Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 13
Geoekologia turystyki - nowy kierunek badawczy w geografii turyzmu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1999)
Artykuł przedstawia założenia teoretyczne i implikacje praktyczne nowego kierunku badawczego w geografii turyzmu, jakim jest geoekologia turystyki. Omówiono w nim podstawy teoretyczno-metodologiczne tego kierunku, jego ...
Szanse rozwoju polskiej turystyki wynikające z położenia nad Bałtykiem
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1999)
Artykuł przedstawia szanse rozwoju turystyki, uwarunkowane położeniem nadbałtyckim. Skoncentrowano uwagę na wybranych makro- mezo- i mikroskalowych problemach, których rozwiązanie jest niezbędne dla dalszego rozwoju turystyki ...
Ośrodki turystyki religijnej w Polsce i perspektywy ich rozwoju
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1999)
W Polsce rejestruje się ponad 500 ośrodków kultu religijnego należących do Kościoła rzymskokatolickiego, co stanowi blisko 98% chrześcijańskich ośrodków pielgrzymkowych - pozostałe związane są przede wszystkim z prawosławiem. ...
Europejskie miasta kultury a turystyka
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1999)
Model regionalny turystyki Słowacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1999)
Autor w artykule przedstawia model regionalny turystyki Słowacji, który składa się z ośrodków, osi wzrostu oraz powierzchni (stref, regionów węzłowych). Na obszarze Słowacji występują cztery podstawowe typy ośrodków turystyki ...
Polityka lokalizacyjna wybranych systemów hotelowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1999)
Artykuł dotyczy współczesnych tendencji w polityce lokalizacyjnej systemów hotelowych działających w skali międzynarodowej. Poza przedstawieniem jej ogólnych uwarunkowań, szerzej omówiono politykę lokalizacyjną ośmiu ...
Strategia rozwoju produktu turystycznego na Dolnym Śląsku i Śląsku Opolskim
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1999)
Rozwój turystyki i jej wpływ na środowisko przyrodnicze Alp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1999)
W pierwszej części opracowania przedstawiono rozwój turystyki w Alpach, która jest obecnie główną funkcją tego regionu. Następnie przedmiotem analizy jest zagospodarowanie i ruch turystyczny na tym obszarze, a w szczególności ...
Segmentacja przestrzenna krajowego rynku turystycznego Ustki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1999)
Na podstawie badań ankietowych przeprowadzonych w dniach 22-24.07.1998 r. z 651 turystami wypoczywającymi na plaży w Ustce dokonano identyfikacji i segmentacji przestrzennej rynku turystycznego (wykorzystując w tym celu ...
Lecznictwo uzdrowiskowe a turystyka
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1999)