Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBiernacka, Michalina
dc.date.accessioned2019-03-07T07:54:09Z
dc.date.available2019-03-07T07:54:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27023
dc.description.abstractThe aim of the article is to review the textbook Testuj swój polski – Fonetyka by Ewa Kołaczek. It is the newest collection of phonetic exercises for Polish as a foreign language at the A1–B1 levels (according to CEFR). The qualitative analysis of the material, the proposed types of exercises and the arrangement of phonetic issues allow for the conclusion that the textbook is an interesting teaching aid which can help develop the phonological and phonetic competencies.en_GB
dc.description.abstractCelem recenzji jest omówienie publikacji Testuj swój polski – Fonetyka autorstwa Ewy Kołaczek, najnowszego zbioru ćwiczeń fonetycznych do nauczania języka polskiego jako obcego na poziomach biegłości A1–B1 w skali ESOKJ. Jakościowa analiza materiału, proponowanych typów ćwiczeń czy uporządkowania samych zagadnień pozwala uznać książkę za interesujący i dobry materiał do treningu zarówno słuchu mownego, jak i artykulacji.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;25
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.pl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0pl_PL
dc.subjectphoneticsen_GB
dc.subjectPolish pronunciation textboos for foreignersen_GB
dc.subjectphonodidacticsen_GB
dc.subjectfonetykapl_PL
dc.subjectpodręczniki do nauczania wymowy polskiej dla obcokrajowcówpl_PL
dc.subjectfonodydaktykapl_PL
dc.titleKreatywny trening percepcji przed artykulacją – czyli ćwiczenia fonetyczne uwzględniające prawidłową drogę akwizycji. Uwagi na marginesie książki Ewy Kołaczek, Testuj swój polski – Fonetyka (Prolog, Kraków 2017, ss. 166)pl_PL
dc.title.alternativeCreative practice in auditory perception preceeding articulation – how the correct acquisition can be reflected in phonetic exercises. Remarks on the book Testuj swój polski – Fonetyka by Ewa Kołaczek (Prolog Publishing Company, Kraków 2017, pp. 166)en_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number211-217
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź
dc.identifier.eissn2449-6839
dc.referencesBiernacka M., 2014, Słuch fonematyczny, fonetyczny czy mowny – rozważania terminologiczne, w: M. Gaze, K. Kubacka (red.), Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców – 2, Łódź, s. 31–37.pl_PL
dc.referencesBiernacka M., 2016, Znajdź z polskim wspólny język. Fonetyka w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Łódź.pl_PL
dc.referencesEuropejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, 2003, tłum. W . Martyniuk, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGamon D., Bragdon A. D., 2003, Ucz się szybciej, zapamiętuj więcej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKarczmarczuk B., 2012, Wymowa polska z ćwiczeniami, Lublin.pl_PL
dc.referencesKołaczek E., 2017, TESTUJ SWÓJ POLSKI – FONETYKA, Kraków.pl_PL
dc.referencesKomorowska H., 2005, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMadelska L., 2009, Język polski na tle języków świata a nauczanie wymowy w glottodydaktyce, „Poradnik Językowy”, z. 6, s. 38–55.pl_PL
dc.referencesMadelska L., 2010, Posłuchaj, jak mówię (Podręcznik ucznia; Poradnik dla rodziców i nauczycieli; Film dydaktyczny). Materiały do ćwiczenia słuchu i wymowy dla dzieci oraz dla dorosłych, uczących się języka polskiego jako obcego, Wiedeń.pl_PL
dc.referencesMajewska-Tworek A., 2010, Szura, szumi i szeleści. Ćwiczenia fonetyczne nie tylko dla cudzoziemców, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMiodunka W., 2001, Cześć, jak się masz? A Polish Language Textbook for Beginners, Kraków.pl_PL
dc.referencesPiotrowska-Rola M., Porębska M., 2012, Polski jest cool. Seria do nauki języka polskiego jako obcego na poziomie A1, Lublin.pl_PL
dc.referencesStempek I., Stelmach A., Dawidek S., Szymkiewicz A., 2011, Polski, krok po kroku. Poziom A1, Kraków.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmichalina.biernacka@uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/0860-6587.25.18


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.