dc.contributor.author | Grochala, Beata | |
dc.date.accessioned | 2019-03-07T07:54:09Z | |
dc.date.available | 2019-03-07T07:54:09Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/27022 | |
dc.description.abstract | In the first part of the article, the author defines teaching Polish as a foreign language (Polish glottodidactics) as a field of scientific research, identifies its subfields, among which she pays to special attention to Polish glottodidactic linguistics. She indicates the possible directions of its development, both in the area of theoretical deliberations and practical studies. The second part of the article discusses the contents of the current volume of this journal. | en_GB |
dc.description.abstract | W części pierwszej artykułu zdefiniowano glottodydaktykę polonistyczną jako naukę, wskazano na jej subdyscypliny, wśród których szczególnie przyjrzano się polonistycznemu językoznawstwu glottodydaktycznemu. Wskazano także na perspektywy rozwoju tej gałęzi nauczania języka polskiego jako obcego tak w aspekcie teoretycznym, jak i naukowym. Część druga stanowi omówienie treści zawartych w niniejszym tomie czasopisma. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;25 | |
dc.rights | This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License. | pl_PL |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 | pl_PL |
dc.subject | Polish glottodidactic linguistics | en_GB |
dc.subject | Polish as a foreign language | en_GB |
dc.subject | Polish glottodidactics | en_GB |
dc.subject | teaching Polish as a foreign language | en_GB |
dc.subject | polonistyczne językoznawstwo glottodydaktyczne | pl_PL |
dc.subject | język polski jako obcy | pl_PL |
dc.subject | glottodydaktyka polonistyczna | pl_PL |
dc.title | Polonistyczne językoznawstwo glottodydaktyczne – stan obecny i perspektywy rozwoju | pl_PL |
dc.title.alternative | Polish glottodidactic linguistics – its current state and prospects of development | en_GB |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 7-14 | |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź, ORCID: 0000-002-3885-8964. | |
dc.identifier.eissn | 2449-6839 | |
dc.references | „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, 2015, t. 22, G. Zarzycka (red.) | pl_PL |
dc.references | Burzyńska A. B., 1998, Polecenia dydaktyczne w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego na poziomie średnim, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, t. 10, B. Ostromęcka-Frączak (red.), s. 5–12. | pl_PL |
dc.references | Dąbrowska A., 2018, Nauczanie polszczyzny jako języka obcego w historii języka polskiego, „Język Polski”, nr 2, s. 22–41. | pl_PL |
dc.references | Miodunka W. T., 2016, Glottodydaktyka polonistyczna. Pochodzenie – stan obecny – perspektywy, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Miodunka W. T. , 2018, Miejsce glottodydaktyki w językoznawstwie polonistycznym, „Język Polski”, nr 2, s. 7–21. | pl_PL |
dc.references | Wojtak M., 2004, Gatunki prasowe, Lublin. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | beata.grochala@uni.lodz.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/0860-6587.25.01 | |