Show simple item record

dc.contributor.authorKruczek, Zygmunt
dc.date.accessioned2019-04-06T11:27:09Z
dc.date.available2019-04-06T11:27:09Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27497
dc.description.abstractAtrakcje turystyczne są ważnym segmentem rynku turystycznego, odgrywają ogromną rolę w kształtowaniu geografii ruchu turystycznego, pomimo to badania nad atrakcjami są stosunkowo rzadko podejmowane. W artykule zawarto wyniki badań nad frekwencją w różnego rodzaju atrakcjach w Polsce wraz z próbą identyfikacji czynników determinujących ich popularność mierzoną liczbą odwiedzających. Wyróżniono atrakcje flagowe, mające znaczenie dla tożsamości i wizerunku regionów.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism;1
dc.subjectatrakcje turystycznepl_PL
dc.subjectfrekwencjapl_PL
dc.titleAnaliza frekwencji w polskich atrakcjach turystycznychpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holderWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.page.number47-55pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Wychowania Fizycznego w Krakowie, Wydział Turystyki i Rekreacji, Katedra Nauk o Środowisku Przyrodniczym, Zakład Geografii Turystykipl_PL
dc.identifier.eissn2080-6922
dc.referencesCOHEN E., 1972, Towards a Sociology of International Tourism, „Social Research”, 39, s. 164–182.pl_PL
dc.referencesDAVIDSON R., 1996, Turystyka, PAPT, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGOODALL B., 1990, The Dynamics of Tourism Place Marketing, [w:] G. Ashworth i B. Goodall (red.), Marketing Tourism Places, Routledge, London.pl_PL
dc.referencesJENKINS O., 2003, Photography and travel brochures: The circle of representation, „Tourism Geographies” 5(3), s. 305–328.pl_PL
dc.referencesKACZMAREK J., STASIAK A., WŁODARCZYK B., 2005, Produkt turystyczny, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKRUCZEK Z., 2011, Atrakcje turystyczne. Fenomen. Typologia. Metody badań, Proksenia, Kraków.pl_PL
dc.referencesKultura w 2012, 2013, Rocznik GUS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLEIPER N., 1990, Tourist Attraction Systems, „Annals of Tourism Research”, 17, s. 367–384.pl_PL
dc.referencesLEASK A., FYALL A., 2006, Researching the Management of Visitor Attractions: International Comparative Studies, „Tourism Recreation Research”, 31, 2, s. 23–32.pl_PL
dc.referencesLEW A., 1974, A Framework of Tourist Attraction Research, [w:] J.R. Brent Ritchie, Ch.R. Goeldner (eds.), Travel, Tourism and Hospitality Research. A handbook for Managers and Researches, John Wiley & Sons, New York.pl_PL
dc.referencesLUNDBERG D., 1985, The Tourist Business, Van Nostrand Reinhold, New York.pl_PL
dc.referencesMCCANNELL D., 2002, Turysta. Nowa teoria klasy próżniaczej, Wyd. Literackie Muza S.A., Warszawa.pl_PL
dc.referencesPEARCE P.L., 1998, Marketing and management trends in tourist attractions, „Asia Pacific – Jurnal of Tourism Research”, 3, s. 1–8.pl_PL
dc.referencesPLAZA B., 2008, On some challenges and conditions for the Guggenheim Museum Bilbao to be an effective economic re-activator, „International Journal of Urban and Regional Research”, 32(2), s. 506–517.pl_PL
dc.referencesRICHARDS G., 2002, Tourist Attractions System; exploring cultural behavior, „Annales of Tourism Research”, 29(4), s. 1048–1064.pl_PL
dc.referencesSWARBROOKE J., 1995, The development and management of visitors attractions, Butterworth – Heinemann, Oxford.pl_PL
dc.referencesURRY J., 2007, Spojrzenie turysty, przek. A. Sułżycka, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesYALE P., 1990, From tourist attractions to Heritage Tourism, ELM Publications, Huntington.pl_PL
dc.referencesWEAVER D.B., LAWTON L.J., 2007, Just because it’s gone doesn’t mean it isn’t there anymore: Planning for attraction residuality, „Tourism Management”, 28, s. 108–117.pl_PL
dc.contributor.authorEmailzygmunt.kruczek@awf.krakow.plpl_PL
dc.relation.volume25pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record