Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMatczak, Andrzejen
dc.date.accessioned2018-05-15T11:10:18Z
dc.date.available2018-05-15T11:10:18Z
dc.date.issued2018-03-01en
dc.identifier.issn0867-5856en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/24783
dc.description.abstractThe author’s aim is to identify changes in the rate, intensity and direction of hotel development, as well as their number, type and capacity of in Poland, by category and province in 1990-2015. The objective is to define the influence of both tourism attractiveness and economic development factors (GNP, total capital expenditure, the value of gross fixed capital formation – GFCF) on the changing number of hotel rooms. The identification was based on commonly available materials provided by the Local Data Base (LDB) of the Central Statistical Office (CSO), as well as from statistical year books concerning the tourism sector. The article presents methods for analysing indices, as well as correlation and graphic presentation (graphs, maps). From 1990 to 2015, there was a rapid increase in the number and capacity of hotels in Poland (4.5 times), especially in higher (5* and 4*) and medium standard (3*) hotels. That increase was significantly diversified regionally and strongly depended on the tourism attractiveness and socioeconomic development of provinces.en
dc.publisherLodz University Pressen
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism;2en
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.en
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0en
dc.subjecthotelsen
dc.subjectchangesen
dc.subjectregional diversityen
dc.subjectconditions of changeen
dc.subjectPolanden
dc.titleChanges in the Number and Capacity of Hotels in Polanden
dc.page.number73-81en
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Lodz, Institute of Urban Geography and Tourism Studies, Department of Geography of Hospitalityen
dc.identifier.eissn2080-6922
dc.referencesBank Danych Lokalnych, Główny Urząd Statystyczny, http://www.stat.gov.pl.en
dc.referencesFularski M., 1935, Zagadnienia ruchu turystycznego, Warszawa.en
dc.referencesKnowles T., Egan D., 2001, Recession and its Implications for the International Hotel Industry, Travel and Tourism Analyst, 6, pp. 59-76.en
dc.referencesKowalczyk A., 2001, Geografia hotelarstwa, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.en
dc.referencesKraś J., 2012, Usługi hotelarskie w Polsce – dawniej i dziś, Saeculum Christianum, 19/2, pp. 213-225.en
dc.referencesŁazarek R., 2004, Hotelarstwo w Polsce na tle hotelarstwa europejskiego, [in:] J. Merski, C. Witkowski (eds.), Hotelarstwo w Polsce. Stan i kierunki rozwoju w przededniu wejścia do Unii Europejskiej, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa, pp. 7-25.en
dc.referencesMilewska M., Włodarczyk B., 2015, Hotelarstwo. Podstawowe wiadomości, PWE, Warszawa.en
dc.referencesNapierała T., 2013, Charakterystyka rozmieszczenia hoteli sieciowych w Polsce, [in:] R.K. Borówka, A. Credo, I. Kavetskyy (eds.), Współczesne problemy badań geograficznych, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Wydział Nauk o Ziemi, Szczecin, pp. 187-196.en
dc.referencesRocznik statystyczny, lata 1960-1997, GUS, Warszawa.en
dc.referencesRocznik statystyczny RP, lata 1998-2016, GUS, Warszawa.en
dc.referencesRogacki H., 2009, Dynamika i przekształcenia strukturalne turystycznej bazy noclegowej w Polsce w ujęciu przestrzennym, Folia Turistica, 21, pp. 203-220.en
dc.referencesSemerling A., 2016, Kierunki inwestycji i źródeł finansowania na rynku hotelarskim w Polsce, Współczesna Gospodarka. Contemporary Economy. Electronic Scientific Journal, 7, 2, pp. 131-144, www.wspolczesnagospodarka.pl.en
dc.referencesRunge J., 2006, Metody badań w geografii społeczno-ekonomicznej – element metodologii, wybrane narzędzia badawcze, Wyd. Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.en
dc.referencesTurkowski M., 1993, Hotelarstwo. Elementy marketingu, PWE, Warszawa.en
dc.referencesTurkowski M., 1997, Marketing usług hotelarskich, PWE, Warszawa.en
dc.referencesTurystyka w..., Yearbooks 1999-2015, GUS, Warszawa.en
dc.referencesTurystyka w 2014 r., 2015, GUS, Warszawa.en
dc.referencesTurystyka w 2015 r., 2016, GUS, Warszawa.en
dc.referencesWarszyńska J., Jackowski A., 1979, Podstawy geografii turyzmu, PWN, Warszawa.en
dc.referencesWawrzyniak S., 1975, Rozwój turystycznej bazy noclegowej w Polsce, [in:] Problemy turystyki zagranicznej, Kraków.en
dc.referencesWitkowski C., 2007, Aktywność międzynarodowych systemów hotelowych na polskim rynku, Wyd. AlmaMer Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa.en
dc.referencesWojdacki K., 2015, Długookresowe przeobrażenia bazy hotelowe w Polsce – analiza statystyczna, Folia Turistica, 35, pp. 115-140.en
dc.contributor.authorEmailandrzej.matczak@geo.uni.lodz.plen
dc.identifier.doi10.1515/tour-2017-0015en
dc.relation.volume27


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.