dc.contributor.author | Wachowicz, Monika | |
dc.contributor.editor | Piestrzyński, Tomasz | |
dc.contributor.editor | Jerzyk-Wojtecka, Justyna | |
dc.date.accessioned | 2019-02-13T10:58:26Z | |
dc.date.available | 2019-02-13T10:58:26Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Wachowicz M., Chmura w bibliotece jako lekarstwo na chmury nad biblioteką na przykładzie bibliotek pedagogicznych, [w:] Biblioteka w chmurze czy chmury nad biblioteką, red. T. Piestrzyński, J. Jerzyk-Wojtecka, WUŁ, Łódź 2018, doi: 10.18778/8142-336-6.08. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-336-6 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/26785 | |
dc.description.abstract | Using the cloud computing has become univer sal nowadays. It permeated into private and professional life. The article presents examples of the ways of using cloud computing on various types of devices by teacher-librarians. The author assumes that cloud computing can solve problems related to the implementation of statutory tasks of libraries in some situations. Services available in the cloud are investigated by informatologists and topics trainings are often organized, both by librarians and for librarians. According to the author, working in the cloud does not pose a threat to the identity of the pedagogical library, but it is only a new tool to support activities of such an institution. Farthermore, cloud computing should be assumed with the knowledge of its capabilities and limitations. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Biblioteka w chmurze czy chmury nad biblioteką; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | chmura obliczeniowa | pl_PL |
dc.subject | biblioteka pedagogiczna | pl_PL |
dc.subject | bibliotekarz | pl_PL |
dc.subject | zadania bibliotek | pl_PL |
dc.title | Chmura w bibliotece jako lekarstwo na chmury nad biblioteką na przykładzie bibliotek pedagogicznych | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 125-139 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Katedra Informatologii i Bibliologii | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-337-3 | |
dc.references | Baron-Polańczyk E., Hierarchia ważności działań nauczycieli w wybranych obszarach ICT (raport z badań), „Edukacja Ustawiczna Dorosłych” 2015, nr 1, s. 103–116. | pl_PL |
dc.references | Chmura obliczeniowa (2017, kwiecień 13), Wikipedia, wolna encyklopedia, https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Specjalna:Cytuj&page=Chmura_obliczeniowa&id=49061102, [dostęp 08.05.2017]. | pl_PL |
dc.references | Fraj R., Nauczyciel w chmurze, „Forum Nauczycielskie” 2014, nr 68, s. 19–21. | pl_PL |
dc.references | Definicja i rodzaje cloud computing, [w:] Bohdan Wyżnikiewicz, Krzysztof Łapiński, Raport Cloud computing: elastyczność, efektywność, bezpieczeństwo, Warszawa 2011, s. 9–10, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową: think thank obywatelski, http://www.ibngr.pl/content/download/955/9363/file/BOOK%20Cloud%20Final%20Pol.pdf, [dostęp: 08.05.2017]. | pl_PL |
dc.references | Heisman L., Most Americans Confused By Cloud Computing According to National Survey, Citrix, http://investors.citrix.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=702620, [dostęp: 08.05.2017]. | pl_PL |
dc.references | Kotowski A., Na świecie jest już więcej aktywnych urządzeń mobilnych niż ludzi, PC Lab.pl Digital Community, http://pclab.pl/news59959.html, [dostęp: 07.05.2017]. | pl_PL |
dc.references | Kozłowski T., Tablica czy tablet?, „Dyrektor Szkoły” 2015, nr 7, s. 20–22. | pl_PL |
dc.references | Majchrzak Ł., Mobile i digital Polsce i na świecie w 2016 r., mobiRANK.pl, https://mobirank.pl/2016/01/27/mobile-digital-w-polsce-na-swiecie-2016/amp&ved=0ahUKEwjE8ee35dXTAhXLuhQKHY_ZCKIQFggcMAA&usg=AFQjCNEZHkSUvKKkowwrLg1Epg22AANrHA&sig2=ORhTMC_XBQCqCYLHOIrkvQ, [dostęp: 07.05.2017]. | pl_PL |
dc.references | Michniuk A., Praca w chmurze: zdalnie, wirtualnie ale razem, „Wychowawca” 2015, nr 1, s. 18–21. | pl_PL |
dc.references | Morbitzer J., Seniorzy w społeczeństwie informacyjnym, [w:] Seniorzy w świecie nowych technologii. Implikacje dla praktyki edukacyjnej oraz rozwoju społeczeństwa informacyjnego, Katowice, Bielsko-Biała 2013, s. 15–20. | pl_PL |
dc.references | Palka E., Dokumenty Google jako narzędzie efektywnej pracy nauczyciela z uczniem, „Język Polski w Gimnazjum” 2015/2016, s. 37–62. | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, „Dziennik Ustaw” 2013, poz. 393. | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych bibliotek pedagogicznych, „Dziennik Ustaw” 2013, poz. 369. | pl_PL |
dc.references | Wodo W., Raport: Bezpieczeństwo i biometria urządzeń mobilnych w Polsce. Badania użytkowników 2016, Dziennik Internautów, http://di.com.pl/m/art,56023.html, [dostęp: 07.05.2017]. | pl_PL |
dc.references | Zaród M., BYOD i rozszerzona rzeczywistość w klasie, Edunews.pl, http://www.edunews.pl/nowoczesna-edukacja/innowacje-w-edukacji/3001-byod-i-rozszerzona-rzeczywistosc-w-klasie, [dostęp: 06.05.2017]. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-336-6.08 | |