Show simple item record

dc.contributor.authorDanowska-Tomczyk, Agnieszka
dc.date.accessioned2019-01-31T08:55:05Z
dc.date.available2019-01-31T08:55:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/26712
dc.description.abstractThe article Food journalism versus e-reviews – challenge or threat? assesses the current situation in food journalism, which in today’s world is all about Internet reviews, “best” lists or restaurant ranking systems. The author reflects on why the Internet might become the enemy of informed food journalism, and presents the four main criteria for the evaluation of restaurants in reviews.en_GB
dc.description.abstractW artykule Dziennikarstwo kulinarne a internetowe recenzje – wyzwanie czy zagrożenie? autorka pochyla się nad niezwykle aktualnym zjawiskiem: powolnym, acz sukcesywnym wypieraniem dotychczasowych ekspertów z dziedziny dziennikarstwa kulinarnego przez internautów tworzących treści z zakresu gastronomii. W pierwszej części opracowania przedstawia, jakie zagrożenia płyną z nagromadzenia treści nieweryfikowanych, tworzonych pod wpływem impulsu lub bez poszanowania reguł gatunkowych. Jedną z tez artykułu jest stwierdzenie, że rosnąca popularność treści kulinarnych w Internecie i nie tylko łączy się również z coraz powszechniejszą turystyką kulinarną i biznesową. W dalszej części artykułu pojawiają się praktyczne porady dotyczące pisania głównie recenzji kulinarnych. Autorka szczegółowo omawia cztery kryteria oceny, które powinny znaleźć się w rzetelnych recenzjach kulinarnych. W podsumowaniu autorka podkreśla, że ów trend coraz powszechniejszego tworzenia treści nawiązujących do recenzji kulinarnych będzie nie tylko się utrzymywał, ale wzrastał, należy więc temu zagadnieniu poświęcać wiele uwagi.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;5
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.pl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0pl_PL
dc.subjectfood journalismen_GB
dc.subjectfood reviewen_GB
dc.subjectwriting about fooden_GB
dc.subjectdziennikarstwo kulinarnepl_PL
dc.subjectrecenzje kulinarnepl_PL
dc.subjectturystyka kulinarnapl_PL
dc.titleDziennikarstwo kulinarne a internetowe recenzje – wyzwanie czy zagrożenie?pl_PL
dc.title.alternativeFood journalism versus e-reviews – challenge or threat?en_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[53]-63
dc.contributor.authorAffiliationMgr, 3PR Consulting
dc.identifier.eissn2353-1908
dc.referencesDanowska A., Poważnie najedzony Teofilów, „Gazeta Wyborcza Łódź” 2014, 24.01, dodatek „Co Jest Grane”, s. 8.pl_PL
dc.referencesObyczaje w Polsce. Od średniowiecza do czasów współczesnych, red. A. Chwalba, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz.U. z 1997 Nr 88 poz. 553, tekst jednolity).pl_PL
dc.referencesWieczorkiewicz A., Apetyt turysty. O doświadczaniu świata w podróży, Universitas, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesDanowska A., Punjab Garden – pakistańska restauracja, http://lodz.wyborcza.pl/lodz/1,125594,12589732,Punjab_Garden___pakistanska_restauracja.html [dostęp: 7.04.2017].pl_PL
dc.referencesGórecki P., Gastronauci.pl sprzedani. Kupują Hindusi z Zomato, http://wyborcza.pl/1,75398,16688243,Gastronauci_pl_sprzedani__Kupuja_Hindusi_z_Zomato.html [dostęp: 7.04.2017].pl_PL
dc.referenceshttp://lodz.wyborcza.pl/lodz/1,125594,12589732,Punjab_Garden___pakistanska_restauracja.html [dostęp: 7.04.2017].pl_PL
dc.referencesKelner pytający, czy smakowało, komentarz anonimowy, https://www.goldenline.pl/grupy/Zainteresowania/savoir-vivre-czyli-sztuka-zycia/kelner-pytajacy-czy-smakowalo,640320/#b26c,s254c [dostęp po zalogowaniu].pl_PL
dc.referencesKrólak A., Tłusty Czwartek. Gdzie kupisz najlepsze pączki?, http://lodz.wyborcza.pl/lodz/56,35136,21404846,tlusty-czwartek-ranking-paczkow-z-lodzkich-cukierni.html [dostęp: 10.04.2017].pl_PL
dc.referencesPonad 50 knajp otwartych w 2016, http://jemywlodzi.pl/artykuly/33-artykuly/1041-ponad-50-knajp-otwartych-w-2016-sprawdz-w-ilu-z-nich-byles [dostęp: 10.04.2017].pl_PL
dc.referencesPous2012, Nie polecam, recenzja lokalu Marmolada w Krakowie, https://pl.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g274772-d1650463-r384783449-Marmolada-Krakow_Lesser_Poland_Province_Southern_Poland.html [dostęp: 10.04.2017].pl_PL
dc.referencesRaport Global Trust in Advertising, http://www.nielsen.com/us/en/insights/reports-downloads/2012/global-trust-in-advertising-and-brand-messages.html [dostęp: 15.08.2016].pl_PL
dc.contributor.authorEmailagnieszka.danowska@gazeta.pl
dc.identifier.doi10.18778/1505-9057.51.05
dc.relation.volume51pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Except where otherwise noted, this item's license is described as This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.