Przegląd Socjologii Jakościowej 2013 Tom IX Numer 2
Przeglądaj według
SPIS TREŚCI
-  
 W stronę socjologii emocji  
 Krzysztof T. Konecki, Beata Pawłowska
 
-  
 Generating, Intensifying, and Redirecting Emotionality: Conceptual and Ethnographic Implications of Aristotle’s Rhetoric 
 Robert Prus
 
-  
 Emocje w polu dóbr symbolicznych. Od Leonarda da Vinci do Jerzego Dudy-Gracza  
 Anna Matuchniak-Krasuska
 
-  
 Praca nad emocjami jako element aktywności górskiej i wspinaczkowej  
 Anna Kacperczyk
 
-  
 Poczucie winy jako emocja społeczna. Analiza wybranych nurtów badawczych  
 Joanna Bielecka-Prus
 
-  
Czynniki wpływające na powstawanie i/lub ukrywanie emocji w pracy przedstawiciela handlowego i nauczyciela 
 Beata Pawłowska
 
-  
 Rola emocji w pracy mediatora w sporach zbiorowych  
 Leszek Cichobłaziński
 
-  
 Emocje a skandal polityczny. O sposobach wykorzystania emocji w dyskursie politycznym  
 Kamila Miłkowska-Samul
 
-  
 Socjolog w szafie. Prezentacja techniki pomocnej w badaniu ubierania się jako działania   
 Bogna Dowgiałło
 
-  
 Piotr Sztompka (2012) Socjologia. Analiza społeczeństwa. Wydanie nowe poszerzone. Kraków: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak  
 Renata Dopierała
 
Wstęp
Artykuły
Recenzje
Czasopismo oraz wszystkie zamieszczone w nim artykuły stanowią dorobek 
współczesnej socjologii. Mogą zostać wykorzystane bez specjalnej zgody dla 
celów naukowych, edukacyjnych, poznawczych i niekomercyjnych z podaniem źródła, z którego zostały zaczerpnięte.
 
Wykorzystywanie ogólnodostępnych zasobów zawartych w naszym piśmie 
dla celów komercyjnych lub marketingowych wymaga uzyskania specjalnej 
zgody od wydawcy. Pobieranie opłat za dostęp do informacji lub artykułów 
zawartych w naszym piśmie lub jakiekolwiek ograniczanie do niego dostępu 
jest zabronione. Autorzy nadsyłanych artykułów ponoszą odpowiedzialność 
za uzyskanie zezwoleń na publikowanie materiałów, do których prawa autorskie są w posiadaniu osób trzecich.
Logotyp, szata graficzna strony oraz nazwa Przeglądu Socjologii Jakościowej
(Qualitative Sociology Review) znajdują się w wyłącznym posiadaniu wydawcy. Wszystkie pozostałe obiekty graficzne, znaki handlowe, nazwy czy logotypy zamieszczone na tej stronie stanowią własności ich poszczególnych 
posiadaczy.
Najnowsze pozycje
- 
Piotr Sztompka (2012) Socjologia. Analiza społeczeństwa. Wydanie nowe poszerzone. Kraków: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05-31)
- 
Socjolog w szafie. Prezentacja techniki pomocnej w badaniu ubierania się jako działania (Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05-31)W tekście przedstawione jest narzędzie badawcze opracowane z myślą o badaniu ubierania się jako działania społecznego. Celem artykułu jest szczegółowy opis techniki (zwanej w artykule „moja szafa”), która stanowi połączenie ...
- 
Emocje a skandal polityczny. O sposobach wykorzystania emocji w dyskursie politycznym (Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05-31)Celem artykułu jest pokazanie, jakie emocje, w jaki sposób i w jakim celu są wyrażane w ramach dyskursu politycznego, w szczególnym kontekście skandalu politycznego. W świetle wciąż następujących zmian w sposobie uprawiania ...
- 
Rola emocji w pracy mediatora w sporach zbiorowych (Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05-31)Prezentowany artykuł poświęcony będzie roli emocji w pracy mediatora w sporach zbiorowych między związkami zawodowymi i pracodawcami. Sytuacje konfliktowe często wyzwalają intensywne emocje, które są dla mediatora poważnym ...
- 
Czynniki wpływające na powstawanie i/lub ukrywanie emocji w pracy przedstawiciela handlowego i nauczyciela (Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05-31)Celem artykułu jest pokazanie czynników wpływających na powstawanie emocji społecznych, takich jak duma, wstyd, poczucie winy, zażenowanie oraz emocji podstawowych, takich jak smutek, złość, strach, występujących w ...
- 
Emocje w polu dóbr symbolicznych. Od Leonarda da Vinci do Jerzego Dudy-Gracza (Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05-31)Rozważania przestawione w tym artykule sytuują się na pograniczu socjologii sztuki i socjologii emocji. Analizowana jest problematyka emocji związanych z istnieniem dzieła sztuki i pojawianiem się jego nowych wersji, ...
- 
Poczucie winy jako emocja społeczna. Analiza wybranych nurtów badawczych (Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05-31)Poczucie winy jest jedną z najczęściej wymienianych emocji o społecznych źródłach, jednakże wciąż jeszcze zbyt mało wiadomo na temat procesów tworzenia osobistego i zbiorowego poczucia winy. Celem tego artykułu jest ...
- 
Praca nad emocjami jako element aktywności górskiej i wspinaczkowej (Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05-31)W artykule podejmuję problematykę emocji przeżywanych przez wspinaczy w trakcie prowadzonej przez nich działalności górskiej i wspinaczkowej. Chodzi o emocje rozpatrywane nie jako cecha osobnicza lub indywidualna skłonność ...
- 
Generating, Intensifying, and Redirecting Emotionality: Conceptual and Ethnographic Implications of Aristotle’s Rhetoric (Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05)In contrast to those who more characteristically approach emotion as an individual realm of experience of more distinctive physiological and/or psychological sorts, this paper addresses emotionality as a socially ...
- 
W stronę socjologii emocji (Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki, 2013-05)
 RSS 1.0
RSS 1.0