kuchnia czterech kultur – The Lodz Cuisine of Four Cultures, Dom Wydawniczy Księży Młyn, Łódź, 96 s.pl_PL
dc.contributor.authorEmailandrzej.stasiak@geo.uni.lodz.plpl_PL
dc.relation.volume25pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord